![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No juu... eilettäin kun oli koko jakopää levällään ja remmi tuli vaihettua ni olis voinu sen kannenkin irrotella, mutta pitipä sitten jättää tuo hehkujen vaihto vasta tälle päivää niin ihan äkkiä ei viittis purkaa taas kaikkea... Mutta toivottavasti lämpö ja liuottimet ja joku kikka 3 auttaa ettei tarttis lähteä kannen kanssa tohtorille ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ilmeisesti 2l-koneessa on (yhtenä) sukuvikana hehkujen katkeilu. Kyselen tässä sivusta, että pitäisikö tuommosen tojon 2l2-koneen hehkuja alkaa ruuvailemaan irti mieluummin kylmästä, kuumasta vaiko puolilämpimästä koneesta? Auttaako tuo vartti auki-puolivarttia kiinni-vartti auki- systeemi näissä? Joissakin itänaapurin keksinnöissä pultit vain väsyy moisesta ja katkeaa entistä helpommin
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
taidan vaihella tästä eteenpäin kerran vuoteen noi hehkut "perus huollossa"
![]() ei jämähtele (toivottavasti) enää.... nyt odottelin kunnes ei enää tarttaile kunnolla kuin 2-4 hehkutuksen jälkeen.... noooh.... oppia ikä kaikki ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Sa se.
Ei taida olla olemassakaan mitään HYVÄÄ konstia,lisää huonoja eli semmonen isojoen konehallissakin myytävä ulosveto sarja jossa on semmonen rihlatappi joka ei juuri levitä ja tietysti karampaa joka välissä ruikaten. Toi on kans hyvä ku kiertää kierteen sen jämän sisäreikään ja sit terävä napautus reikään kierretyn pultin nokkaan,kierre tärähtää auki ja sit lukkomutteripultin juureen ja jämä pois. Sit viimenen taitaa olla et poraa reijän niin isoksi et se jämä on niin ohut et saa alkuperäsen kierteen kokosella tapilla putsattua kierteen,helvetin varovasti sittenkin ettet poraa reikää liian syväksi jolloin tiiviste pinta menee vituiksi ja ihan paskoja tappeja ei kannata tarjota ettei katkee reikään. Ja että tulis kyllin jankutettua ni koita saada ne rämmäleet sieltä männän päältä pois,vaikka imuriin pensa letku ja sillä sohii sinne.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos yhtään tuntuu ettei onnistu niin vie pajalle,tai etsi joku asentaja kaveriksi.
Itse kannatan ja tuota hitsi menetelmää edellyttäen että siihen riittää rahkeet. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
teoriassahan nää kaikki on helppoo ku heinän teko... ei tällasiin ny mikään ruudinkeksijä tartte olla, mutta toi teoria ei lähellekkään ain vastaa todellisuutta..
![]() noh... katotaan mitä tuleman pitää ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
BTW... mikähän jenka mahtaa olla tuossa hehkussa?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
kai se pitää sitte kierretulkki ostaa
![]() no kyselkööt muut sitte kierteitä ![]() Viimeksi muokannut TAA1000 : 04.01.2011 10:21 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Löytysköhän jostain vasenkätisiä poranteriä ja jenkatappeja, noin niinku vastasen varalle? Tai periaatteessa, miksei reikää vois tehä oikeekätiselläkin, ja vasenkätisiä jenkatappejahan kyllä on oltava, kun on pultteja ja muttereitakin...
Niillä kartiomallisilla vastakierretapeilla ei oo kyl tullu ku itkua ja hammastenkiristystä, kun ne levittää sitä pultin päätä ja se on kohta entistä tiukemmassa kiinni. Joitain tiukassa olleita katkenneita pultteja oon saanu irti ihan vaan poraamalla keskelle pienen reiän ja hakkaamalla siihen joko torx-avaimen tai XZN:n. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
millä öljyt pois asvaltista?? | MotorPsycho | Chit-Chat | 14 | 25.04.2009 06:16 |
Ostetaan BJ40 hehkun merkkivalo | Stenax | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.04.2009 18:28 |
Hehkun vastuksesta ongelma... | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 29.08.2006 20:20 |
Hehkun kunnon selvittäminen | Masu | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 23.06.2005 20:28 |
Poikki mikä poikki | HansB | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.02.2004 18:07 |