![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noissa etumoottori porttereissahan on ihan normaalia että käsijarrua ei voi käyttää syys-huhtikuun aikana ollenkaa..
__________________
mikäs siihen nyt tuli? No taasko se hajos |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ite laittelin jäähdytin nestettä erään portterin vaijereihin,nii rupes vaijerit pysyy sulina.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
No mulla ei oo tossa Syncrossa ollu lainkaan moisia ongelmia, vaikka ajelen sillä pelloilla, ja lumikasoissa.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot Viimeksi muokannut Rompe1 : 06.12.2010 19:48 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
oli pakko ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#6
|
||||
|
||||
![]()
vielä tähdennyksenä et takajarrut jäätyy jumiin vaikka ei käytä käsijarrua. pitää kokeilla noita alkuperäisiä paloja. nii ja sitä antaa jäähtyä ja siirtää kikkaa..
__________________
puukko 2 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Noiden 2-mäntäisten takasatuloiden yleisin syy jumitteluun on se,
että jarrupalat jumittuvat sinne pesäänsä. Ovat muuten tiukassa. Jarrua painettaessa mäntä työntää senverran, että palat jarruttavat. Sitten kun jarru vapautetaan, niin palat jäävät laahaamaan osittain päälle. Sama vaiva ilmestyy, jos jarruletkut alkavat olla niin turvoksissa, että päästävät kyllä nesteen satulaan päin, mutta ei säiliöön päin. Jarrupalojen asennuksessa kannattaa käyttää kuparitahnaa. Vähentää kitinöitä ja estää jumittumista. Ne liimattavat kitinänvaimennuslaatat ei kestä kuin puoli vuotta ja sitten on mäntä painunut kumista läpi. => Taas kitisee. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tyyppivika, omassa -97 caravellissä kans jäätyy jarrut vaikka ei käyttäisi käsijarrua, paukahtaa kohtuu kovaa kun nykäsee irti, ja kaikki muu on uutta paitti levyt. Jonkin verran auttaa kun ennen pysähtymistä ajaa muutaman metrin kevyesti käsijarrulla jarruttaen, kai sieltä sitten huurut sulaa ja kosteus häipyy eikä jäädy. Käsijarrukin jumi viimetalvena mutta se loppu kun vaihdoin uudet vaijerit ja voitelin käsijarrun linkut aseöljyllä, vanhoista vaijereista oli kuoret melko huonos hapes. Kaverin portterissa jäätyy sen verran lujaan ettei irtoa kuin hakkaamalla lekalla vanteen keskelle, eikä auta jarruttelut tai satuleóiden voitelu. Samaa jäätymisvikaa on melko monessa (lähes kaikissa) joissa on levyjarrut takana ja käsijarru vaikuttaa mekaanisesti satulaan. Ainakaan omas kolinavaunus ei oo takana kun yks mäntäset liukusatulat, rakenteeltan samanlaisia on ainakin pösös, henkilömallin volsuis, ööhpelis ja mones muus.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cherokee takajarrut | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.06.2010 08:31 |
Blazer k5 takajarrut | Offipiru | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.03.2010 12:56 |
LJ:n takajarrut | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.05.2008 17:40 | |
K10 takajarrut kateissa. | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2005 20:54 |
Helvetti jäätyy? | Gazza | This And That | 1 | 07.04.2003 15:03 |