Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja
AndersReisen
Yleinen ohjeistushan kuuluu tunnetusti, että kytkettävää nelivetoa ei saa käyttää pitävällä pinnalla, mutta sitä voi käyttää soralla, lumella tai jäällä. Nimimerkki epätietoinen kysyy jälleen lämpimikseen saivartelun rajoilla, että milloin asfaltti on luokiteltavissa pitäväksi? Onko vaikkapa kymmenen asteen pakkasella ja nastarenkailla suhtkoht jäätöntä asfalttipolkua ajettaessa syytä kytkeä neliveto pois vai onko pakkaskelissä asfaltti riittävän liukas nelivedolle?
Jukka
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Vastataan yhtä saivarrellen että jos kaikkien pyörien kehät ovat samanmittaiset niin ei ole väliä onko asvaltti liukasta vai ei.
Ja oma kokemus ajaa siihen suuntaan että aina kun on mahdollisuus päästä perä edellä iltapäivälehtien lööppeihin niin silloin ajetaan etuveto kytkettynä.
Ja koska aiemmin oli puhetta siitä jatkuvasta nelikosta niin sitä keskilukkoahan ei tarvi myöskään pitää kiinni kuin tarvittaessa.
|
Kiitän vastauksesta. Kaino tiedusteluni johtui siitä, että kävin koeajamassa erään Mazda-merkkisen pickupin. Ja vahvasti siltä vaikuttaa, että lähiaikoina tuo samainen kulkupeli liittyy allekirjoittaneen kalustoluetteloon.
Kiitokset kaikille viestiketjuun osallistuneille nelivetotietouteni avuliaasta kartuttamisesta! Seuraavaksi onkin taholtani odotettavissa satunnaista kysymyksenasettelua nelivetolava-autoilun mielenkiintoisesta maailmasta, kunhan pääsen aiheeseen perehtymään...
Jukka