Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2011, 21:55
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Kyllähän tässä jo perussäädöt on kasassa:
-perussyöttö auki niin että sammutinvipu? ottaa melkein kiinni.
-suurimman annostuksen rajoitinruuvia auki n.4kierrosta
-kalvonpään rajoitinruuvia kiinni vähän eli lisää ahtamatonta syöttöä.
Kahta viimeistä on helppo säädellä kokeilemalla.

Lisäksi olis hyvä selvittää millä paineella kalvossa kiinnioleva säätökara on pohjassa, jos pohjaa liian alhaisella paineella niin lisää jousen esikiristystä.
Isuzussa kun laittoi kalvolle 1bar paineen niin kara kopsahti ääriasentoon, esikiristystä lisää kunnes kopsahdus vaimenee. Äärimmäisen tarkka ja tieteellinen menetelmä
Tässähän nämä tiivistettynä, ei mitään rakettitiedettä vaikka 61:sen pumpussa onkin hyvät säädöt. Ja haittaako tuokaan nyt mitään vaikka syöttö nousiskin hiukka liian nopeasti suhteessa paineeseen, vähä pölläyttää mutta nouseepa ahdotkin nopeemmin säädettyyn maksimiin.
Tuo 4 kierrosta ahdonalaista auki on muuten jo aika rankka säätö.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2011, 11:18
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Eihän tuo nopea syötönnousu ahtoihin nähden haittaa mutta periaatteesta vois yrittää säätää mahd. savuttomaks. Sit tolla em. sähköventtiilillä sais tehonsäädön just esim. 0,8/1,2bar.

Muistaako kukaan kumpaansuuntaan max. kierroksia vähennetään?
Sekin tietty selviää kokeilemalla..

Lisäks vois säätää käsikaasun niin että sillä sais tyhjäkäyntiä vähän isommalle, ryömiminen helpottuis kun ei tarvis pitää pumppujalkaa kaasulla. Nyt käsikaasu ottaa kiinni liian korkeilla kierroksilla.
Voishan tietty laittaa sähköventtiilin sille kylmäkierrosten nostajalle niin vois kätevästi kytkimestä napsauttaa kierrokset isommalle.

Ideoita syntyy aina kolmekertaa enemmän mitä ikinä ehtii toteuttaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2011, 16:57
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Tuo viimeinen on kyllä täysin totta, pää täynnä visioita mutta aikaa ja rahaa ei sitten ookkaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2011, 19:54
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Tuo viimeinen on kyllä täysin totta, pää täynnä visioita mutta aikaa ja rahaa ei sitten ookkaan
Krooninen rahapula onkin pitänyt ideat edullisina, kaikki pitäis tehdä itte tai ainakin yrittää.
Täällä onkin hyvä virtuaalivisioida, välillä saa hyviä vinkkejä ja välillä keksii ite jotain toteuttamiskelpoista, kiitokset pumpunsäätövinkeistä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2011, 11:22
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

toi tyhjäkäynnin säätökin on sitten tarkkaa puuhaa jos haluaa tyhjäkäynnille vääntöä ettei sammahda heti esteeseen osuessa. sitäkin kun voi säätää siitä kaasuvivusta, ja tyhjäkäynin säätimen ruuvista! se iso noin 21mm kupu mutteri pois pumpun perästä ja sitten lukitus löysäksi ja pyöritellä sitä keskellä olevaa ruuvia, mistä törröttää se jousikuormtteinen tappi!

tästä tyhjäkäynnin säädöstä on hyvä ohje slck sivulla jossain. täytyy vaikka ettiä josain välissä!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2011, 17:06
Hannes123 Hannes123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Nurmoo
Viestit: 95
Perusasetus

mä säädin tyhjäkäyntiä ihan siitä vaijerista ku rytkytti niin perhanasti, tilanne parani , ennen kävi jonku 5-600 nyt 700
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2011, 12:13
Fjs-Amilo Fjs-Amilo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.10
Sijainti: Turunmaa
Viestit: 77
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
toi tyhjäkäynnin säätökin on sitten tarkkaa puuhaa jos haluaa tyhjäkäynnille vääntöä ettei sammahda heti esteeseen osuessa. sitäkin kun voi säätää siitä kaasuvivusta, ja tyhjäkäynin säätimen ruuvista! se iso noin 21mm kupu mutteri pois pumpun perästä ja sitten lukitus löysäksi ja pyöritellä sitä keskellä olevaa ruuvia, mistä törröttää se jousikuormtteinen tappi!

tästä tyhjäkäynnin säädöstä on hyvä ohje slck sivulla jossain. täytyy vaikka ettiä josain välissä!
Tämä ohje kiinnostaisi kovasti. oma 61 sammuu töks, omasta mielestä liian herkästi liikkeelle lähdössä..
Auttaiskohan myöskin siihen, kun välillä sammuu kun heittää vaihteen vapaalle, useimmiten kierrokset niiaa vaihtaessa..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2011, 13:17
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.739
Perusasetus

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=5144&start=0

tuolla on kuvien kans ohje siitä tyhjäkäynnin säädöstä.
ja lämpöselle koneelle tehdään.

huonot moottoriöljyt voi kans sammuttaa koneen vaihdetta vaihtaessa.
on säädin nii tahmee!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ61 SYÖTTÖPUMPUM SÄÄTÄMINEN Pierunkuori Tekniikka & Jutustelu 0 01.08.2010 19:50
Vetopyörästön säätäminen Toyotassa? ZwA Tekniikka & Jutustelu 3 08.01.2010 22:27
MIG/MAG Hitsauskoneen säätäminen jkholma Tekniikka & Jutustelu 16 14.03.2008 23:32
Ohjaustehostimen tehon säätäminen Tekniikka & Jutustelu 4 09.08.2007 21:36
Pyöränkulmat ja säätäminen Tron Vuosimallit 1984-1996 8 23.07.2003 09:21


Sivu luotu: 22:32 (GMT +2).