Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2011, 11:05
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruxu Näytä viesti
Voiko joku Suskatuntija valaista miksi bensasuodin on niin järjettömässä paikassa kun takarungon kyljessä? Ajattelin siirtää sen konehuoneen puolelle.
Japanilainen insinööri on kekseliäs, paikka on aika järjetön. Ota vanha pois ja asenna uusi konetilaan.

Lisätty: runkohan näissä yleensä on aika hyvässä kunnossa. Korin kiinnikkeet kannattaa tarkistaa, ovat aika ohutta peltiä.

__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 02.01.2011 11:15
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2011, 18:26
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - Koppa loppiaisena peräkärryn kyytiin


Vielä tuli raksittua pois yhtä sun toista ja kaikki popniiteillä ja Plastic Paddingilla kiinnitetyt pellinpalat poistettua. Suskan siirtäminen käsipelillä oli aika raskasta kun yhden etupyörän ja toisen takapyörän jarrut olivat enemmän tai vähemmän jumissa. Joten etujarru tuli herkistettyä ja takajarru taas voideltua sprayöljyllä kun rumpu ei irronnut ilman että siihen rakentaa ulosvetäjän - purkaahan se pitää kuitenkin myöhemmin. Nyt liikkuu kosla ihan pikkasen työntämällä.



Moottori tuli irroitettua ja seuraavaksi täytyy - ehkä loppiaisena - nosta koppa pää kerrallaan pukkien varaan että saa alustan rullattua pihalle ja peräkärry alle. Ja sitten perjantaina soodapuhallukseen.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...

Viimeksi muokannut ruxu : 02.01.2011 20:32
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2011, 21:30
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Tänä iltana tuli sitten koppa nostettua pukeille ja alusta rullattua alta esille ja vaihdelaatikko ja jakis poistettua.



Nyt pääsi sitten tarkemmin myös tutkailemaan paikkaa mihin Volvon laatikko pitäisi saada istutettua - kovin on pieni tuo vaihdelaatikon ja jakolaatikon väli ja melkoinen linjaero niiden akseleiden välillä - mihinköhän haasteeseen tässä oikein on tartuttu? Pitäisiköhän sittenkin miettiä tuota välitettyä laatikkoa...

Yksi kysymys - onko Suskassa johonkin meistetty runkonumero vai löytyykö se ainoastaan siitä apumiehen jalkatilassa kahdella popniitilla kiinni olevassa alumiinilätkässä?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2011, 22:07
4WD 4WD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.04
Sijainti: Lounais-Suomi, Finland.
Viestit: 434
Perusasetus

Runkonumero on oikean runkopalkin etupäässä, etummaisen korinkiinnikkeen ja iskarinkiinnikkeen välissä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2011, 11:14
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - Jakiksen välitys


Jakolaatikon välityssarjojen sopivuudesta minkämallisen Suzukin jakolaatikkoon ei ihan yksiselitteisiä tietoja netissä löydy joten kysytäänpäs täältä.

Eli projekti-Suskahan on voden 1985 SJ410, jakolaatikko on valollinen ja siinä on tuo voimanulosoton laippa. Sopiiko tähän laatikkoon Trail Creeperin 6.5 T välityssarja? Mitä muita muutoksia joutuu jakikseen tekemään kun vaihtaa nuo rattaat? Muistelisin, että tuolle voimanulosotolle olisi joutunut jotain tekemään joillakin välityssarjoilla.

Muistan lukeneeni jossain myös että välitettyjen jakiksien koteloja on haljennut kasvanneen voiman takia ja sen takia on olemassa kiinnityssarjoja jotka vahvistavat alumiinikoteloa. Onko tällainen halkeamisen vaara todellinen kun alle ei ole tarkoitus laittaa mitään ylikokorenkaita?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2011, 15:53
Suikkajäbä:n Avatar
Suikkajäbä Suikkajäbä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.07.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 246
Perusasetus

Moi !

Itte kanssa pähkäilin, et sopiiko noi 6.5 välitykset 410:mpin valolliseen lootaan ja sitä täällä kyselinkin tuolla tekniikka, kuin myös projekti puolella ja vastaukset oli luokkaa; Kyllä sopii, kun "vähän" vinguttaa lootan kuoria !

Ja kun sit tuolta Cros4wd:ltä noita palikoita ostin niin kysyin myyjältä ja sanoi myös välitysten sopivan ! Tuolla tallin lattialla toi jakis on nyt räjäytettynä, mut noi uudet rattaat ei oo sit millään tykänny mennä ittekseen paikoilleen (Sisällä paketissa) !

Tossa on linkki välitysten asennusohjeisiin jos kiinnostaa http://www.trail-gear.com/pdf/suzuk-tcase.pdf
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 15:00 (GMT +2).