Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.12.2010, 00:19
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
no just

eli ei muuta kuin isompaa veturia alle, eli MAN niin, omamassa jotain 5000 kg kantturoilla, tuo yllämainittu kärri koukkuun, ja homma toimii

MAN kokonaismassa muistaakseni 8000 kg
kärrin kokonaismassa 3500 kg

yhteensä 11500 kg

= laillista

eli pienempää ( vaikkapa HDJ + kärri ) ja suurempaa ( MAN + kärri ) saan ajaa mutten tuota RAMpea

voe Vittu ! on tää ihme kekkoslovakia tää maa tässäkin asiassa !!!

kai tääkin on niin suuri rike, jotta kuljetus keskeytyy ja läsy lähtee heti ? vai onks tää ylikuormaMAKSUn paikka = ei sakko
Näillä painoillahan ei sais myöskään ajella, C1E riittää vain 7500kg auton kokonaismassaan asti Yhdistelmä saa painaa 12000kg, eli ei tule työntöjarrullisten kanssa rajoittamaan ennen vetoautoa..
Mut noi Rompen muistelemat painot kyllä on ok..

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2010, 00:20
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Näillä painoillahan ei sais myöskään ajella, C1E riittää vain 7500kg auton kokonaismassaan asti Yhdistelmä saa painaa 12000kg, eli ei tule työntöjarrullisten kanssa rajoittamaan ennen vetoautoa..
Mut noi Rompen muistelemat painot kyllä on ok..
Kiitti Baxxter, tästä olikin Pekan kans puhetta taannoin... Noh mutta vilkulla ei käännytä, eikä kortilla ajeta...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2010, 00:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

mutkunmutkunmut... mullahan onkin siellä sitten vielä lopussa se yks C - ylläriylläri

(ja ässänä palaneessa hihassa se MAN nin 7500 kokmassa)


tää on muuten aika chitchattia jo
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2010, 00:24
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
mutkunmutkunmut... mullahan onkin siellä sitten vielä lopussa se yks C - ylläriylläri

(ja ässänä palaneessa hihassa se MAN nin 7500 kokmassa)

No niinhän mää sanoin jo...

tää on muuten aika chitchattia jo
Sou what, parasta tälle iltaa..
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2010, 00:40
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
mutkunmutkunmut... mullahan onkin siellä sitten vielä lopussa se yks C - ylläriylläri

(ja ässänä palaneessa hihassa se MAN nin 7500 kokmassa)


tää on muuten aika chitchattia jo
Nii jos se MANni oliski ollu sen 8000kg, et sais vedellä kuin 750kg kärriä yllärikorttis kanssa

Menee vielä selkeemmäksi, jos sattuu kärri olemaankin uudempi kuin 2007 ja tyyppihyväksytyllä aisalla. Aisa saattaa rajoittaa vetoauton suurinta sallittua massaa, huonolla tuurilla vaikka 7000kg. Sitte se MANni onkin liian suuri ja mahtava vetämään sitä traileria, sanotaan vaikka 1200kg kokonaismassaista. Mut sillä dodgella voi sitte vedellä.. Tai hodarilla..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2010, 09:16
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

mä kävin katsastaas cantterin omamassan 3450kg -> 3550kg et riittää c1e vetää 3500kilosta kärryä. Puhuttu että tosta c1e kortin oikeuksia "parannettaisiin" BEn malliin (poistuis että veturin omamassa täytyy olla vähintään tuo kärryn kokonaismassa papereilla)

Hulllultahan tuntuu että samalla sprintterillä saa pakuna vetää 3500kilosta kärryä tyhjänä (omamassa vaikka 800kiloo) BE-kortilla, mutta kuorma-autona C1E kortilla ei. Näin se vaan vielä on.

