Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 02.12.2010, 13:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Joo niin näyttää olevan, Suomen purkaamoissa ei näyttäis olevan yhtäkään, saatikka lunastettujen joukos...
Taitaa tulla pitkä odotus..
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 02.12.2010, 18:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.088
Perusasetus

Englannista vaan huutelemaan, rahdinhan saanee järkättyä helposti täältä käsinkin.

http://cgi.ebay.co.uk/Landrover-defe...item255f5f0e82

http://cgi.ebay.co.uk/Landrover-Disc...item2eb1adafff

http://cgi.ebay.co.uk/Landrover-Disc...item2eb18a649f

http://cgi.ebay.co.uk/TD5-ENGINE-ASS...item3a60b92b4f

http://cgi.ebay.co.uk/LAND-ROVER-DIS...item3362aaf57e
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 02.12.2010, 19:02
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Lisää voipi etsiä http://en.bildelsbasen.se/ englannin kiellellä! Muutama TD5 löytyy 2000€ hujakoilla!

3500€ löytyy koko varaosa auto! ota kone ja myy muut osat netissä! http://slrk.phpbb2.se/board/disco-td...000-t7878.html

Voiko TD5 vaihtaa discon&defen välillä?

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 02.12.2010, 19:32
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Jotain pikku eroja on, ettei putoa suoraan. Mut osat saa hajonneesta koneesta, toi kannattaa kyllä varmistaa ekaksi.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 03.12.2010, 09:51
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
Voiko TD5 vaihtaa discon&defen välillä?
Suuttimet vanhasta koneesta, muuten ei käynnisty...

Eli Discon ja Defen suuttimia EI VOI käyttää ristiin!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 03.12.2010, 12:00
hiski hiski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.06
Sijainti: Lahti, .
Viestit: 187
Perusasetus

Mites kun joku myi 90-stä jossa on Discon ohjainlaite, toimiiko suutinhomma silloin edellyttäen että ajonestot jne hoidetaan?. Tulis potkua lisää?.

Vai meinasitko sitä suuttimien kompensointi / sopeutushommaa?.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 03.12.2010, 12:54
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Suuttimet vanhasta koneesta, muuten ei käynnisty...

Eli Discon ja Defen suuttimia EI VOI käyttää ristiin!!!
moi!

eikös tähän riitä jos ne ohjelmoi "oiken" tai "kopioi" alkuperäiset parametrit?

varaosina näyttäis hätäseen olevan defe&disco samoilla varaosanumeroilla MSC000040!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 03.12.2010, 14:42
yypy yypy ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.11.10
Sijainti: Helsinki
Viestit: 84
Perusasetus

Milläs tuon TD5:sen saa sammumaan, jos näin pääsee käymään. Olisi varmaan hyvä katsoa valmiiksi, kun sillä tulee kuitenkin ajeltua.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 03.12.2010, 15:17
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.390
Perusasetus

Pakottaa sen sammuksin: iso vaihde päälle, kytkin ylös ja seisoo jarrulla.

Remontin tai pitkän (vuosia?) seisomisen jälkeen kannattaa käynnistää dieselkonetta aina niin, että on mahdollisuus tukkia ilman saanti. Imupuolelle voi ajautua öljyä tai pitkään seisseestä koneessta voi olla syöttöpumpun säätö jumissa. Imusarjalta tai ahtimelta kannattaa ottaa imuletku irti varoksi ja kunnollinen nahkarukkanen tms. kouraan, niin voi nopeasti tulpata ilmapuolen, jos ryntää.

Edit: kaanian koneen käynnistys, ilmeisesti elementti jumissa tms. Kolmen minuutin kohdalla alkaa tapahtua...

Http://www.youtube.com/watch?v=JHGRfouL6DM
__________________
Jukka

Viimeksi muokannut JiiPee : 03.12.2010 15:25
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 04.12.2010, 22:24
NewJuhani:n Avatar
NewJuhani NewJuhani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.10
Sijainti: Finland
Viestit: 353
Perusasetus

Miten toi poikkesi normaalista sepelimyllyn käynnistyksestä?
__________________
RR L322
EX-RRC
EX-LR 110 HCPU
FF stw
S 580J
JET-A1
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 08.12.2010, 02:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ensimmäinen sääntö: jalka pois kytkimeltä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja yypy Näytä viesti
Milläs tuon TD5:sen saa sammumaan, jos näin pääsee käymään. Olisi varmaan hyvä katsoa valmiiksi, kun sillä tulee kuitenkin ajeltua.
Ja jarru pedaali pohjaan (tietekin katsotaan ettei tule ruumiita tuon jarrutuksen takia).

