Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti
Jotkuthan käyttää talvella oikein sähköistä vastusta jäähdytysnesteen lämmittämiseen ja iloisesti porisee 
|
Juu,niin porisee. Eikä lämpö oo siin vastuksen pinnalla montaa sataa astetta niinku turpon rungossa,monesti vaan talvisin hävittää enempi vettä ku kesällä, Vesi tosin on halpaa hävitettäväksi ja sehän tiivistyy udelleen vedeksi jäähdytys järjestelmässä,se polyetyleeniglykolihan ajanmittaa jotenki lahoaa et ei se keittäminen hyväksikään ole. Toki niitä vaihdetaan ohjeen mukaan joka toinen vuosi,mutta tosta turpon jäähdyttämisestä sen verran että kun jäähdytysteho on monesti muutenkin tarkalla niin miksi sitä lämpöä enää pakolämmöstä syylariin keräämään? Monesti nykyään diesel ahtimissa ei oo minkäänlaista jäähdytystä erikseen,pakolämmöt kun ovat viileämmät kuin pensa ahtimissa. Ja kauanko joutuu jälkikäyttään että ahtimen runko jäähtyy esim. 500 asteesta alle 100 astetta? Ja vaikka takana ois valtameri ni se kiehuu silti siinä ahtimessa jos nyt livetään asiasta ni esim. geysir(kuuma suihkulähde),poilerikin kiehuu trvittaessa vaikka toisessa päässä on päijänne jne jne.. Tostahan vois toki tehä semmosen mukavuus tekijän et talvella vesikierto ja kesällä ei ni koppi lämpenis paremmin,monessa nyky dieselissä ois hyötyä. Hanat vaan väliin.. Juu ja edittinä muistu mieleen Audi s2,siinähän on semmonen kiertopumppu joka sammuttamisen jälkeen kierrättää vettä ahtimessa ettei kiehu,kiehuva vesi näet ei jäähdytä.