Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2010, 14:15
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

jos lähtökohta on sellanen normaali simpukka, eli toimii mutta tihkuu jostain vähän öljyä, että on kostea siitä simpukan ympäriltä ja alapuolelta (öljyä tarvitsee lisätä ehkä kerran vuodessa tai jotain, vähän kuitenkin) niin kannattaako tosiaan räjäyttää simpukka atomeiksi ja vaihtaa kaikki sisälläkin olevat tiivisteet?

Hyövääkö pelkästään niiden akselien (sisäänmeno/rattiakseli ja ulostulo/pystyakseli) stefojen vaihtaminen mitään?

-Paavo

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2010, 16:38
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,

jos lähtökohta on sellanen normaali simpukka, eli toimii mutta tihkuu jostain vähän öljyä, että on kostea siitä simpukan ympäriltä ja alapuolelta (öljyä tarvitsee lisätä ehkä kerran vuodessa tai jotain, vähän kuitenkin) niin kannattaako tosiaan räjäyttää simpukka atomeiksi ja vaihtaa kaikki sisälläkin olevat tiivisteet?

Hyövääkö pelkästään niiden akselien (sisäänmeno/rattiakseli ja ulostulo/pystyakseli) stefojen vaihtaminen mitään?

-Paavo
Ei kannata erikseen alkaa tihkuvuodon takia purkamaan, sitten jos valuu atf:ää talven aikana noin 8 litraa läpi, kannattaa jo tehdä jotain

Omassa lopetti valuttamisen, kun vaihtoi pelkän sektoriakselin alimman stefan, sen vaihtaa kohtuudella simpukan paikoillaankin ollessa.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.12.2010, 00:07
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Ei kannata erikseen alkaa tihkuvuodon takia purkamaan, sitten jos valuu atf:ää talven aikana noin 8 litraa läpi, kannattaa jo tehdä jotain

Omassa lopetti valuttamisen, kun vaihtoi pelkän sektoriakselin alimman stefan, sen vaihtaa kohtuudella simpukan paikoillaankin ollessa.
Anna tihkua, niin pysyy välivarren raidepäät "voideltuina". Itte kun tein tiiviin, niin ½vuotta ja tangonpää umpijumissa (kierteestä), vaikka tervalla kasasin!!!

Ja sektoriakselin tiivisteen saa laitettua pelkäästään, kun laittaa KAUHEESTI RASVAA siihen booritukseen ja muistaa, jotta se akseli on sitte KOVAA KIINNI, kun sen kartio on aika loiva!!! (kts baxxterin kuvat läpi, mutta jätä ne liekkihommat sitte pois!!!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2010, 15:16
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Tässä varastossa olleessa irtosimpukassa oli sektorivarsi tosi löysässä, sen lukkorikan kun taputteli syrjään niin mutteri lähti irti käsin pyörittämällä. Ehdin jo vanhasta muistista laittaa ulosvetäjän paikoilleen, mutta sektorivarsi luiskahti irti akselista kun sormin "kiristi" ulosvetäjän ruuvvia...

Edellisen kerran irroitin sektorivartta heinäkuussa, aikaa meni neljä päivää, ulosvetäjiä hajosi useampia ja lämpöä ja kylmää oli pelissä kans ihan kohtuudella. Lekalla ei mahtunut lyömään, mutta aika iso vasara oli käytössä koko ajan. Irtosi varmaan loppujenlopuksi väsytystaktiikalla, koko vähän väliä ja kaiken päivää suihkutelin erilaisia litkuja (rost off sitä ja tätä, muutamaa sorttia) ja kaitpa niistä joku tehosi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.12.2010, 10:48
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Tuo on totta mitä Paavo kirjoitti. Itsekin olen pitänyt omana tyhmyytenä sitä, kun joskus pitkän päivän yritin sektorivartta irti eikä hievahtavutkaan. Sitten se kai väsähti ia antoi periksi. Ja pari kertaa se on lähtenyt (eri vehkeistä) irti ihan kuin tyhjää vaan... alkoi jo usko mennä omiin kykyihin. Allapäin tosin irti yritin. Kannattaa varmaankin tulevan varalle tehdä kunnon veto-olakkeet niiden onnettomien valunystyjen tilalle niin saa varmemmin irti.

Mutta se on siis tullut huomattua, että tuon kartiopoorin saa kyllä järkyttävän lujaan kiinni jos haluaa. Itku meinaa päästä.
Paljonko sen ison mutterin kiristykseen on oikea momentti? Olen ainakin jättänyt sen aika löysään, sillä jos se löytyy, sen huomaa rattiin hyvin äkkiä, kunhan pian kiristää ettei mene poorit.

TT
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.12.2010, 11:32
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Paljonko sen ison mutterin kiristykseen on oikea momentti? Olen ainakin jättänyt sen aika löysään, sillä jos se löytyy, sen huomaa rattiin hyvin äkkiä, kunhan pian kiristää ettei mene poorit.

TT
Mutta kun pääsee löysänä hetken lonksumaan, ei meinaa enää millään pysyä piukassa vaikka miten kovin kääntäis mutterin kiinni.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.12.2010, 16:57
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Näin juurikin on käynyt minulle.

Meneekö booritus sektorivarresta vai akselista?

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Rangen ovi Range-Miki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 22.12.2005 08:45
O: rangen V8 jutkula O/M/V Muut 1 08.12.2005 22:39
Ohjaustehostimesta räjäytyskuva juhaK Tekniikka & Jutustelu 1 16.01.2005 08:03
Rangen ECU Tekniikka & Jutustelu 13 27.07.2004 07:41
Rangen PTO sippis Tekniikka & Jutustelu 0 29.07.2003 11:18


Sivu luotu: 01:40 (GMT +2).