![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Juu, eiköhän se siitä selviä. Jos on edes jonkinasteisella huolenpidolla ollut tuo auto, niin en usko että itse laatikko olisi rikki. Tapaa nuo AW4:t kestää sen 300-500tkm (kuten konekin). Ihmeen kestäviä laatikoita - tosin ne onkin Jaappanista peräisin ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jep kyl mä uskon et siitä vielä peli tulee ja kaikinpuolin toi on siisti ja hyväkuntoinen vehje, uskon et se on hyvin huollettu ja on siinä täydellinen huoltokirja ihan viimeiseen huoltoon asti.
Mites muuten tossa TPS mittauksessa, miks se mittari tarttee olla analoginen? ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juu, ei ole kyllä oikeat öljyt siellä, tosin joissain uudemmissa XJ:n ihan virallisissa tehtaan huoltomanuaaleissakin on mainittu ATF+4 käypäiseksi aineeksi AW4:n sisään. Yllättävän monissa ATF+4 purkeissa on näkynyt että täyttää tai ylittää Dex III öljyn luokitukset ja voidaan käyttää korvaamaan sitä. Jenkkilän jeeppifoorumien juttujen perusteella ei välttämättä kuitenkaan ole hyvä idea ainakaan laatikossa jossa on käytetty pidempään Dex II tai Dex III öljyä. Tosin kokemuksia on ollut molempiin suuntiin, toiset sanoo että toimii paremmin, toisilla (monilla) alkanut laatikko luistaa sen jälkeen.
En tiedä tehdäänkö Dex III öljyä kait oikein enää missään, en edes muista mikä on nykyisen luokitus. Olisko ollut Dex VI? Mutta käypäistä on sekin, taaksepäin yhteensopivaa vanhempien kanssa. Täällä kotoisessa bambumaassa nimeltä Suomi tosin olen nähnyt monessakin tarvikeliikkeessä Dex III öljyjä myytävän, mikä ei välttämättä ole huono asia ![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() transmission flush
Pitäis varmaan sun nyt sitten tehdä huuhtelu lootalle, elikkä kaikki 12 litraa vaihtoon
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ok jotain tollasta vähän arvelinkin ton mittarin kanssa, kiitos taas :-)
Tosta öljystä sen verran, soitin sinne Soini car partsiin ja tuo öljy jonka ne laitto se kuulemma korvaa ne vanhemmat öljyt eli Dex III ja Dex II GULF on lisännyt tuohon öljyyn tarvittavat lisä aineet jotta se käy kaikkiin lootiin. Mutta kyl kai tuo korjaamolle täytyy kiikutta saa ammattimies katsoa :-( Varmaan halvin vika olisi jos se TPS olis paskana. Ainakin jääkiekkojoukkeena se on paska :-) Lainaus:
Viimeksi muokannut Urponeiti : 18.01.2011 10:33 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos kaikille avusta, laatikko tuli viimein kuntoon ja vika oli TPS anturin säädöissä otin kylläkin digitaali FLUKE:n ja säädin sen niin ku tossa ylempänä olevalla hakusanalla löytyvällä ohjeella sanottiin ja awot nyt pelaa.
KIITOS PALJON. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() ei se määrä....
laittoivathan oikeat öljyt??? tuohan syö dexron III:sta, eikö niin ?. ja yleisesti Chrysler/ Jeep atf +3 tai 4+ joissa on USA loota
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Joo ihmisiähän ne siellä Soinillakin on ;-=
Kuitissa lukee öljyn laaduksi näin. GULF MULTI-VEHICHLE ATF 4L CHR, ATF+3/+4 YM, hmmmm???? ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep Grand Cherokee 4.0 1994 vaihteisto-ongelma / OBD ohjelma | motoman | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.02.2013 19:37 |
Ostetaan Jeep Wagoneer -76 vespumppu ja loota | Lätty-ode | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.03.2010 10:03 |
Nissan king cap loota ongelma | fygy | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.01.2008 17:55 |
Jeep Grand Cherokee 96 vaihteisto ongelma. | JohnnyPo | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.07.2006 08:16 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |