Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2010, 20:36
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.288
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ihan totta tuo, mutta miksi auto on vaaraalisempi jos renkaan kuvio sentin tai muutaman tulee lokasuojasta ulos, tai miten autosta tulee turvallisempi jos kaaresta ulos pilkistävä rengaskuvio peitetään esim, kaarenlevikkeellä.
En yritä viisastella, vaan kysyn tosissani koska en ihan heti hoksaa.
Montako senttia herra anonyymin mielestä renkaan pitäisi saada tulla ulos kaaresta? Miksei senttiä enempää siitä? Jne? Kunnes koko rengas on kaaresta ulkona, hyvin kulkee...

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2010, 11:29
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Montako senttia herra anonyymin mielestä renkaan pitäisi saada tulla ulos kaaresta? Miksei senttiä enempää siitä? Jne? Kunnes koko rengas on kaaresta ulkona, hyvin kulkee...
En tosta nyypistä tiedä, mutta mielestäni hyvä perussääntö on että bokkerin keskiura kun on kaaren reunan tasalla, niin silloin rupee olee hyvä. :-)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2010, 11:34
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Voi sitä kivisateen määrää jos kaikilla tulisi renkaat korin ulkopuolelle
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2010, 12:46
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Kaaret


Yksi järkevä selitys lokasuojan sisällä pysymiselle. Rengas ei saa ottaa joustossa kiinni lokasuojaan.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.12.2010, 14:12
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Voi sitä kivisateen määrää jos kaikilla tulisi renkaat korin ulkopuolelle
Ja rappaa omat sivulasit kivasti umpeen ku ajaa soratietä märällä kelillä.
Haittaa havainnointia..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.12.2010, 15:01
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jep, pääsyy taitaa olla siis tuo, jotta sitä shaissea lentelee paljon randomaalisiin suuntiin, jollei oo mitään kunnollisia lokasuojia. Pokkerin lapojen väliin mahtuu jumiin melkosen iso kivenjärkäle, ja kun se sieltä lähtee etuviistoon kaksinkertaisella auton nopeudella, niin se voi sattua...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.12.2010, 23:46
herra anonyymi
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Montako senttia herra anonyymin mielestä renkaan pitäisi saada tulla ulos kaaresta? Miksei senttiä enempää siitä? Jne? Kunnes koko rengas on kaaresta ulkona, hyvin kulkee...
No kun kerran kysyt, niin oisko vaikka sentti tai kaksi sopiva, kuitenkin niin että renkaiden ollessa suorassa sisäänjoustossa kuvio ei ota lokasuojaan kiinni, renkaan kyljelle hipomisen salliminen vaatisi hieman testejä. Onko edellä mainittu tilanne mahdollinen, että kuvio ulkona mutta ei ota kiinni, en tiedä, varmaan osassa autoja. Miksikö pitäisi sallia, jos rengaskuvion näkymisestä ei ole vaaraa niin miksi asettaa turhan tiukkoja sääntöjä? Tapauksia missä kuvio hieman kurkkii(laittomia) näkee jonkin verran ja uskon että suurin osa tapauksista on ns. vahinkoja eli hommattu rengassatsi joka ei ollutkaan täysin sopiva...tuskin kovinkaan moni tahallisesti hommaa renkaat joiden ansiosta soratiellä saa oman tuulilasin rikki.

Kuten Andy mainitsikin niin ei siitä kumilerpakkeesta ole paljon iloa mahdollisessa kylkikosketuksessa.

Se että poliisit sanoo ulos tulevan renkaan olevan vaarallinen jalankulkijoille, oli vauhti sitten 5km tai 50 km/h niin taitaa olla ihan sama kumpi ihmiseen osuu, renkaankylki vai lokasuoja/levike. Eikö poliisilogiikalla lokasuojanlevike ole vielä vaarallisempi kuin rengas koska levike tulee vieläkin ulommas?

No yhteenvetona voineen sanoa että mitään järkeä ei ole vartavasten hommata renkaita joka ei mahdu lokasuojan piiloon, kivienlennon vuoksi ja lokasuojan laitaan osumisen mahdollisuuden takia. Sanottakoon vielä tähän että Suomessa on aivan liian säännöstelty ajoneuvolaki vai mikä onkaan nimeltää.
Eikä ole asiat paremmin muillakaan osa-alueilla, esim. lampaan/karjankasvatus niin säännöstelty että monella kasvattajalla kannattaa yksittäisiä lampaita myydä pimeänä ennemmin kuin täysin laillisesti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kuraläpät ja kuvion ulostulo lokarista mikjus Tekniikka & Jutustelu 39 18.11.2008 15:28
GM automaateista ,32poorinen ulostulo? tare Tekniikka & Jutustelu 7 31.08.2007 20:44
pihoja korista masta kone myyty saa poistaa!!! jesu O/M/V Ajoneuvot 13 15.04.2007 20:44
Renkaan ulkonema tojoere Tekniikka & Jutustelu 6 30.06.2004 22:56
renkaan et Yleiset 4 21.02.2004 16:19


Sivu luotu: 11:36 (GMT +2).