Jos kytkin ei pidä tuolla "päällä" olevalla vaihteella, niin teoriassakaan parempaa pitoa ei ole muilla vaihteilla, toki jos jarruilla ei saa tapettua vauhtia, niin silloin isompaa pykälää pesään (vaihtaminen voi joko onnistua tai epäonnistua, jolloin koneesta tulee käkikello)

Ainakaan niissä vanhoissa vw golffeissa ei tuo vaihtaminen onnistunut, molemmat räjähti, toki niissä öljy oli imusarjassa, ja ykkösen veti sikana ja kakkosta ei saanut enää silmään vaihdossa -> molemmista tuli muistaakseni kanki kylestä katselemaan kengittäjää....
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 08.12.2010, 03:08
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Talking

Mi-mi-mi-mitä-mitä-mä-mä-mmää-määä sit teen jos duramax tekee ton tempun? Haaveilen seevoletin jarrujen tehoista vai? Allisoni tuskin antautuu ja jos sattuu olee takaveto päällä niin 1500rpm riittää siihen että sutii jarrua vasten... Apua.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 08.12.2010, 03:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Eihän izuzu tuota tee, siitä menee vaan suuttimet ja polttaa koko koneen
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 08.12.2010, 07:35
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Mi-mi-mi-mitä-mitä-mä-mä-mmää-määä sit teen jos duramax tekee ton tempun? Haaveilen seevoletin jarrujen tehoista vai? Allisoni tuskin antautuu ja jos sattuu olee takaveto päällä niin 1500rpm riittää siihen että sutii jarrua vasten... Apua.

ilman kulku tukkoon, ei siinä muita vaihtoehtoja jää, eli pipoa ja hanskaa ilmanputsariin tsuptsup ja riekaleita putkesta !

käytännössä jos ajosta sen tekee, et voi tehdä muuta kuin ohjata ja odottaa... ja etsiä tilavia latuja...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 08.12.2010 07:38
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 08.12.2010, 09:28
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ilman kulku tukkoon, ei siinä muita vaihtoehtoja jää, eli pipoa ja hanskaa ilmanputsariin tsuptsup ja riekaleita putkesta !

käytännössä jos ajosta sen tekee, et voi tehdä muuta kuin ohjata ja odottaa... ja etsiä tilavia latuja...
Ai jaa.. määku oon luullu että vaan savupiiput nuohotaan, mutta että EU aikana autojenkin pakoputket pitäis nuohota??
Kyllähän se voi olla että iso diesel ei paljoa jarruja kumarra kun päättää hullut ottaa...
Joku iso järeä honkamäntypetäjä keulan eteen tai kivitalon seinä niin voi jo auttaa..
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 08.12.2010, 10:15
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.541
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Ai jaa.. määku oon luullu että vaan savupiiput nuohotaan, mutta että EU aikana autojenkin pakoputket pitäis nuohota??
Kyllähän se voi olla että iso diesel ei paljoa jarruja kumarra kun päättää hullut ottaa...
Joku iso järeä honkamäntypetäjä keulan eteen tai kivitalon seinä niin voi jo auttaa..
Ehkä kannattaa vaihtaa vapaalle, yrittää stumpata se ilmansaanti ja jokatapauksessa pahimmillaankin rikkoa pelkkä kone. :-)
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 08.12.2010, 10:29
lantikka:n Avatar
lantikka lantikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.181
Perusasetus

Konetta Indrekilta


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja landy Näytä viesti
Td5 kone on pumppusuutin kone ja polttoainekanavat menevät kannessa. Suutin on tiivistetty kannen polttoainekanaviin O-renkailla. On hyvin yleistä, että nuo O-renkaat pitää vaihtaa noilla kilometreillä. Ongelmaa ei synny, jos muistaa tarkistaa öljytason ainakin kerran kuussa. Öljy saa nimittäin laimentua aikalailla ennenkuin kone ottaa hullut.

Mitään muuta syytä ei Td5 moottorin hulluille ole kun tuo öljyjen laimentuminen.

Niin ja sitten tietty kun ohjainboxiin menee oljyt

Suosittelen uutta konetta, koska naftalla laimennettu öljy ei ole paras voiteluaine ja on saattanut aiheuttaa vaurioita kaikkiin laakeripintoihin.

Kannattaa kanssa konetta kysya Indrekilta VIrosta, juurii ennen kuin lahdin retkelle hanella oli irrallaa yksi kokonainen td5 kone.

...

Kiva
Sami

Todennäköisesti löydät koneesta pari sulanutta mäntää.


