Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 11.01.2011, 20:17
Defender 110:n Avatar
Defender 110 Defender 110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: Helsinki
Viestit: 72
Perusasetus

Tervehdys taas ja kiitos kaikille kommenteista.

Miten se nyt oikein tuon 80- kympin lätkän kanssa menee, kun kyseessä on pakettiauto? Itse olen lukenut / kuullut kahta eri versiota asiasta. Toisen version mukaan pakulla saa ajaa satasta kun autosta löytyy airbag tai ABS jarrut, toisen mukaan pitää olla molemmat. Auto kyllä katsastettin juuri syksyllä eikä inssi sanonut asiasta yhtään mitään, en kyllä viitsinyt asiasta paljoa vihjaillakkaan.

Tuo kattotelinekkin on kyllä hankintalistalla, tosin aika loppupäässä ellei sopivaa satu edullisesti kohdalle. Jos siis joku tietää mistä tuollaisen kuvassa olevan telineen saisi hankittua niin saa pistää vinkkiä, taitaa vaan kyllä olla omavalmiste. Itse ollut ajatuksena etsiä jostain jonkin korkeakattoisen pakun käytetyt kattotelineet ja kyhäillä sitten niihin alumiiniprofiileista taso päälle. Ford Transiteissa ainakin nähnyt sopivan korkeita kattotelineitä.

Mutta hieman kuitenkin on aikaa vietetty myös auton parissa. Eli tuli siis asennettua Mantecin 1-DPSV snorkkeli autoon ja kyseessä on siis sama snorkkeli kuin alla olevassa linkissä.
http://www.mantec.co.uk/productdetai...E8123D6B187B27

Tässä kuva kylkipellin sisäpuolella olevasta ilmaputkesta johon snorkkeli kiinnitetään.


Tässä kuva snorkkelin osista.


Asennus sujui hyvin ja snorkkelin osat sopivat toisiinsa niinkuin kuuluukin. Imukaulan letkun tiiviyden varmistin possuliimalla ja sitä laitoin myös snorkkelin tiivisteisiin. Pitänee veden varmaan tarpeeksi hyvin ulkopuolella.

Snorkkeli paikallaan.


Samalla tuli asennettua emännältä joululahjaksi ( pääsipäs yllättämään ) saamani etuvalojen suojaraudat paikoilleen. Raudat ovat Simbars merkkiset ja erittäin laadukkaan oloiset --> rakenne on mallia ratakisko, eli kestää. Raudat ovat saranoidut alaosastaan, jolloin lampunvaihto onnistuu kaksi ruuvia avaamalla. Rautojen ja koripeltien väliin tein kumilevystä pyöreät "prikat", että saa välit pidettyä puhtaana.

Yksi valmiina.


Ja molemmat asennettuna.


Ja sitten vielä kuva koko komeudesta.


Ja nyt kun snorkkeli on asennettu niin siihen liittyen seuraava homma onkin huohottimien vetäminen snorkkelille. IKH:ssa tuli jo hypisteltyä pneumatiikkaliittimiä. Ajatuksena on vetää letkut akseleilta ja vaihteistolta 6 millisinä jakotukille, josta sitten yksi letku 8 millisenä snorkkelin kupeeseen. Käsittääkseni akseleissa, vaihteistossa ja jakolaatikossa on jo tehtaalta käytetty 6mm painettavia pikaliittimiä. Jotkut ovat myös lisäksi vetäneet huohotusletkut etuakselin olkatappikoteloista ja tämä on vielä harkinnan alla.

Sattuuko muuten joku tietämään minkä kokoiset kierteet niissä etuakselien olkatappikoteloiden propuissa oikein on? Saako niihin hommattua standardit pneumatiikkaliittimet vai pitää antaa sorville töitä ja tehdä väliholkit?
__________________
_________________
Land Rover Defender
110 Td5 Vm.2002
---------------------------

Viimeksi muokannut Defender 110 : 11.01.2011 20:40
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land Rover 90/Defender Racingrabbit O/M/V Ajoneuvot 7 17.12.2010 17:40
Ostetaan Land Rover Defender 90/110 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 06.05.2010 20:58
M/V: Land Rover Defender 110 Td5 Defe110 O/M/V Ajoneuvot 0 15.05.2008 16:09
M: Land Rover Defender 130 - 2005 O/M/V Ajoneuvot 0 15.08.2007 17:41
M: Land Rover Defender 110 landy O/M/V Muut 8 21.06.2005 07:17


Sivu luotu: 04:56 (GMT +2).