Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   GR Patrol Rojektia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79444)

Rotpal GR 29.12.2010 20:59

GR Patrol Rojektia
 
GR Patrolli tuli hommattua joulukuun alussa ja piakkoin meni tilaukseen 3" korottava alustasarja joka nytten jo alla. Tarkoitus laittaa kuntoon (peltityöt) sekä isommat pyörät ja "rakennella" sellaseks että miellyttää itteä ja kestää käyttöä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72633
Siinä kunnossa kun ostin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72636
3" korotus ja kottikärryn pyörät


Eilen mettässä ajellessa tuli laturi tiensä päähän, samalla päätin että nyt puran sisustan pois ja katotaan mitä se on syöny ja löytyihän sieltä paikkattavaa kuten kuskin jalkatilat, lokasuojat ja takalattia, siitä se sitten alkoi pikku rojekti kun autoa ei tartte saada ajoon lähiaikoina niin saa tehä rauhassa kaikki hommat niin eiköhän se parempi kuntoisena tule tallista seuraavan kerran pihalle .

Laturin sanottua sopimuksen irti, lähti sisusta ja paljastui korin pohjan kunto ja paikattavaa löytyy vähäsen.



http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72635


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72634

Tänään sitten alkoi lentävä laulamaan koko takalattia sai lähteä ja uus tehään 3mm pellistä. Samalla saa hyvin uusittua jarruputket taakse, kun ovat aika heikossa hapessa.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72637


Tankin ja runkopalkin välliin pakoputken yläpuolelta löytyi tollanen reikä, ihme sinänsä kun auto katsastettu marraskuun lopussa huomautuksitta :D. Terveiset Länsiväylän konttorille Pieksämäelle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72638


Kuskin jalkatila oli myös aika pehmosta tavaraa.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72639

Siitä jatkuu sitä mukaa mitä intoa riittää ja vinkkejä sekä neuvoja otan mielelläni vastaan, kun välttämättä kaikkea tarpeellista ja hyödyllistä ei tuu heti mieleen kun alottelija aikalailla oon :)

liero 29.12.2010 23:03

terrvetuloa vaan palstalle :)
eiköhän tuosta vielä soiva kampe tule.

isompia vinkkejä en minäkään amatöörinä osaa antaa ,mutta älä nyt suotta nuita lattioita 3mm kamasta tee, nää rohjot painaa muutenkin jo perkeleesti ,ja ohuempi on aika paljon mukavampaa työstää muotoonsa ja paikalleen, tee ihmeessä nuo lattiat 0.75 tai 1mm pellistä ,taipuu paljon helpommin muotoonsa ja muutenkin mukavampaa leikkoa...
ja kun olet laikkaamisen makuun päässyt, niin laita samantien palkkihelmat ,esmi. 50x100x4 palkista, juntturiin se jää kumminkin ja on mukavampi tunkkailla kun jostain mistä nostaa...

ja ennen kuin lähdet sen kummemmin maastoon niin tee kunnolliset hinauspisteet, vähintään 1 eteen ja 1 taakse .

siitä se lähtee :)

Rotpal GR 29.12.2010 23:19

Siis tarkennan kun unohtu tosta ekasta viestistä että takalattian tasainen osuuden jos tekis siitä 3 mm pellistä ja muut paikat millisestä pellistä. Palkkihelmoja aattelin kans kun nykyset helmat melko pehmeet:). Tota palkki koon tietoo vähä tarviinkin että millasesta ne kannattaa tehä :). Ja hinaus pisteet listalle

reijo 29.12.2010 23:34

mielenkiintoinen projekti pitääpä tulla katsomaan

GRpatrol 29.12.2010 23:40

Korotuksesta
 
Mistäs tilasit tuon korotussarjan? Itellä myös GR patrol ja korotussarjan hommaus olis aiheellista..
33" renkaat vakioalustalla tahtoo raapia lokareihin:)

unclesam 30.12.2010 00:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GRpatrol (Viesti 726145)
Mistäs tilasit tuon korotussarjan? Itellä myös GR patrol ja korotussarjan hommaus olis aiheellista..
33" renkaat vakioalustalla tahtoo raapia lokareihin:)

