![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#21
|
||||
|
||||
![]() Huco 13 2801 Säätimen korjausLainaus:
Laitan tähän jatkoksi kun on samasta asiasta kysymys. Korjasin RIPAXin Kubotan laturin säätimen. Säätimen päällä luki kuitenkin Toyota, Suzuki, Daihatsu eli on samaa kamaa mitä löytyy maastureista. Ripa oli vaihtanut kuvassa olevan Huco säätimen alkuperäisen tilalle. Vahinko on syntynyt siinä, että Ripa oletti laturin herätemagnetoinnin tulevan latauksen merkkilampun kautta kuten useimmissa muissa toteutuksissa. Ripa laittoi 10 ohmin vastuksen lampun tilalle jotta saisi laturin heräämään. Tässä toteutuksessa magnetointi virta otetaa kuitenkin suoraan akusta ja lampulle on ohjaus erikseen. Ohjaus on toteutettu aika pienellä transistorilla mikä tässä tapauksessa paloi. Säätimen piuhat ja niiden kytkennät JG voi olla myös IG Ignition eli jännite virtalukon jälkeen N laturin "tähti" käämien keskipiste F Field laturin magnetointi käämi (hiilet/roottori) E Earth eli maa L Lamp latauksen merkkivalo B Battery kytkentä suoraan akkuun(jännitteen mittaus) Pari selitystä yllä olevaan liittyen. Tässä järjrstelmässä latauksen merkkivalo ei saa olla juuri 1.2W lamppua suurempi N eli tähtikäämien keskipiste roikkuu noin 8V jännitteessä kun laturi toimii. Säätimen latausvalo logiikka seuraa tätä jännitettä ja päättää siitä lataako vehje vai ei. Säädin Kärähtänyt latausvalon ohjaustransistori näkyy säätimen edessä (pieni musta sprägä) |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
psp:n lataus? | ärjy | Chit-Chat | 4 | 30.01.2010 14:36 |
hiluxin lataus | hilux -86 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.12.2009 13:33 |
hj lataus | GENOBI | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.05.2009 21:19 |
hj lataus | proto | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.04.2009 10:51 |
hj.n lataus | hampuusi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.01.2007 20:35 |