![]() |
Defender konerikko!!
Tietääkö kukaan onko käynyt vastaavanlaista:
Defender 110 td5 2003 167000tkm ajettu ja tänään aamulla töihin mennessä kävikin se pahin...Kesken ajon kierrokset nousi tappiin ja äkkiä auto tiensivuun ja virrat pois!! Ei auttanut vaan kone pysyi käynnissä kierrokset tapissa enkä sitten kerinnyt/tajunnut yrittää isolla vaihteella sammuttaa autoa...Lopputulos: jäähdytinnesteet pihalle ja auto seis!! Eli varmaan on turbo paskana ja kansi entinen!! Voi vittu kun ottaa kalloon!!! |
vastaavasta ollut puhetta rover ystävien palatalla, noissa menee polttoaineen syöttö jotensakin kannen kautta, siinäkohtaa on tiiviste joka saattaa vuotaa öljytilaan polttoainetta, öljyn pinta alkaa nousemaan suht nopeasti kun sinne pääsee polttoainetta ja lopulta kone ryntää.. eli tutki tuo pointti onko polttoainetta öljynseassa saattaa johtua siitä.
ps. tällä palstalla olikohan nimin Angelo myi defen täydellistä td5 konetta kohtuuhintaan Harmittava juttu! |
Ahdin? Trooper teki saman kun ahtimella tuli tunnit täyteen. Sammui vain laittamalla ykkösen silmään ja jarru päällä kytkin ylös.
|
Ahdinta mäkin epäilen, mutta kumma jos noilla kilometreillä on entinen...No shit happens, onneks ostin liikkeestä että ei ainakaan ihan kokonaan joudu maksumieheks!!
|
hyvä kun on liikkeestä hommattu auto! Ole kovana että saat vaatimuksesi läpi, onnea matkaan!
Ilmoittele mitä koneelle kuuluu!! |
kUN ON TARPEEKSI HUOHOTTAVA KONE NIIN SE RIITTÄÄ SYYKSI ETTÄ KÄY TOLLANEN NS KIINA-ILMIÖ.Moottoriöljykin palaa kun lämmin ja huohottava pata,vaikka sammuttaa virta avaimesta ja heittää ojaan niin silti käy kunnes räjähtää.Todellakin paras ensiapu on kytkimellä sammuttaminen,kun öljyä huohottaa niin se käy kunnes leipoo jostain,virta avaimesta on jo lopetettu polttoaineen anto niin silloin öljy se palava materiaali...
|
Veikkaisin suutinvuotoa ja öljyt on lisääntynyt muutamalla litralla polttoainetta.
Selviää parhaiten kun katsoo mittatikusta. TD5 koneessa on ruiskusuuttimet venttiilikopan alla öljytilassa. Sitä en tiedä miten nopeasti suutin(tiiviste)vuoto lykkää polttoainetta öljyn sekaan,mutta öljyn määrän lisääntyminen mittatikussa kielii tästä ongelmasta. Mutta aika harva päivittäin seuraa öljyn määrää mittatikusta? |
Joo kyllä se kone on rynnännyt! Katoin mittatikkua tapahtuman jälkeen ja kyllä koneessa vielä oljyä oli jäljellä..toivotaan että olis käyny niin hyvä tuuri että sammunut itestään ilman moottorin kiinnileikkaamista! mutta taitaa olla toiveajattelua...
|
juu toi hullujen ottaminen onkin metka ilmiö, ja automaatissa vielä jännempi, täysillä huutavalta koneelta täytyis saada nenä tukkoon jotta sammuu...
jos siellä koneessa on "öljyä" tapahtuman älkeenkin, se ei liene ihan parasta mahdollista enää, eli on käynyt sillä "ylimääräisellä" ja sammunu kun taso on palannut suht normaaliks... ja mitä se on - moottoriöljyä - dieseliä - jotain sotkua ? pyöriikö se kone vielä vai onko ihan jumissa ? |
Milloin viimeksi tarkistit öljytason
Td5 kone on pumppusuutin kone ja polttoainekanavat menevät kannessa. Suutin on tiivistetty kannen polttoainekanaviin O-renkailla. On hyvin yleistä, että nuo O-renkaat pitää vaihtaa noilla kilometreillä. Ongelmaa ei synny, jos muistaa tarkistaa öljytason ainakin kerran kuussa. Öljy saa nimittäin laimentua aikalailla ennenkuin kone ottaa hullut.