Offroadtarvikkeelta 3" korottava dobinsons alusta gr:ään n.800€ asennettuna tonnin paikkeilla

piparix 30.12.2010 01:00

Mulla tarkotus laittaa 37x13x15 boggerit, ilman "kaupan" korotus sarjoja ;) kuka maksaa mistäkin :D

pastirolli 30.12.2010 07:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 726136)
Tota palkki koon tietoo vähä tarviinkin että millasesta ne kannattaa tehä :)

Olikohan omassa patrollissa palkki jotain 120x60x3. Kesti kyllä hyvin vaikka sai koviakin iskuja. Ei tullut lommoja eikä taipunut.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72645

Rotpal GR 30.12.2010 10:29

:)Korotus sarjan tilasin offroadtarvikkeelta ja kustansi lähetys kuluineen .n 900 euroa, ja helppo laittaa alle. 33" pyörät tarkotus kanssa alle laittaa.

Ja reijolle ei muutakun tervetuloa :D

Mitääs raati on mieltä jos tekis lokarin kaarista vähä suuremmat viivaa myöten ja uuteen reunaan hitsais vaikka lattaraudasta levikkeen niin ei tipu ihan heti kun kumminki se osuu jonhonkin ja saman tekis joka kaareen ??

Tossa kuva ja nykysen kaaren yläpuolella viiva jota pitkin leikkais pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72650

Repro 30.12.2010 10:58

Tai vaikka sen verran suureksi mitä oven muodot antavat periksi, ei tarvi korottaa niin perkeleesti jos haluaa isompaa rengasta jossain vaiheessa alle. ;)

pastirolli 30.12.2010 14:57

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72666

Kuvassa alla 35" mutiainen ja hyvin mahtuivat pyörimään. Koria on korotettu 2" ja jouset korottavat varmaan jonkun 2". Kaaria ei ole leikattu yhtään. Kun teet helmapalkkeja niin tuonne takakulmaan on myös hyvä tehdä pientä vahvistusta. ;)

Rotpal GR 30.12.2010 21:35

Kaaria leikkaamalla ei tarttis hitsata niitä ja sais pistää terveeseen peltiin rauta levikkeet kiinni, se oli taka-ajatuksena tosin samalla pyörän kaaret suurenis mutta hyvin vähän:).

Tänään putsailin ruosteita rungon takaosasta ja revin vanhat jarruputket poies. Huomenna jos leikkelis vanhat helmat pois ja alkais hitsaileen peltiä auottuihin kohtiin sekä maalailis runkoa takaa ferreksillä. Myös kaikki taakse menevät sähköpiuhat otin pois tieltä ja siirrän ne kulkemaan sisälle niin on vähän enemmän turvassa, kuralta ja muilta haitoilta :rolleyes:

Rotpal GR 02.01.2011 22:50

Kertokaas viisaammat Tarviiko olla 2 vai 3 astetta casteria korjaavat puslat kun on 3" korottava alustasarja??

Hitsaukset aloteltu ja kuskin jalkatilat hitsattu ja takarunkoon pistetty paikat mutta kuvat jäipi ottamatta. Siispä seuraavaksi takalattioitten pariin sekä helmojen. Palkkia tarvii vaan hakea helmoihin niin saa nekin hitsuuteltua kiinni :)

GRpatrol 12.01.2011 01:48

No ni, tuli tilattua itekki 3" dobinsonin jouset, saas nähdä meneekö aluksi vakioiskareilla vai täytyykö hommata pidemmät. Niitä ohjauskulmia mietin myös, mutta luulisin että noin pienellä korotuksilla niille ei tarvis tehdä mitään..

