Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2010, 20:50
mehtämörö:n Avatar
mehtämörö mehtämörö ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.06.05
Sijainti: vantaa
Viestit: 683
Perusasetus

Noissa etumoottori porttereissahan on ihan normaalia että käsijarrua ei voi käyttää syys-huhtikuun aikana ollenkaa..

__________________
mikäs siihen nyt tuli?

No taasko se hajos
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2010, 11:07
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

ite laittelin jäähdytin nestettä erään portterin vaijereihin,nii rupes vaijerit pysyy sulina.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2010, 11:32
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Cool

No mulla ei oo tossa Syncrossa ollu lainkaan moisia ongelmia, vaikka ajelen sillä pelloilla, ja lumikasoissa.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot

Viimeksi muokannut Rompe1 : 06.12.2010 19:48
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2010, 12:51
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
No mulla ei oo tossa Syncrossa ollu lainkaan moisia ongmia, vaikka ajelen sillä pelloissa, ja lumikasoissa, ja muuten vaan pöllyssä

oli pakko
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2010, 19:47
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
oli pakko
No tottakai...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2010, 20:53
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mehtämörö Näytä viesti
Noissa etumoottori porttereissahan on ihan normaalia että käsijarrua ei voi käyttää syys-huhtikuun aikana ollenkaa..
vielä tähdennyksenä et takajarrut jäätyy jumiin vaikka ei käytä käsijarrua. pitää kokeilla noita alkuperäisiä paloja. nii ja sitä antaa jäähtyä ja siirtää kikkaa..
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2010, 23:33
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Noiden 2-mäntäisten takasatuloiden yleisin syy jumitteluun on se,
että jarrupalat jumittuvat sinne pesäänsä. Ovat muuten tiukassa.

Jarrua painettaessa mäntä työntää senverran, että palat jarruttavat.
Sitten kun jarru vapautetaan, niin palat jäävät laahaamaan osittain päälle.
Sama vaiva ilmestyy, jos jarruletkut alkavat olla niin turvoksissa,
että päästävät kyllä nesteen satulaan päin, mutta ei säiliöön päin.

Jarrupalojen asennuksessa kannattaa käyttää kuparitahnaa.
Vähentää kitinöitä ja estää jumittumista.

Ne liimattavat kitinänvaimennuslaatat ei kestä kuin puoli vuotta
ja sitten on mäntä painunut kumista läpi. => Taas kitisee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.12.2010, 12:53
Carevelli
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tyyppivika, omassa -97 caravellissä kans jäätyy jarrut vaikka ei käyttäisi käsijarrua, paukahtaa kohtuu kovaa kun nykäsee irti, ja kaikki muu on uutta paitti levyt. Jonkin verran auttaa kun ennen pysähtymistä ajaa muutaman metrin kevyesti käsijarrulla jarruttaen, kai sieltä sitten huurut sulaa ja kosteus häipyy eikä jäädy. Käsijarrukin jumi viimetalvena mutta se loppu kun vaihdoin uudet vaijerit ja voitelin käsijarrun linkut aseöljyllä, vanhoista vaijereista oli kuoret melko huonos hapes. Kaverin portterissa jäätyy sen verran lujaan ettei irtoa kuin hakkaamalla lekalla vanteen keskelle, eikä auta jarruttelut tai satuleóiden voitelu. Samaa jäätymisvikaa on melko monessa (lähes kaikissa) joissa on levyjarrut takana ja käsijarru vaikuttaa mekaanisesti satulaan. Ainakaan omas kolinavaunus ei oo takana kun yks mäntäset liukusatulat, rakenteeltan samanlaisia on ainakin pösös, henkilömallin volsuis, ööhpelis ja mones muus.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cherokee takajarrut mardu Tekniikka & Jutustelu 2 21.06.2010 08:31
Blazer k5 takajarrut Offipiru Tekniikka & Jutustelu 3 25.03.2010 12:56
LJ:n takajarrut Tekniikka & Jutustelu 3 09.05.2008 17:40
K10 takajarrut kateissa. SamiN Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2005 20:54
Helvetti jäätyy? Gazza This And That 1 07.04.2003 15:03


Sivu luotu: 16:43 (GMT +2).