Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2011, 18:18
Hannes123 Hannes123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Nurmoo
Viestit: 95
Perusasetus

säätö


itse ruuvasin sitä alasyöttöä 1 3/4 sisään ja ahdonalaista 4 ulos, ei savua
ykkösellä ja kakkosella jauhaa 33 allterraini tyhjää asvaltilla ja kolmosella jauhaa sitte kytkin tyhjää.
ahtoja nostettu perus jousella 1,2baariin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2011, 21:22
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

en tiedä miten nää pumput tuolla ammattipajoilla säädetään, mutta pyörittävät ainaki ton mikä tossa kuvassa lukee perussyöttönä niin kokonaan auki. (jopa poistavat)
ja tuon ahdonalaisen ruuvin vastapuolella on kans joku perus syöttöruuvi.

sitten ton kannen alla jonka saa auki imusarjan irrotuksen jälkeen, niin sieltä löytyy vie pari jotain ala ja yläsyötön säätökäyrän ruuvia.

sitten ku laittaa sinne kalvolle valmiiksi paineilmasäiliöstä 1,5bar niin rupee syöttään ilman ahtojakin täydet ku painaa kaasun lattiaan. ja tulee neekerinkyrpää 3" putken täydeltä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2011, 00:13
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus



Tuossa ne ruuvit taitavat näkyäkkin, tuolla suurimman annostuksen rajoitinruuvilla saa varmaan juuri ahdonalaista lisättyä.Taas alkaa sormet syyhytä jos sittenkin itse vähän kokeilisi.
Säätökäyrän asetusruuvit saisi jäädä rauhaan.

Suurimman annostuksen rajoitinruuvi taitaa pysäyttää säätökaran?

Viimeksi muokannut helmapelti : 02.01.2011 00:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2011, 00:29
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hannes123 Näytä viesti
itse ruuvasin sitä alasyöttöä 1 3/4 sisään ja ahdonalaista 4 ulos, ei savua
ykkösellä ja kakkosella jauhaa 33 allterraini tyhjää asvaltilla ja kolmosella jauhaa sitte kytkin tyhjää.
ahtoja nostettu perus jousella 1,2baariin
Tarkoititko varmaan -ahdonalaista 4 ulos- ylärajoitinruuvia?
Sääditkö ollenkaan kalvon jousen esijännitystä? Sitä varmaan voisi vähän kiristää jos antaa täydet syötöt jo vakiopaineilla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2011, 00:34
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

perhana kun ois tienny tuon suurimman annostuksen ruuvin se oli mynän jäljiltä melko koskematon enkä itse kehdannut paljoo säädellä... ois voinu herää 40 vähän paremmin kyllä vituttaa.....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2011, 12:07
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Tuossa olis vielä aiheeseen liittyen hieno amishenkinen turbonappi, vois säätää vaikka 0,8/1,2bar kytkin ei luista/luistaa



http://www.katuauto.fi/product_info.php?products_id=392
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2011, 17:04
Hannes123 Hannes123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Nurmoo
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Tarkoititko varmaan -ahdonalaista 4 ulos- ylärajoitinruuvia?
Sääditkö ollenkaan kalvon jousen esijännitystä? Sitä varmaan voisi vähän kiristää jos antaa täydet syötöt jo vakiopaineilla.
tuota suurimman annoksen rajoitin suuvia 4 kiekkaa ja vasta puolelta toista eli savukseneston jousta kiristäen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2011, 17:25
Hannes123 Hannes123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Nurmoo
Viestit: 95
Perusasetus

miksei näitä viestejä voi muokata! tarkoitus oli lisätävettä tuos sammutinvivun vieres olevaa mollukkaa sai kans kiristää (vai löysätä) eli yht, kolme vaikuttavaa ruuvia tässä tapauksessa. Eiköhän nuo päällä olevan kannen alta löytyvät ruuvit kannata jättää rauhaan tai oikeasti pitää tietää mitä tekee!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2011, 17:55
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hannes123 Näytä viesti
miksei näitä viestejä voi muokata!
Laitoin sinulle yksitysviestin tähän liittyen.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.01.2011, 21:33
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Kyllähän tässä jo perussäädöt on kasassa:
-perussyöttö auki niin että sammutinvipu? ottaa melkein kiinni.
-suurimman annostuksen rajoitinruuvia auki n.4kierrosta
-kalvonpään rajoitinruuvia kiinni vähän eli lisää ahtamatonta syöttöä.
Kahta viimeistä on helppo säädellä kokeilemalla.

Lisäksi olis hyvä selvittää millä paineella kalvossa kiinnioleva säätökara on pohjassa, jos pohjaa liian alhaisella paineella niin lisää jousen esikiristystä.
Isuzussa kun laittoi kalvolle 1bar paineen niin kara kopsahti ääriasentoon, esikiristystä lisää kunnes kopsahdus vaimenee. Äärimmäisen tarkka ja tieteellinen menetelmä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.01.2011, 21:54
Hannes123 Hannes123 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.08
Sijainti: Nurmoo
Viestit: 95
Perusasetus

juuri näin. siinähän ne syötön salaisuudet!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.01.2011, 21:55
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Kyllähän tässä jo perussäädöt on kasassa:
-perussyöttö auki niin että sammutinvipu? ottaa melkein kiinni.
-suurimman annostuksen rajoitinruuvia auki n.4kierrosta
-kalvonpään rajoitinruuvia kiinni vähän eli lisää ahtamatonta syöttöä.
Kahta viimeistä on helppo säädellä kokeilemalla.

Lisäksi olis hyvä selvittää millä paineella kalvossa kiinnioleva säätökara on pohjassa, jos pohjaa liian alhaisella paineella niin lisää jousen esikiristystä.
Isuzussa kun laittoi kalvolle 1bar paineen niin kara kopsahti ääriasentoon, esikiristystä lisää kunnes kopsahdus vaimenee. Äärimmäisen tarkka ja tieteellinen menetelmä
Tässähän nämä tiivistettynä, ei mitään rakettitiedettä vaikka 61:sen pumpussa onkin hyvät säädöt. Ja haittaako tuokaan nyt mitään vaikka syöttö nousiskin hiukka liian nopeasti suhteessa paineeseen, vähä pölläyttää mutta nouseepa ahdotkin nopeemmin säädettyyn maksimiin.
Tuo 4 kierrosta ahdonalaista auki on muuten jo aika rankka säätö.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ61 SYÖTTÖPUMPUM SÄÄTÄMINEN Pierunkuori Tekniikka & Jutustelu 0 01.08.2010 19:50
Vetopyörästön säätäminen Toyotassa? ZwA Tekniikka & Jutustelu 3 08.01.2010 22:27
MIG/MAG Hitsauskoneen säätäminen jkholma Tekniikka & Jutustelu 16 14.03.2008 23:32
Ohjaustehostimen tehon säätäminen Tekniikka & Jutustelu 4 09.08.2007 21:36
Pyöränkulmat ja säätäminen Tron Vuosimallit 1984-1996 8 23.07.2003 09:21


Sivu luotu: 19:22 (GMT +2).