Rotpal GR 12.01.2011 23:17

Tämä rojekti edistyy kanssa hitaasti mutta varmasti. Tulevana viikonloppuna ois tarkotus laittaa uudet jarruputket edestä taakse ja samalla vaihdan todennäkösesti myös sen kuorma jarrupaineen säädin vai mikä lie onkaan oikeelta nimeltään :D Vanha rupee olemaan aikansa elänyt... Laturi tuli kans hommattua ihan uus ja sekin tarttis laittaa paikalleenm tarkotus olis myös vkl hitsata takalattia kokolailla kasaan :)

Ja GRpatrollille että vaikka en mistään mitään tiiäkkäään niin joudut kyllä luultavasti tilaan myös pitemmät iskarit tai muuttaan iskareitten kiinnitys paikkoja jos vanhoilla vakiokorkusilla iskareilla meinaat mennä etiäppäin ;)

Joku asiasta enemmän tietävä vois myös valasta että kuinka kardaanien kulmat on hyvin ku kiinnostas ihan mielenkiinnostakin tietää, kun tuskin tolla korotuksella tarvii patrollin kans olla huolissaan. :confused:

GRpatrol 13.01.2011 00:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 730133)
Ja GRpatrollille että vaikka en mistään mitään tiiäkkäään niin joudut kyllä luultavasti tilaan myös pitemmät iskarit tai muuttaan iskareitten kiinnitys paikkoja jos vanhoilla vakiokorkusilla iskareilla meinaat mennä etiäppäin ;)

Juu tiedossa on että iskareiden kiinnityksiä joutuu muokkamaan vakioiskareilla, takaa ois hyvä nostaa iskareiden alapään kiinnitykset, sais ne samalla sieltä pois kyntämästä :)

Rotpal GR 28.01.2011 21:19

Taas on laitettu autoa vähän lisää. Sitä mukaa mitä on kerenny.

- Runko paikattu kuskinpuolelta takaa
- Jarruputket laitettu edestä taakse ja paine säätimeltä jarruille
- Runko taka-akselin etupuolelta taakse päin hiottu, maalattu ja massattu
- Takalattia hitsattu kiinni
- Kuskin lattia tehty uusiks, maalattu ja lähipäivinä massattu
- Soittimen piuhoja/liitoksia tinattu
- Valojen sokeripala/ryöstäjä liitokset tinattu
- Kaaret avarrettu ja hitsattu peltilevikkeet joihin kumi soirot
- Laturi vaihdettu
Siinä tais olla kokolailla kaikki mitä oon tehny sen kans:D Huomenna tarkotus hitsata taakse levikkeet ja samalla sisälokarit niin ei mee kaikki sonta sinne mihin ei tartte. Myös lohkolämppärin uusvastus pitäs laittaa viikonlopun aikana. Sisälle taakse teen filmivanerista penkkeihin saakka tasasen ja työvalot tarttis taakse kans laittaa.

Onhan siinä viä tekemistä mutta tarkotus ois saada hitsattua vkl aikana kaikki mitä tarttee niin sais eteenpäin rojektia:D

Sitten kuvia:

Kuskin jalkatila korjattuna
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74045
Takaosa ilman lattiaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74044

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74043

Rotpal GR 31.01.2011 08:46

Viikonloppu meni auton kimpussa, takapää niputettu kasaan.

Sitten pohdiskelin sitä palkkihelmojen tekoa. Minkäslainen homma se todellisuudessa on että vedetäänkö koko vanha helma pois korikiinnikkeitten tukia myöten vai kuinka?? Jos jollakin olis kuvia palkkihelmasta auton alta niin auttas paljon niin näkis että miten se pitää oikeesti tehä.:)

Janne1986 31.01.2011 10:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 735542)
Viikonloppu meni auton kimpussa, takapää niputettu kasaan.