Viimeksi muokannut Stade : 29.12.2010 09:29
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.12.2010, 09:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stade Näytä viesti
Puhuttu että tosta c1e kortin oikeuksia "parannettaisiin" BEn malliin (poistuis että veturin omamassa täytyy olla vähintään tuo kärryn kokonaismassa papereilla)

Hulllultahan tuntuu että samalla sprintterillä saa pakuna vetää 3500kilosta kärryä tyhjänä (omamassa vaikka 800kiloo) BE-kortilla, mutta kuorma-autona C1E kortilla ei. Näin se vaan vielä on.
Toivottavasti ei jää puheiksi.

Ja on tää vaan pirun kankea maa, pilkkua viilataan ajoneuvoasioissa niin paljon että maalaisjärki katoaa kokonaan hommasta. Siinäkin on hyvin vähän järkeä että kärryssä katotaan aina kokonaismassaa, kuinka vaikea se on yrittää arvioida lastin paino ja ainahan sen voi punnita.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2021, 10:32
Cyno Cyno ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.06.09
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 24
Perusasetus

Herätellääs vanhaa viestiä.
En ole löytänyt että nykyään olisi enää tuota rajoitetta kärryn kokonaispaino pienempi kuin auton omamassa. Saako vahvistusta asialle?

Pitäisi suburbanin (kevyt k-a) perään kärryä katella ja kortti on C1E niin mietein vain että voisikohan sitä ostaa 3500kg:n kärryn ja ajella sen kanssa laillisesti?

Tietääkö joku onko jossain mainittu suburbanille yhdistelmän suurinta sallittua massaa jossain vai mikä sääntö tähän pätee kun kärryä valitaan?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2021, 10:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cyno Näytä viesti
Herätellääs vanhaa viestiä.
En ole löytänyt että nykyään olisi enää tuota rajoitetta kärryn kokonaispaino pienempi kuin auton omamassa. Saako vahvistusta asialle?
Ei ole mitään muita rajoituksia kuin mitä oma kortti antaa myöden, ja mitä autoon saa kytkeä. Eli auton ja kärryn papruista katsotaan massat ja sen mukaan oltava korttiluokka. Jos korttiluokka riittää, niin kärryn paperilla oleva kokonaismassa voi olla suurempi kuin ajoneuvoon sallittu kytkentämassa, kunhan kärryn todellinen massa hinatessa ei ylitä auton valmistajan sallimaa.

Lainaus:
Pitäisi suburbanin (kevyt k-a) perään kärryä katella ja kortti on C1E niin mietein vain että voisikohan sitä ostaa 3500kg:n kärryn ja ajella sen kanssa laillisesti?
C1E:llä vetoauton maksimi kokonaismassa 7500kg, ja yhistelmän massa ei saa ylittää 12 000kg.

Pitää sitten muistaa että tässä puhutaan niistä papereissa olevista massoista, EI todellisista. Eli jos vetoauton kokonaismassa tai yhdistelmän kokonaismassa kilonkin yli 7500kg/ 12000kg, niin C1E:llä laiton vetää vaikka todellinen massa ajaessa olisi reilusti noiden alle.

Eli Suburban + 3500kg kärry menee heittämällä C1E:llä.

Lainaus:
Tietääkö joku onko jossain mainittu suburbanille yhdistelmän suurinta sallittua massaa jossain vai mikä sääntö tähän pätee kun kärryä valitaan?
Otteesta pitäisi löytyä, yleensä myös auton valmistajan kilvessä/ tarrassa jossain päin autoa, konttorilta kysymälläkin pitäisi selvitä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vedettävä massa versus kokonaispaino trailerissa. bluevan Chit-Chat 62 02.01.2011 14:34
patrol perävaunu max massa? matti.v Tekniikka & Jutustelu 12 09.12.2010 08:31
Perävaunun massa jarruin elhapero Tekniikka & Jutustelu 14 20.04.2009 08:40
Pohjamaalin päälle massa Tekniikka & Jutustelu 13 25.02.2008 22:59
Tekn. suurin sallittu kok.massa Otto Tekniikka & Jutustelu 5 22.11.2007 20:42


Sivu luotu: 09:32 (GMT +2).