Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.12.2010, 20:43
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 496
Perusasetus

Ite tilasin tuolta( http://www.metsatyo.fi ) 235/85r16 kumeihin gunnebon ketjut

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2010, 21:50
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Laittakaahan hintatietoja tuotteista, niin ei tarvitse jokaisen kysellä erikseen. Itsekin pitäisi hankkia pari 33" ketjuja hätävaraksi. Kaveri ehdotti, että traktorin ketjuista lyhennettäisi.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.12.2010, 01:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuossapa olisi ketjut!


http://www.nordlahaparanda.se/subdet17.htm
ja kun ostaa tarpeeksi pitkät, niin jää sopiva hukkapätkä että voi jatkaa sakkeleilla vaikkapa isommille pyörille.

Noiden monimutkaisempien ketjujen jatkaminen/lyhentäminen huomattavasti vaikeampaa, sillä pitää jatkaa
neljä kettinkiä, ja jos jatkopala on pitkä ja/tai renkaan leveys muuttuu paljon niin ei asetu helpolla.

Ja nuo kurma-auton ketjut varmasti kestäviä ja pito varmasti hyvä. ja parihinta verolla jotain reilu 200 euroa

Joskus ollut tuommoisissa ketjuissa ongelmia, ettei tahdo pysyä tasaisesti päällä, mitenhän nykyään?

Ja päällelaittoon kannattaa suunnitella jokin kiristävä työkalu, sillä käsivoimin jää niin löysäksi että tulee vahinkoja.

Yksi tapahan olisi pistää ketjut jollellin toisille vanteille ja kumeille, ja vaihtaa rattaat bussipysäkillä.
-> ketjut sais kunnolla paikoilleen, ja vaikkapa kiinnitettyä vanteeseen hitsattuihin apusilmukoihin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.12.2010, 09:01
hiski hiski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.06
Sijainti: Lahti, .
Viestit: 187
Perusasetus

Mulla on Offroad-pajalta ostetut Mafri-ketjut.

Tässä linkki jossa hintatietoja, Pajan uusilta sivuilta en ko. taulukkoa enää löytäny mutta kysymällä selvinnee, eiköhän noita vieläkin saa.
http://www.offroadpaja.fi/Off-road/Mafri/ketjukoot.htm

Helpot laittaa paikoilleen, ja pienen ajon jälkeen kerran kiristettävä.

Lisää infoa:
http://www.offroadpaja.fi/Off-road/Mafri.htm
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2010, 20:44
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ja vieelä yksi juttu... eli jos joku meinasi nyt pätkiä jostain traktorin,tai kuorkin ketjuista sopivat,niin 8mm ja yli ketjut alkaa olla jääketjuiksi jo liian paksut maasturiin,eli pyöräpaino ei riitä. Mutta jos harrastaa mettä,tai soratie möyrintää, niin sitten nämäkin kyllä toimii...Ja toimii toki jotenkin jäälläkin mutta ei kummoisesti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2010, 22:34
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nuo ketjupaksuudet ovat kompromissejä


Mitä paksumpi niin
- sitä jäykempi (lenkit isompia ja paksumpia, piikit? harvemmassa ja jäykemmät)
- piikkeejä harvemmassa, ja kun kaivatetaan jäällä, niin tekee helpommin "kiskot"
- renkaan leveys ja halkaisija kasvaa enemmän
- kiristys vaikeampaa
- JA SITÄ LUJEMPI KETJU ON

Ohuet kettingit:

- PAREMPI pito
- helpompi käsitellä
-jne

Yhteenveto:

- paksulla ketjulla helpompi rikkoa voimansiirto, kun sattuu sopiva kanto sudituksessa
kohdalle (kaikki lukot kiinni)
- myös paksulla ketjulla mahdollista päästä pakilla pois "kiskoilta"

Molemmilla ketjuilla:

- JOS Kettinki katkeaa hapetuksessa, (ainakin poikkilenkistä), niin silloin myös autoon
tulee pientä remonttia.
- jos ohut ketju pettää niin silloin voi häipyä roiskeläpät ja astinlaudan päät, ja lokarin
kaari ja pyöräkotelo saa uutta muotoa.
- jos paksu ketju katkeaa hapetuksessa, niin myös pyöräkotelot saa uutta muotoa!

siis:

Itse valitsisin paksumman ja hankalamman, mutta uskaltas komentaa ilman että
tarvii alkaa pajattamaan koria/runkoa, ja jos pitää polkea kannokossa sikana, niin
kannattas mielestäni miettiä mitä muuta kallista siellä alhaalla on

P.S te jotka olette pajattaneet noita vanhoja sikapaksuja traktorin piikkiketjuja maasturiin:
mikä pito on a)jäällä b)suolla c)metsässä verrattuna ilman ketjuja?

Siis että meneehän takaveto päällä paremmin kuin nelivetoinen ilman ketjuja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.12.2010, 15:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
P.S te jotka olette pajattaneet noita vanhoja sikapaksuja traktorin piikkiketjuja maasturiin:
mikä pito on a)jäällä b)suolla c)metsässä verrattuna ilman ketjuja?