Mitään muuta syytä ei Td5 moottorin hulluille ole kun tuo öljyjen laimentuminen. Suosittelen uutta konetta, koska naftalla laimennettu öljy ei ole paras voiteluaine ja on saattanut aiheuttaa vaurioita kaikkiin laakeripintoihin. Todennäköisesti löydät koneesta pari sulanutta mäntää. |
Auto on ollut mulla vasta 3kk ja vaihdoin öljyt melki heti kun pihaan sain, Silloin ihmettelin kun koneessa oli noin 1,5 litraa enemmän öjyä mitä vihkosessa sanotaan. Eli oon ajanut uusilla öljyillä n.6000km enkä ole sen koommin huomannut öljytason nousua kun oon tarkistanu...Että sinne on vissiin tullu aika iso vuoto kun noin äkkiä on tapahtunut!! Tai sitten se turbo on pettäny!
|
Just soitin myyjälle ja se oli koittanu startata ja kone kyllä kuulemma pyörii kuitenkin...Jotain hyvää tässäkin näköjään:)
|
moi!
meneekös "takuuseen"? //Janne |
Täytyy kädet ristis toivoo niin...Sain tänään auton pajalle jossa kerkesin valosalla kattomaan tilannetta tarkemmin, Öljytikku puoles välis ja eipä sitä öljyks voinu enää kutsua=( Varmaan puolet naftaa seas...
Korjaamon eka kyssäri oli että paljo uus motti maksaa? Eli eiköhän se sitte tosiaan oo se naftasuutin vuotanu koneeseen ja sillä selvä.. |
moi!
HUI kauhiaa....googlasin "diesel in engineoil td5" ja yhtäkki tekee mieli myydä disco ÄKKIÄ pois käsistä! :( Nu PA ja öljyt sekaisin näyttäis oleva "tuikitavallinen" ongelma! :( //Janne |
jos Defe tulee konevikaisena myyntiin, niin saa laittaa vinkkiä, vaikka privana...
|
|
|
|
Lainaus:
|
|
No niinhän siinä sitten kävi että se suuttimen o-rengas oli pettäny tosiaan..Pari kolme sulanutta mäntää, suuttimet särki, hehkut paskana ja siinä sivus koko motti uusiks=(
Eli jos jollain on myydä lantikan TD5 konetta kohtuuhintaan niin voi ilmotella tänne.. Mielellään alle 200tkm ajettu jos löytyy jostain! |
moI!
Ruåttin LR palstalla on myynnissä TD5 Motor till Dicovery TD5-00 18.500 mil med chassienr SALLTGM94YA279141. Av okänd anledning har luftfiltret knölat till sig i sin balja vilket medfört att motorn sugit in en massa skit och förmodligen skadat kolvar etc. Intakt topp och övrigt bra ämne för renovering. Pris: SEK 7000 eli ilma filsu imaistu koneeseen. 700€ on hinta! //Janne |
Eli Ruotsin koneessa olis ehjä yläkerta, mutta epäilee että männät ym. on saaneet siipeensä kun on ajettu ilman ilmansuodatinta.
Tämä vapaasti käännettynä pakkoruotsipohjalta. (ilmafilsu oli siis imeytynyt pois paikoiltaan tjsp.) |
Mä just myin yhden Defen koneen eteenpäin. Voin kysäistä uudelta omistajalta joutaisko se. Defen td5 koneet aika harvassa, voi olla auto pitkään telakalla.
|
Sivu luotu: 09:52 (GMT +2). |