![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onneksi olkoon luvasta! Ihan jokainen ei näitä lupia tule hakemaan, tuo liki tonnin "huvivero" rajoittaa pahempaa intoa. Ja on rataa muokatessa kulunut muutama litra dieseliä ja polttoöljyä. Otan oluen teidän kunniaksi, jos sopii. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä meillekin tuo liki tonni kirpaisi riittävästi, mutta siitä huolimatta me päästiin tosi "halvalla".
Niille jotka seuraavat tätä osiota sillä silmällä, että tällainen hanke saattaisi joskus tulevaisuudessa kiinnostaa tiedoksi: lupamaksu määräytyy taulukon mukaan. Tämä meidän hanke ei ole maakunnallisesti eikä ympäristön kannalta merkittävällä paikalla ja ympäristöä rasittava toiminta vuositasolla on erittäin pientä. Jollain toisella ympäristölupamaksu maastoautoradalle voisi olla moninkertainen. Tällä alueella on huomattavasti suurempi moottorirata, jonka tilanne on aivan päinvastainen. Maakunnallinen sijainti ei ole merkittävä, mutta ympäristöllinen sijainti sitäkin suurempi. Myös ympäristöä rasittava käyttö vuositasolla on aika suurta. Eli kyseessä on Alastaron moottorirata. Siihen maailmanaikaan kun ekat luvat on myönnetty, puhdas pohjavesi ei ole ollut suuressa arvossa. Mutta maailma muuttuu. Nyt siitä puhtaasta pohjavedestä on tapeltu vuosi kausia Turun Seudun Veden kanssa. Ko laitos on nyt voittanut sodan ja tulee olemaan jatkossakin se suurin piikki Alastaron moottoriradan lihassa. Tämä moottorirata kun on rakennettu erittäin suuren pohjavesiesiintymän päälle. Ohessa linkki Alastaron ympäristölupaan. Ei käy kateeksi ja se hintalappukin on jo hieman eriluokkaa: 11900 euroa. Tälläkin hetkellä on joku riita oikeusasteissa menossa ja sillä radalla toiminta käsittääkseni tulee jatkossa supistumaan ympäristö asioiden ja Vesilyhtiön painostuksen vuoksi. Puhumattakaan niistä lukuisista muista naapureista. http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=28001&lan=fi (pdf-tiedosto) Meidän hanke lähtee etenemään kevättalvella, kun alamme raivaamaan radan vieressä olevaa pientä metsälänttiä. Siitä saa myös tukkia ratatyömaalle. Eli jos sähkötolppien saanti osoittautuukin hankalaksi tai hintalappu on tähtitieteellinen, käy tavallinen tukkikin muutaman vuoden. Ei se heti lahoa. ![]() Kyllä se fiilis aika hyvä on, vaikka tuo eilinen tarinani hieman mollivoittoinen olikin. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Testattu radan talviominaisuuksia ja päällikön hermoja
Ossi tarvitsi pientä vinssausapua ja jouduin hakeen Mitsun katoksesta. Vinssauksen jälkeen ajattelin ajella radalla umpihangessa jotta saisin tuntumaa Mitsun saloihin. (Ajatuksena että voisin seuraavissa suunnistuskisoissa ajaa välillä jotta hommasta tulisi vaihtelevampaa.) Hienosti mentiin eteenpäin mutaspoori, pomppurata ja pikku nöppäreitä umpihankilumesta huolimatta. Mutta trial henkisenä ihmisenä tylsyys alkoi painamaan ja halusin haasteita. Ajattelin että onhan tällä autolla ihan riittävästi ajettu tissiposki ajoja. Muistin sen syvennetyn ojan jonka yli mennään metsäosuudelle. Kun pääsin ojan pohjalle siellä olikin jää joka pamahti takarenkaiden kohdalla rikki. Yllätys yllätys koko traktorin kumi upposi veteen.
![]() Ei muuta kuin soitto Ossille ja nöyrä pyyntö vinssiapinaksi. Yksi kuva ja vinssaamaan. Vinssi petti samantien ja hetken näytti siltä että keväämmällä uusi yritys. Vieressä ollut kaivinkone lähti ihme kyllä käyntiin mutta ei jaksanut muuta kuin kääntää Mitsun poikittain kaivannon pohjalle. Ei auttanut muu kuin hakea Volvo pyöräkuormaaja ja laittaa piste tälläkkin hullutukselle. Hienosti nousi kuivalle maalle eikä meitsin tarvinnut edes olla puikoissa painamassa kaasua. Videon kuvasin jollain vanhalla suunnistuskameralla, mutta ilmeni ongelmia youtube latauksessa. Yritän myöhemmin uudelleen. Noin palttiarallaa metrin verran on tuossakin kaivannossa vettä. ![]() Odotan innolla ensimmäisiä talvikisoja. ![]() Meitsillä oli hauskaa mutta oli kuulemma viimeinen kerta kun saan ajaa Mitsulla ilman valvontaa!! Mutta hyvä että tuo vinssin heikkous tuli ilmi nyt eikä viikon päästä kun on luvattu mennä paikalliseen tapahtumaan mukaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tässä taas yksi turhaakin turhempi video täyttämään youtubea. Mutta linkitin sen tänne kun eilen niin lupasin.
Eli kunnon offareiden ei kannata katsoa, sillä tämä ei edusta offia missään muodossa. ![]() Huusin Ossille että P jäi päälle, vastaus: ei mitään merkitystä. (Tiedoksi niille jotka ihmettelevät miksei rengas pyöri.) ![]() Mutta tämäkin liittyy tavallaan tähän varsinaiseen projektiin, sillä pitäähän meidän myös valmentautua siihen miten tapahtumiin osallistuneita maastureita noukitaan jumitilanteista pois. Tämä voisi olla yksi tapa, tosin ei ehkä se paras. ![]() Ja mitä tulee allekirjoittaneeseen itseensä, on parempi jatkossakin pysyä kameran takana ja jättää ajaminen muille. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |