![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nyt ois tuolla myyntipalstalla kaupan vanteet joissa takaa backspace 9,2cm ja edestä 10.5cm, eli eikös noissa ole lievästi positiivinen et, eli ei varmaan tarvi kuvitella sopivan hiluun. Pajerosta ovat vissiin peräisin. Mikähän sen backspacen minimimitta on, se kun näyttäisi useimmista käytettyjen ilmoista löytyvän, niin helpottaisi jo seulomaan useimmat sopimattomat. Eli jos Jopolla on -20 joka sopii just, niin eikös se kiinnityspinta sitten ole 20mm keskilinjan sisäpuolella, eli 4"x25,4mm=101,6mm josta vähennetään tuo kaksikymmentä milliä, eli backspacen pitäisi olla noissa vanteissa 81,6mm? Vai laskenko just väärinpäin? ![]() Eli jos laskin oikein niin tuo 9,2cm tulee jo varmaan liiaksi korin puolelle?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siis ilmeisesti täältä nuo listan viimeiset?: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79738
Backspace mitataan vanteen "takaa" kiinnityspinnasta vanteen sisäreunaan. Tuossa tapauksessa backspace siis 92mm?. Jos kiinnityspinta on keskilinjaa sisempänä, niin kyse on silloin negatiivisesta offsetistä. Noiden mittojen mukaan offset voisi olla siis jotain ehkä -10, eli laskit ihan oikein. Epäilen ettei nuo passaa. Tuohon mun LN65:seen edellinen omistaja oli erehdyksissä ostanut TML:n 8" leveät ET 0 -vanteet jotka ei siis tuohon käy. Vanne oli kuitenkin saatu edessä juuri ja juuri pyörimään, kun vanteen kiinnityspinnan ja navan väliin oli laitettu niin paljon ohuita spacerilevyjä kuin pinnapulteissa oli varaa. Vanne siis pyöri juuri ja juuri, mutta hankasi raidetangon päähän niin että kumet oli rikki molemmilla puolilla ja raidetangon päässä sekä vanteessä jälkeä että metallipinnatkin olivat hieman hanganneet. Kun laiton samanlaiset 8" leveät TML:t, mutta ET -20 sain jättää nuo spacerit pois ja tilaa jäi vielä ehkä reilu sentti vanteen ja raidetangon väliin. Takana ei ole mitään ongelmaa, siellä pyörii lähes mikä vanne vain. On siis omakohtaista kokemusta että 8" vanteella tuo -20 tai negatiivisempi on aikalailla pakkojuttu. Nuo TML:ät ei muuten maksa Offroadtarvikkeella kuin 280e /sarja kotiin kannettuna ja mustat uudet peltivanteet on mun mielestä huomattavasti tyylikkäämmät kuin vanhat hapettuneet alupallerot. EDIT: typot korjattu
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan Viimeksi muokannut Jopo_ : 09.01.2011 23:54 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo kiitti vielä tästä tarkennuksesta. Tällä tiedolla voi jo tosiaan seuloa jotta mihin rahansa hassaa. Tosta paketista oli kyse joo.
Omaa silmää miellyttää nuo ympyräreikäiset mangelssit, vaan niitä en ole mistään löytänyt uusina kaupan, vaikka ovat yleisiä käytettynä... ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hilux ln65
Mulla papereilla 35"12,5 15
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hilux ln65 | rankula88 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.04.2010 18:26 |
Myyty Hilux LN65 4x4 -86 | Niamola | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 21.11.2009 12:33 |
Ostetaan hilux ln65 | sswolf | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 21.06.2008 22:13 |
V: Ln65 hilux | Russel | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 01.04.2007 13:55 |
Hilux LN65 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.04.2006 11:54 |