Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.11.2010, 17:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

webasto..


..ylikuumenee..auton oma puhallin pitää puhaltaa 1.asennos...oisko kytkentävirhe?..huom.kiertovesipumppu..toimiiko?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.11.2010, 18:43
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Toimiiko lämmittimen kiertovesipumppu?

Ja onhan kiertosuunta sähköisessä pumpussa sama kuin moottorin vesipumpun pumppaus suunta.
Ettei käy niin että moottorin käydessä moottorin vesipumppu ja lämmittimen kiertovesipumppu pumppaavat vastakkain.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.11.2010, 18:52
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

toi kiertosuunta kannattaa tosiaan tarkistaa, onko autossa automaatti ilmastointi ?
meneekö webasto "vikatilaan" ? eli tarviiko resetoida sammumisen jälkeen että lähtee taas käyntiin
saako varmasti polttoainetta ja mistä otit polttoaine lähdön ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.11.2010, 19:28
eyeless:n Avatar
eyeless eyeless ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.10.07
Sijainti: Tervalampi
Viestit: 259
Perusasetus

pitänee kiertosuunta tarkistaa, autossa ei ole automaatti ilmastointia ja on manuaalinen lämmityslaitteen hallinta.
Laitoin webastosta puhaltimen moottorille menevän johdon sillä tavalla että se toimii juuri sillä nopeudella mihin puhaltimen jätti.

webaston kelloon siis jää päälle liekin kuva ja valo mutta en tiedä onko se vikatila, liekkinapista sammuu kuva ja valo, ja vaikka uudelleen painaa päälle niin ei tosiaan pysy päällä.

polttoaineen imu tapahtuu auton omasta paluu letkusta, ohjeiden mukaan siitä se pitää ottaakin.

webaston kiertovesi pumppu vaikuttaa toimivan, ainakin nyt kun kylmänä sen laittaa päälle niin tosiaan webasto on päällä parhaimmillaan jopa puoli tuntia =O mutta kun auto on lähes lämmin, eli mittari näyttää ehkä 50-60 astetta niin silloin se ei pysy päällä.


itse asiassa lähtötilanne oli sellainen että sprinterin konehuoneessa oli aikaisemmin ollut webasto tai muu vastaava ja sitä jäljelle oli jääneet merkit missä mikäkin oli kiinni ollut. lämppärin putkessa oli liitos ja myös polttoaineen paluuputkessa oli liitos, niihin oli helppo laittaa webasto takaisin kiinni.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.11.2010, 20:14
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

jotenkin mulla on sellainen käsitys (ehkä väärä käsitys) että thermotop t on sellanen malli joka on alkuperäisasenteinen, eli ilman kelloa lähtee moottorin käynnistettäessä päälle. Voipi olla että siellä on termostaatti joka sammuttaa webaston kun tulee riittävän lämmin... ja korostan että tää ajatus on mutua

mutta jos peli lähtee kuitenkin uudestaan päälle niin tuskin menee vikatilaan, kannattaa kuitenkin kokeilla resetointia, ohjeet varmaan löytyy netistäkin. sulakkeen poistoa ja napin painoa tietys järjestykses

kannattaa myös laittaa se tuulettimelle menevä johto suoraan tuuleettimeen (voi tarvita vastuksen väliin)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.11.2010, 13:45
eyeless:n Avatar
eyeless eyeless ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.10.07
Sijainti: Tervalampi
Viestit: 259
Perusasetus

otetaan tähän lisäselvennystä..

nyt kun yritin käynnistellä webastoa vaihdettuani uusi akku autoon, niin weba oli päällä noin kaksi minuuttia jonka jälkeen sammui ja ei enään suostunut lähtemään päälle.
no resetoin masiinan mutta ei siltikään suostu edes käynnistymään kunnolla, painan nappia ja webasto alkaa imemään dieseliä, ja hurina kuuluu että pumppu pumppaisi, tätä se tekee sellaisen minuutin verran, sitten hurina kovenee ja nakutus nopeutuu toiseksi minuutiksi ja webasto sammuu ja taas vain valo jäi palamaan..

ainakaan akusta se ei siis ole kiinni, nyt hieman vaikutti siltä ettei olisi edes syttynyt koko laite, olen lueskellut että koneistossa on joku sihti tai muu vastaava ritilä systeemi, niin jos on ja se on tukossa niin kuinka paljon se vaikuttaisi koneiston toimintaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2010, 15:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Eberi oirehti just noin kun oli hehkun päällä oleva "sukka" palanut pilalle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: vaz, kraz, uaz aiheista sälää -MAKE- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 11.11.2012 18:00
Myydään Tallin tyhjennystä.. maastoauto aiheista sälää! make-lj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 09.11.2010 21:16
Vinkki: Off Road aiheista juttua lehdissä Jare Chit-Chat 4 27.10.2008 10:11
Myyty C303 aiheista sälää ToHo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 08.09.2008 07:27
Offi aiheista Discovery Ch:lla 17.00 28.11.2007 Chit-Chat 0 28.11.2007 17:23


Sivu luotu: 01:48 (GMT +2).