Sitten pohdiskelin sitä palkkihelmojen tekoa. Minkäslainen homma se todellisuudessa on että vedetäänkö koko vanha helma pois korikiinnikkeitten tukia myöten vai kuinka?? Jos jollakin olis kuvia palkkihelmasta auton alta niin auttas paljon niin näkis että miten se pitää oikeesti tehä.:)

Leikkaa helma auki silleen että jää se takalieve sinne paikalleen.
Ja sitten otat tarpeeksi pitkän/leveän palkin minkä laitat sitä takaosaa vasten.
Sitten annat hitsauskoneen laulaa.:)
Itellä on 150x50x4mm palkkia omassa patrollissa helmoissa.
Nämä ovat siitä hyvät että ovat leveät.(suojaa paremmin kupeet)
Jotkuu on käyttän myös jotain 120x40palkkia...

risukärsä 31.01.2011 10:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR (Viesti 735542)
Viikonloppu meni auton kimpussa, takapää niputettu kasaan.

Sitten pohdiskelin sitä palkkihelmojen tekoa. Minkäslainen homma se todellisuudessa on että vedetäänkö koko vanha helma pois korikiinnikkeitten tukia myöten vai kuinka?? Jos jollakin olis kuvia palkkihelmasta auton alta niin auttas paljon niin näkis että miten se pitää oikeesti tehä.:)


tässä kuvia tosin mersusta

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65735

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65737

tuosta kyllä leikkasin tuon helman vielä hitoille.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65738

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65740

reijistä hitsattu korin palkkeihin kiinni ja paikka reijän päälle

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72913

tein vielä tuommoset rocksliderit ni ei oo ovet kurtussa

PatrolGR 31.01.2011 13:14

Nuo rocksliderit kannattaa taivuttaa hieman alaspäin, ajan kanssa hakkautuu ja lommoutuu ylöspäin ja sitten hankaa ikävästi ovea vasten.

Ps. ja takylityshän kannattaa rälläköidä hittoon. Helppo homma ja helpottaa sotanorsulla ajamista metsässä !
Pss. Olis jouten tuommonen perästä pätkästy GR koppa jossa sisällä pääkaari takatuin ;)

Rotpal GR 31.01.2011 13:36

Kiitoksia neuvoista! nyt on jo kuva mielessä kuinka toteutuu palkkihelmojen laitto ;). Rock Sliderit vois olla ihan hyvät kans kyhätä ja ei oo ollenkaan hullumman näkösetkäät!

Patrol Gr:lle tää ajokki tarkotus pitää kilpien välissä ja pitää myös käyttöautona niin tän koria en ala lyhentään mutta se sun lyhennetty kori ois pirun hyvä kun tossa varaosa Gr:ssä mikä tuli kaupassa mukana kun valkosen ostin niin kaveri ostaa multa korin siitä omaansa kun on sen nykynen kori sen verran hapero ja sit mulle jää tekniikka runkoineen ja itelle niin siitähän vois kyhätä vaikka sellasen kunnon offipelin :cool: Pitääkin laittaa harkintaan.

PatrolGR 31.01.2011 16:01

Sehän korinlyhennys sinällään ei ole kuin muutoskatsastaa, mutta jos tarvii vetokoukkua tai tavaratilaa niin asia on erikseen

Rotpal GR 31.01.2011 17:41

Koukulle ja tavaratilalle tarvetta. Muutoskatsastamaan tän joutuu kuitenkin ku alustasarja vaihdettu korottavaks ja renkaat haluan otteeseen.

Palkkihelmat etenevät, naapurista kävin kyselemässä palkkia kun tiesin että sinne jäi nurkkiin pyörimään sitä niin kuuden metrin kanki sieltä löytyi ja sain viiä koko kangen ja nyt saa sitten ruveta pätkiin sitä oikeen mittaseks sekä hitsaan kiinni :rolleyes: Siitä vois myös tehä eteen uuden puskimen ku sitä jää kumminki.

silimat 31.01.2011 20:42

Tuo länsiväylän katastus toi vipinää tänne katastus hinnat tippu puolee kun tuli kilpailua.


Sivu luotu: 11:00 (GMT +2).