|  |   | 
| 
 | |||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
|  | 
|  | Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   tjaah.. oon luullu että kun on neliveto, niin vetää kaikilla pyörillä.en tiiä näistä tekniikoista hevonkukkua.. oon vaan hokannu että niinku ei menis enää kovin hyvin lumessa. sehän on sitten kaksveto. koitin hinata thtä autoa ja itellä oli vas renkaat jäisellä tiellä ja oik hangessa, niin vas pyöri sutia ja oik renkaat ei yrittänytkään. sama ilmiö hitaalla vedolla 
 Viimeksi muokannut Lätsä : 15.01.2011 22:10 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			joo siis ei ole tasauspyörästön lukkoja niin se lyö molempien akseleiden jommallakummalla pyörällä tyhjää riippuen millä renkaista on huonoin pito..
		 | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Lainaus: 
 Ehkä kannattaa tutustua nelivetotekniikkaan vähän tarkemmin. Myös tasauspyörästön ja sen lukkojen toimintaan kannattaa perehtyä   | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Kotiläksyä: 1. Tasauspyörästön toiminta: http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc 2. Napalukkojen toiminta http://www.4x4abc.com/4WD101/hubs.html 3. Tasauspyörästön lukko: http://www.4x4abc.com/4WD101/diff_locks.html 
				__________________ - Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			no taas opin jotain uutta. etupyöristä löysin jonkun käännettävän jutun keskeltä. taitaako olla se lukko?
		 Viimeksi muokannut Lätsä : 16.01.2011 04:49 | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Ne on juurikin ne napalukot. Eli niillä saadaan kytkettyä veto navoista pois/päälle eli esim. kun ajat pelkallä takavedolla ja käännät navat auki, niin silloin ei pyöri etuvoimansiirto mukana ja näin säästät löpöä... ja neliveto päällä ne taas pitää olla tietenkin kytketty kiinni, että etupääkin vetää...
		 
				__________________ -LandCruiser EI OLE "Lantikka"- Viimeksi muokannut Land Cruiser : 16.01.2011 08:50 | 
|  | 
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| 
 | 
|  Samanlaisia viestiketjuja | ||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| O/V Neliveto M: 305+350 ja 350+700 | Watti | O/M/V Ajoneuvot | 15 | 20.08.2007 20:33 | 
| O: HJ:hin neliveto | ZTR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 16.07.2007 00:25 | 
| Neliveto camry | HojoAna | Chit-Chat | 10 | 19.11.2006 21:09 | 
| O:Edullinen neliveto | Yuzba | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.03.2006 14:48 | 
| M: Neliveto vani | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 24.03.2006 18:07 | |