Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2010, 18:40
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Mikähän olisi sopiva ET 8"-vanteille 31x10,5x15 renkailla LN65 Hiluxissa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2010, 19:48
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.625
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hek0 Näytä viesti
Mikähän olisi sopiva ET 8"-vanteille 31x10,5x15 renkailla LN65 Hiluxissa?
-25
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2010, 21:43
Kuljukka Kuljukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.09
Sijainti: Pohjois-pohjanmaa
Viestit: 323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hek0 Näytä viesti
Mikähän olisi sopiva ET 8"-vanteille 31x10,5x15 renkailla LN65 Hiluxissa?
Mulla oli -20 ja nyt -30 kumpiki ok.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2010, 23:55
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Kiitos vastauksista, vielä lisäkysymyksenä jos jollakulla olisi kokemusta 0-ET vanteista ko.renkailla?
Toki varmaan kannattaa hankkia mahdollisimman pienellä ET:llä auton korottamisen mahdollisuutta silmälläpitäen, kun olen ymmärtänyt ohjausvarsien kiinniottamisen vanteisiin olevan aika yleinen ongelma korotetuissa hiluxeissa, vai oliko tämä vain korikorotuksen ongelma?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.12.2010, 22:33
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hek0 Näytä viesti
Kiitos vastauksista, vielä lisäkysymyksenä jos jollakulla olisi kokemusta 0-ET vanteista ko.renkailla?
Toki varmaan kannattaa hankkia mahdollisimman pienellä ET:llä auton korottamisen mahdollisuutta silmälläpitäen, kun olen ymmärtänyt ohjausvarsien kiinniottamisen vanteisiin olevan aika yleinen ongelma korotetuissa hiluxeissa, vai oliko tämä vain korikorotuksen ongelma?
8" leveä ET0 ei mahdu LN65:sessa pyörimään, koska vanne ottaa raidetangonpäihin kiinni. ET -20 tai "negatiivisempi" niin homma OK!

Mulla 31x10,5/15 Fedima extreme evolutionit TML:n 15x8 ET -20 -vanteilla + 70mm korinkorotus + n.50mm jousikorotus (edessä käyremmistä lehdistä kasatut pakat, takana pidemmät riipukkeet) ja mahtuu pyörimään alla niin, ettei ota kiinni oikeastaan mihinkään. Tuo ohjausvarsi-ongelma tulee etupään jousitusta korottaessa, jolloin kuskin puolella ohjausvarsi ottaa kiinni u-pulttiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44381
Lääkkeenä tuohon ei juurikaan ole muuta kuin highsteer-ohjaussarja (~400-500e) tai ohjausvarren taivuttaminen lämmitettynä, joka ei ole mikään turvallisin tapa.

Tuossa kuva kyseisestä kötväkkeestä tuolla rengastuksella http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=64925

EDIT: Niinjoo, ja kelpas nippanappa leimallekkin ilman levikkeitä...
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan

Viimeksi muokannut Jopo_ : 27.12.2010 22:50
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.12.2010, 22:34
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Tämä selvä, kiitos.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2011, 16:16
Hek0 Hek0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.10
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 136
Perusasetus

Nyt ois tuolla myyntipalstalla kaupan vanteet joissa takaa backspace 9,2cm ja edestä 10.5cm, eli eikös noissa ole lievästi positiivinen et, eli ei varmaan tarvi kuvitella sopivan hiluun. Pajerosta ovat vissiin peräisin.

Mikähän sen backspacen minimimitta on, se kun näyttäisi useimmista käytettyjen ilmoista löytyvän, niin helpottaisi jo seulomaan useimmat sopimattomat.

Eli jos Jopolla on -20 joka sopii just, niin eikös se kiinnityspinta sitten ole 20mm keskilinjan sisäpuolella, eli 4"x25,4mm=101,6mm josta vähennetään tuo kaksikymmentä milliä, eli backspacen pitäisi olla noissa vanteissa 81,6mm? Vai laskenko just väärinpäin?

Eli jos laskin oikein niin tuo 9,2cm tulee jo varmaan liiaksi korin puolelle?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.01.2011, 23:40
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Siis ilmeisesti täältä nuo listan viimeiset?: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=79738

Backspace mitataan vanteen "takaa" kiinnityspinnasta vanteen sisäreunaan. Tuossa tapauksessa backspace siis 92mm?. Jos kiinnityspinta on keskilinjaa sisempänä, niin kyse on silloin negatiivisesta offsetistä. Noiden mittojen mukaan offset voisi olla siis jotain ehkä -10, eli laskit ihan oikein. Epäilen ettei nuo passaa.

Tuohon mun LN65:seen edellinen omistaja oli erehdyksissä ostanut TML:n 8" leveät ET 0 -vanteet jotka ei siis tuohon käy. Vanne oli kuitenkin saatu edessä juuri ja juuri pyörimään, kun vanteen kiinnityspinnan ja navan väliin oli laitettu niin paljon ohuita spacerilevyjä kuin pinnapulteissa oli varaa. Vanne siis pyöri juuri ja juuri, mutta hankasi raidetangon päähän niin että kumet oli rikki molemmilla puolilla ja raidetangon päässä sekä vanteessä jälkeä että metallipinnatkin olivat hieman hanganneet. Kun laiton samanlaiset 8" leveät TML:t, mutta ET -20 sain jättää nuo spacerit pois ja tilaa jäi vielä ehkä reilu sentti vanteen ja raidetangon väliin. Takana ei ole mitään ongelmaa, siellä pyörii lähes mikä vanne vain. On siis omakohtaista kokemusta että 8" vanteella tuo -20 tai negatiivisempi on aikalailla pakkojuttu.

Nuo TML:ät ei muuten maksa Offroadtarvikkeella kuin 280e /sarja kotiin kannettuna ja mustat uudet peltivanteet on mun mielestä huomattavasti tyylikkäämmät kuin vanhat hapettuneet alupallerot.

EDIT: typot korjattu
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan

Viimeksi muokannut Jopo_ : 09.01.2011 23:54
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hilux ln65 rankula88 Tekniikka & Jutustelu 1 06.04.2010 18:26
Myyty Hilux LN65 4x4 -86 Niamola O/M/V Ajoneuvot 1 21.11.2009 12:33
Ostetaan hilux ln65 sswolf O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 21.06.2008 22:13
V: Ln65 hilux Russel O/M/V Ajoneuvot 4 01.04.2007 13:55
Hilux LN65 Tekniikka & Jutustelu 8 12.04.2006 11:54


Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).