Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeep Cherokee -90 4.0 loota ongelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80099)

Urponeiti 17.01.2011 20:18

Jeep Cherokee -90 4.0 loota ongelma
 
Terve kaikki.

Mulla olis pikku ongelma Jeepin kanssa, vaihteisto heittelee tasasella kaasulla eri vaihteita päälle ihan ku se ei tietäis mikä pykälä täytyy millonkin olla päällä. Olisko kellää jotain hyvää vinkkiä kiitos etukäteen.:p
Tuolla oon raapustanut enemmän ko viasta. http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/3716470

Timo_L 17.01.2011 20:58

Menikö oikea määrä öljyä laatikkoon öljynvaihdon yhteydessä? Onko tarkistettu lämpimänä?
TV- kaapelia ei ilmeisesti ole säädetty ilmoituksen perusteella? Säädä se.
TPS on todennäköisesti viallinen/ väärissä säädöissä, aiheuttaa juuri tuon tyyppisiä oireita. Mittaa analogisella yleismittarilla, netistä löytyy ohjeita mittaukseen & säätöön (hakusanaksi esim. renix jeep aw4 tps adjustment).

Oletko kokeillut jos laittaa vivusta kolmosen päälle että tekeekö samaa? Tekeekö samaa vaihteiston power/comfort napin molemmilla asennoilla (kandee muuten aina pitää power- asennossa, uudemmissa on jo tehdassätöisesti niin eikä pysty muuttamaan)? AW4:n yksi ominaisuus on Cherokeissa se, että tykkää 80-90km/h alueella toisinaan seilata joko 3-OD väliä, tai sitten lukitsee/ avaa aika jatkuvaan tahtiin turbiinin lukkoa. Varsinkin jos on 30"-31" renkaat esim. alla ja orkkisvälitykset.

Urponeiti 17.01.2011 21:20

Joo se öljyn vaihto tehtiin Soini car partsilla uskoisin että öljyn määrä on oikein ja kyllä sen tarkastinkin, pyysin sillon öljyn vaihdon yhteydessä vähän vilkaseen sitä eikä siinä huoltomiehen mukaan mitään vikaa oo, mut oon erimieltä ;-)
tarvii tsekata toi TPS homma toivottavasti sillä selviää.
Ja kieltämättä se vaihtelee vaihteita pahiten juuri 80-90km/h.
Joo ajoin pelkästään kolmosella ja tekee samaa.
Toi auto on vaan niin pirun kiva peli ajella jos jollain saisin sen kuntoon "kohtuu" summalla niin vetäisin ton myynti ilmotuksen pois ja pitäisin itsellä ton auton.

Kiitos neuvoista.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 731547)
Menikö oikea määrä öljyä laatikkoon öljynvaihdon yhteydessä? Onko tarkistettu lämpimänä?
TV- kaapelia ei ilmeisesti ole säädetty ilmoituksen perusteella? Säädä se.
TPS on todennäköisesti viallinen/ väärissä säädöissä, aiheuttaa juuri tuon tyyppisiä oireita. Mittaa analogisella yleismittarilla, netistä löytyy ohjeita mittaukseen & säätöön (hakusanaksi esim. renix jeep aw4 tps adjustment).

Oletko kokeillut jos laittaa vivusta kolmosen päälle että tekeekö samaa? Tekeekö samaa vaihteiston power/comfort napin molemmilla asennoilla (kandee muuten aina pitää power- asennossa, uudemmissa on jo tehdassätöisesti niin eikä pysty muuttamaan)? AW4:n yksi ominaisuus on Cherokeissa se, että tykkää 80-90km/h alueella toisinaan seilata joko 3-OD väliä, tai sitten lukitsee/ avaa aika jatkuvaan tahtiin turbiinin lukkoa. Varsinkin jos on 30"-31" renkaat esim. alla ja orkkisvälitykset.


Timo_L 17.01.2011 21:24

Juu, eiköhän se siitä selviä. Jos on edes jonkinasteisella huolenpidolla ollut tuo auto, niin en usko että itse laatikko olisi rikki. Tapaa nuo AW4:t kestää sen 300-500tkm (kuten konekin). Ihmeen kestäviä laatikoita - tosin ne onkin Jaappanista peräisin :D

Urponeiti 17.01.2011 21:42

Jep kyl mä uskon et siitä vielä peli tulee ja kaikinpuolin toi on siisti ja hyväkuntoinen vehje, uskon et se on hyvin huollettu ja on siinä täydellinen huoltokirja ihan viimeiseen huoltoon asti.
Mites muuten tossa TPS mittauksessa, miks se mittari tarttee olla analoginen?:o


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 731573)
Juu, eiköhän se siitä selviä. Jos on edes jonkinasteisella huolenpidolla ollut tuo auto, niin en usko että itse laatikko olisi rikki. Tapaa nuo AW4:t kestää sen 300-500tkm (kuten konekin). Ihmeen kestäviä laatikoita - tosin ne onkin Jaappanista peräisin :D


Rekisteröimätön 17.01.2011 21:44

ei se määrä....
 
laittoivathan oikeat öljyt??? tuohan syö dexron III:sta, eikö niin ?. ja yleisesti Chrysler/ Jeep atf +3 tai 4+ joissa on USA loota