Siis että meneehän takaveto päällä paremmin kuin nelivetoinen ilman ketjuja
a. Yhtä hyvä tai huono kuin ilman ketjuja,mitä kovempi pakkanen sitä huonompi.Tosin se hyppyytys saattaa jeesata irti penkasta.

b,ja c, Huomattavasti parempi. Ja kaivaa lumen läpi soraa,tai mutaa joka antaa taas lisä kitkaa.

Ja jos noista päksterin ketjuista rupeaa touhuamaan niin migillä on kätevä hitsata lisää piikkiä. Vaikka näyttää aluksi hurjalta niin ei ole sitä kunhan vaan löytää oikeat säädöt.

Ja noilla tikapuuketjulla max nopeus on jossain 30-40 kmh. Ja sitä ei tarvitse mistään lukea.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.01.2011, 20:55
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Savenmaalta katselin noita 4WD ketjuja, mutta loppuu mitat kesken.
Laitoin sinne emailia ja kysäsin, jotta saisiko noita ainakin 35x12,5x15/16":n koolle saakka ja mihin hintaan.







http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedS...itemcode=4WDlk


4WD lumiketjut

Myydään pareittain!

- ainutlaatuinen muotoilu, ja ketjussa oleva laatta antavat parhaan pidon lumisella sekä myös jäisellä alustalla
- helppo asentaa paikoilleen ja irroittaa
- lumiketjut ovat erittäin pitkäikäisiä
- ketjuissa olevan erikoislaatan kulumisen jälkeen ketjut voidaan vielä kääntää ylöspäin
- valmistettu 5,7mm 15Mn3-teräksestä hiilletyskarkaisu-menetelmällä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi
- ketjujen salmiakki-muoto takaa tasaisen ajon
- päästöhehkutettu valmistuksen lopuksi: erittäin kestävä viimeistely

Tuotenumero, koko, paino (pari) ja hinta:

EO-F52, 185 -13, 10kg, 188,19€
EO-G50, 185 -14, 11kg, 204,18€
EO-G52, 195/75 -16, 12kg, 217,71€
EO-G52, 205/70 -16, 12kg, 217,71€
EO-G52, 7.00 -16, 12kg, 217,71€
EO-G60, 195 -14, 13.5kg, 204,18€
EO-G60, 195/70 -15, 13.5kg, 204,18€
EO-G60, 205/75 -15, 13.5kg, 204,18€
EO-G62, 205 -16, 12.5kg, 217,71€
EO-G62, 205/75 -17, 12.5kg, 217,71€
EO-G71, 215/75 -15, 14kg, 231,24€
EO-G71, 225/70 -15, 14kg, 231,24€
EO-G71, 225/75 -15, 14kg, 231,24€
EO-G71, 205/75 -16, 14kg, 231,24€
EO-G72, 215/75 -16, 15kg, 237,39€
EO-G72, 215/85 -16, 15kg, 237,39€
EO-G81, 235/75 -15, 16kg, 246€
EO-G83, 235/85 -16, 17kg, 259,53€
EO-G83, 245/75 -16, 17kg, 259,53€
EO-G83, 225/75 -17, 17kg, 259,53€

Tuotteita ei välttämättä varastossa. Toimitusaika max. 4 viikkoa.

Hinta: 188,19 €

Jaahas, toisen kuvakkeen alta löytyi lisää samaa ketjua, mutta isompia kokoja:

Pienkuormaajan lumiketjut

Myydään pareittain!

- ainutlaatuinen muotoilu, ja ketjussa oleva laatta antavat parhaan pidon lumisella sekä myös jäisellä alustalla
- helppo asentaa paikoilleen ja irroittaa
- lumiketjut ovat erittäin pitkäikäisiä
- ketjuissa olevan erikoislaatan kulumisen jälkeen ketjut voidaan vielä kääntää ylöspäin
- valmistettu 5,7mm 15Mn3-teräksestä hiilletyskarkaisu-menetelmällä parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi
- ketjujen salmiakki-muoto takaa tasaisen ajon
- päästöhehkutettu valmistuksen lopuksi: erittäin kestävä viimeistely

Tuotenumero, koko, paino (pari) ja hinta:

- EO-601A, 18/8.5 -10, 12kg, 204,18€
- EO-G72A, 8.00 -16, 19kg, 204,18€
- EO-602A, 20.5/8 -10, 12,5kg, 210,33€
- EO-G83A, 26/12 -15, 21kg, 259,53€
- EO-615A, 27/10.5 -15, 20kg, 259,53€
- EO-G83A, 10/75 -15.3, 21kg, 259,53€
- EO-G83A, 10 -16.5, 21kg, 259,53€
- EO-30015A, 33/12.5 -16, 21kg, 259,53€

Tuotteita ei välttämättä varastossa. Toimitusaika max. 4 viikkoa.


Toi alimmainen koko olisi itelle sopiva, mutta hinta ei...



Hehheh... Nyt sieltä on poistettu läjä ketjuja valikoimista. Tehtaalla toimitusvaikeuksia?

Viimeksi muokannut Kartse1 : 02.02.2011 21:39
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 13.02.2010 21:22
Myyty 3kpl kuorma-auton lumiketjuja piparix O/M/V Muut 4 19.11.2009 20:59
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla Räjä O/M/V Renkaat ja vanteet 7 26.02.2009 18:29
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" Cam1lla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2008 19:28
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 06:17 (GMT +2).