Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.01.2011, 23:17
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Tämä rojekti edistyy kanssa hitaasti mutta varmasti. Tulevana viikonloppuna ois tarkotus laittaa uudet jarruputket edestä taakse ja samalla vaihdan todennäkösesti myös sen kuorma jarrupaineen säädin vai mikä lie onkaan oikeelta nimeltään Vanha rupee olemaan aikansa elänyt... Laturi tuli kans hommattua ihan uus ja sekin tarttis laittaa paikalleenm tarkotus olis myös vkl hitsata takalattia kokolailla kasaan

Ja GRpatrollille että vaikka en mistään mitään tiiäkkäään niin joudut kyllä luultavasti tilaan myös pitemmät iskarit tai muuttaan iskareitten kiinnitys paikkoja jos vanhoilla vakiokorkusilla iskareilla meinaat mennä etiäppäin

Joku asiasta enemmän tietävä vois myös valasta että kuinka kardaanien kulmat on hyvin ku kiinnostas ihan mielenkiinnostakin tietää, kun tuskin tolla korotuksella tarvii patrollin kans olla huolissaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2011, 00:54
GRpatrol GRpatrol ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: oulun lääni
Viestit: 636
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Ja GRpatrollille että vaikka en mistään mitään tiiäkkäään niin joudut kyllä luultavasti tilaan myös pitemmät iskarit tai muuttaan iskareitten kiinnitys paikkoja jos vanhoilla vakiokorkusilla iskareilla meinaat mennä etiäppäin
Juu tiedossa on että iskareiden kiinnityksiä joutuu muokkamaan vakioiskareilla, takaa ois hyvä nostaa iskareiden alapään kiinnitykset, sais ne samalla sieltä pois kyntämästä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2011, 21:19
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Taas on laitettu autoa vähän lisää. Sitä mukaa mitä on kerenny.

- Runko paikattu kuskinpuolelta takaa
- Jarruputket laitettu edestä taakse ja paine säätimeltä jarruille
- Runko taka-akselin etupuolelta taakse päin hiottu, maalattu ja massattu
- Takalattia hitsattu kiinni
- Kuskin lattia tehty uusiks, maalattu ja lähipäivinä massattu
- Soittimen piuhoja/liitoksia tinattu
- Valojen sokeripala/ryöstäjä liitokset tinattu
- Kaaret avarrettu ja hitsattu peltilevikkeet joihin kumi soirot
- Laturi vaihdettu
Siinä tais olla kokolailla kaikki mitä oon tehny sen kans Huomenna tarkotus hitsata taakse levikkeet ja samalla sisälokarit niin ei mee kaikki sonta sinne mihin ei tartte. Myös lohkolämppärin uusvastus pitäs laittaa viikonlopun aikana. Sisälle taakse teen filmivanerista penkkeihin saakka tasasen ja työvalot tarttis taakse kans laittaa.

Onhan siinä viä tekemistä mutta tarkotus ois saada hitsattua vkl aikana kaikki mitä tarttee niin sais eteenpäin rojektia

Sitten kuvia:

Kuskin jalkatila korjattuna

Takaosa ilman lattiaa



Viimeksi muokannut Rotpal GR : 28.01.2011 21:21
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2011, 08:46
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Viikonloppu meni auton kimpussa, takapää niputettu kasaan.

Sitten pohdiskelin sitä palkkihelmojen tekoa. Minkäslainen homma se todellisuudessa on että vedetäänkö koko vanha helma pois korikiinnikkeitten tukia myöten vai kuinka?? Jos jollakin olis kuvia palkkihelmasta auton alta niin auttas paljon niin näkis että miten se pitää oikeesti tehä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2011, 10:06
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Viikonloppu meni auton kimpussa, takapää niputettu kasaan.

Sitten pohdiskelin sitä palkkihelmojen tekoa. Minkäslainen homma se todellisuudessa on että vedetäänkö koko vanha helma pois korikiinnikkeitten tukia myöten vai kuinka?? Jos jollakin olis kuvia palkkihelmasta auton alta niin auttas paljon niin näkis että miten se pitää oikeesti tehä.
Leikkaa helma auki silleen että jää se takalieve sinne paikalleen.
Ja sitten otat tarpeeksi pitkän/leveän palkin minkä laitat sitä takaosaa vasten.
Sitten annat hitsauskoneen laulaa.
Itellä on 150x50x4mm palkkia omassa patrollissa helmoissa.
Nämä ovat siitä hyvät että ovat leveät.(suojaa paremmin kupeet)
Jotkuu on käyttän myös jotain 120x40palkkia...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2011, 10:36
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
Viikonloppu meni auton kimpussa, takapää niputettu kasaan.

Sitten pohdiskelin sitä palkkihelmojen tekoa. Minkäslainen homma se todellisuudessa on että vedetäänkö koko vanha helma pois korikiinnikkeitten tukia myöten vai kuinka?? Jos jollakin olis kuvia palkkihelmasta auton alta niin auttas paljon niin näkis että miten se pitää oikeesti tehä.

tässä kuvia tosin mersusta





tuosta kyllä leikkasin tuon helman vielä hitoille.





reijistä hitsattu korin palkkeihin kiinni ja paikka reijän päälle



tein vielä tuommoset rocksliderit ni ei oo ovet kurtussa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2011, 13:14
PatrolGR:n Avatar
PatrolGR PatrolGR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.12.07
Sijainti: Kompero, Liperi .
Viestit: 486
Perusasetus

Nuo rocksliderit kannattaa taivuttaa hieman alaspäin, ajan kanssa hakkautuu ja lommoutuu ylöspäin ja sitten hankaa ikävästi ovea vasten.

Ps. ja takylityshän kannattaa rälläköidä hittoon. Helppo homma ja helpottaa sotanorsulla ajamista metsässä !
Pss. Olis jouten tuommonen perästä pätkästy GR koppa jossa sisällä pääkaari takatuin
__________________
"Ei mene, kokeillaan tuosta vielä vähän. No helkkari, nyt se hajos !"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2011, 13:36
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Kiitoksia neuvoista! nyt on jo kuva mielessä kuinka toteutuu palkkihelmojen laitto . Rock Sliderit vois olla ihan hyvät kans kyhätä ja ei oo ollenkaan hullumman näkösetkäät!

Patrol Gr:lle tää ajokki tarkotus pitää kilpien välissä ja pitää myös käyttöautona niin tän koria en ala lyhentään mutta se sun lyhennetty kori ois pirun hyvä kun tossa varaosa Gr:ssä mikä tuli kaupassa mukana kun valkosen ostin niin kaveri ostaa multa korin siitä omaansa kun on sen nykynen kori sen verran hapero ja sit mulle jää tekniikka runkoineen ja itelle niin siitähän vois kyhätä vaikka sellasen kunnon offipelin Pitääkin laittaa harkintaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
paatrolli rojektia titanix Maasturiprojektit 9 01.01.2011 21:15
Geeärrä rojektia tdic-89 Maasturiprojektit 26 21.12.2010 16:22
Napero rojektia Givelä Maasturiprojektit 3 17.09.2009 18:08
Campo rojektia 4x4opel Maasturiprojektit 1 20.11.2007 14:46
Datsun rojektia Sag Tekniikka & Jutustelu 12 29.07.2005 10:54


Sivu luotu: 16:20 (GMT +2).