Sielta loytyy
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 08.12.2010, 22:53
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuo ilmanoton tukkiminen


On vaan pikkasen vaikeaa silloin kun sille todella on tarvetta, ainut tapa estää ilmansaanti on ajaa keksintö
mereen tsm, toki se ei yhtään helpota tuota remonttia.

p.s toyotan 12h-t (hj-61) on rakennettu tuo ilmansulkusysteemi jo tehtaalla, virta vaan pois päältä ja kone tukehtuu.
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 21.01.2011, 08:33
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Reilun kahden kk:n odottelun jälkeen mulla on vihdoin VARAMOOTTORI=)

Ja löytyi sopivasti 20tkm vähemmän ajettu! Josko pian pääsee taas kattomaan milloin tuoki ryntää...
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 29.01.2011, 17:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kun nyt en pääse kirjottaan tonne rooverfrenssiin niin jatketaan täällä sitte...

Joo, eli kone olis ny vaihdettu ja käy taas niinku pitää! Mutta huolet ei loppunu tohon...
Uuteen mottiin pantiin öljyt mittatikun yläreunaan asti ja oon kerinny ajaa abaut 250km, ja tänään tarkastelin taas öljyjä, Ja oli pinta noussu noin 1-2cm..

Eli voiko toi muutaman sentin pinnan nousu olla ihan normaalia? Tolla vaihtokoneella oli ajettu 137tkm vaihtohetkellä.
ja miten ton voi selvittää onko tossakin kansi halki? Puristuspainemittauksella? nyt saa viisaammat kertoa jos on tietoa!!

Ja muutenkin jos löytyy defen/discon omistajia niin kuinka teillä on koneet kestäny?

Täs on enää 2 vaihtoehtoa: Jos tossakin on kannessa/suuttimissa vuotoa niin joko mulla on kirottu onni autokaupois, Tai sitte yksinkertasesti land rooveri on täys PASKA!!!!
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 29.01.2011, 17:46
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Älä yleistä kaikkia Land Rovereita paskoiksi,jos ongelma on TD5 moottorissa.

Meillä ei ole ollut suurempia ongelmia 200TDi moottorin kanssa.(1x kannentiiviste)
Jos haluaa taas ajaa uudemmalla tekniikalla varustetulla Defellä,niin onhan noissa tuoreimmissa sitten jo Transitin konetta keulilla
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 29.01.2011, 17:56
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

paljoks mittatikun viivojen väli on ? paljoks se on litroina ?? aika paljon tuntuu liemi lisääntyvän, jos oletetaan jotta viivojen väli on vaikkapa 2 - 4 cm ja litran tai parin verran,250 km matkalla lisäys olis 1 litra eli 0.4 litraa / 100 km tuon luulis näkyvän kulutuksessakin...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 29.01.2011, 18:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No ei täs tarkotus oo yleistää, Rupee vaan pikkuhiljaa keittämään yli kun kerrankin otin riskin ja ostin automerkin mistä ei ennestään kokemusta! Mutta luulin lukemani perusteella ostavani laatumerkin...toi TD5 vaan taitaa olla susi kone mitä kattelin brittipalstoilta, sikana samanlaisia tapauksia tullu esiin siellä...Mutta ei siitä sen enempää!

Hain auton torstaina pois pajalta ja silloin mittatikku näytti tasan siihen yläreunan viivaan asti, mutta tosiaan nyt näyttää pari senttiä yli! koitin haistella haiseeko naftalta mutta ei mielestäni ja muuten tietysti näytti puhtaalta kun juuri vaihdettu. ja konetta oli luonnollisesti käytetty pajalla, eikä oo lisätty mitään ton torstain poishaku reissun jälkeen!

pitää ny seurata nouseeko toi tosta vielä ylöspäin...Jos nousee niin sitte se on selvä peli!!
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 29.01.2011, 18:16
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

saaks kysyä millä pajalla tehty ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 29.01.2011, 18:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kävin mittaamas öljytikun välit ja äkkiseltään mitattuna 5m rullamitalla näyttäis olevan ala-ja ylä viivojen väli 1,6cm ja mittasin yläreunasta siihen kohtaan missä suurinpiirten raja meni niin oli 1,5cm eli kun siinä tikus on se nuoli ja FULL merkki niin ylsi viimeseen ällään asti!! Joko sielä pajalla tikku ei ollu ihan pohjas asti tai toikin vuotaa raakasti...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiace konerikko snööri Tekniikka & Jutustelu 9 03.05.2007 18:42
M; Defender 90 Tdi -97 O/M/V Ajoneuvot 3 23.03.2006 16:31
M:Defender 90 Tdi -97 O/M/V Muut 0 01.11.2005 21:30
Kuka tarvii paria konerikko Pajeroa? Eskimo O/M/V Muut 0 14.09.2005 06:53
Defender? paapu Tekniikka & Jutustelu 0 29.08.2003 10:09


Sivu luotu: 10:12 (GMT +2).