Urponeiti 17.01.2011 21:55

Joo ihmisiähän ne siellä Soinillakin on ;-=
Kuitissa lukee öljyn laaduksi näin.
GULF MULTI-VEHICHLE ATF 4L CHR, ATF+3/+4 YM,
hmmmm????:confused:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 731586)
laittoivathan oikeat öljyt??? tuohan syö dexron III:sta, eikö niin ?. ja yleisesti Chrysler/ Jeep atf +3 tai 4+ joissa on USA loota


Timo_L 17.01.2011 22:51

Juu, ei ole kyllä oikeat öljyt siellä, tosin joissain uudemmissa XJ:n ihan virallisissa tehtaan huoltomanuaaleissakin on mainittu ATF+4 käypäiseksi aineeksi AW4:n sisään. Yllättävän monissa ATF+4 purkeissa on näkynyt että täyttää tai ylittää Dex III öljyn luokitukset ja voidaan käyttää korvaamaan sitä. Jenkkilän jeeppifoorumien juttujen perusteella ei välttämättä kuitenkaan ole hyvä idea ainakaan laatikossa jossa on käytetty pidempään Dex II tai Dex III öljyä. Tosin kokemuksia on ollut molempiin suuntiin, toiset sanoo että toimii paremmin, toisilla (monilla) alkanut laatikko luistaa sen jälkeen.

En tiedä tehdäänkö Dex III öljyä kait oikein enää missään, en edes muista mikä on nykyisen luokitus. Olisko ollut Dex VI? Mutta käypäistä on sekin, taaksepäin yhteensopivaa vanhempien kanssa. Täällä kotoisessa bambumaassa nimeltä Suomi tosin olen nähnyt monessakin tarvikeliikkeessä Dex III öljyjä myytävän, mikä ei välttämättä ole huono asia :D


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Urponeiti (Viesti 731585)
Jep kyl mä uskon et siitä vielä peli tulee ja kaikinpuolin toi on siisti ja hyväkuntoinen vehje, uskon et se on hyvin huollettu ja on siinä täydellinen huoltokirja ihan viimeiseen huoltoon asti.
Mites muuten tossa TPS mittauksessa, miks se mittari tarttee olla analoginen?:o

Digitaalimittari voi näyttää arvot turhan "hetkellisinä" jolloin et saa välttämättä oikeita mittatuloksia. Itse tuli todettua parinkin eri TPS:n kanssa; digimittarilla (Fluke, ei pitäisi ihan susi olla) arvo heitteli koko ajan, vaikka oli esim. kaasuläppä kokonaan kiinni. Analogimittarilla näytti paljon paremmin arvot.

Rekisteröimätön 17.01.2011 23:17

transmission flush
 
Pitäis varmaan sun nyt sitten tehdä huuhtelu lootalle, elikkä kaikki 12 litraa vaihtoon

Urponeiti 18.01.2011 10:29

Ok jotain tollasta vähän arvelinkin ton mittarin kanssa, kiitos taas :-)

Tosta öljystä sen verran, soitin sinne Soini car partsiin ja tuo öljy jonka ne laitto se kuulemma korvaa ne vanhemmat öljyt eli Dex III ja Dex II GULF on lisännyt tuohon öljyyn tarvittavat lisä aineet jotta se käy kaikkiin lootiin.
Mutta kyl kai tuo korjaamolle täytyy kiikutta saa ammattimies katsoa :-(
Varmaan halvin vika olisi jos se TPS olis paskana.
Ainakin jääkiekkojoukkeena se on paska :-)


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 731637)
Juu, ei ole kyllä oikeat öljyt siellä, tosin joissain uudemmissa XJ:n ihan virallisissa tehtaan huoltomanuaaleissakin on mainittu ATF+4 käypäiseksi aineeksi AW4:n sisään. Yllättävän monissa ATF+4 purkeissa on näkynyt että täyttää tai ylittää Dex III öljyn luokitukset ja voidaan käyttää korvaamaan sitä. Jenkkilän jeeppifoorumien juttujen perusteella ei välttämättä kuitenkaan ole hyvä idea ainakaan laatikossa jossa on käytetty pidempään Dex II tai Dex III öljyä. Tosin kokemuksia on ollut molempiin suuntiin, toiset sanoo että toimii paremmin, toisilla (monilla) alkanut laatikko luistaa sen jälkeen.

En tiedä tehdäänkö Dex III öljyä kait oikein enää missään, en edes muista mikä on nykyisen luokitus. Olisko ollut Dex VI? Mutta käypäistä on sekin, taaksepäin yhteensopivaa vanhempien kanssa. Täällä kotoisessa bambumaassa nimeltä Suomi tosin olen nähnyt monessakin tarvikeliikkeessä Dex III öljyjä myytävän, mikä ei välttämättä ole huono asia :D




Digitaalimittari voi näyttää arvot turhan "hetkellisinä" jolloin et saa välttämättä oikeita mittatuloksia. Itse tuli todettua parinkin eri TPS:n kanssa; digimittarilla (Fluke, ei pitäisi ihan susi olla) arvo heitteli koko ajan, vaikka oli esim. kaasuläppä kokonaan kiinni. Analogimittarilla näytti paljon paremmin arvot.


Urponeiti 20.01.2011 21:38

Kiitos kaikille avusta, laatikko tuli viimein kuntoon ja vika oli TPS anturin säädöissä otin kylläkin digitaali FLUKE:n ja säädin sen niin ku tossa ylempänä olevalla hakusanalla löytyvällä ohjeella sanottiin ja awot nyt pelaa.
KIITOS PALJON.:D


Sivu luotu: 07:29 (GMT +2).