Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.11.2010, 23:40
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Tilasin yhden paketin, eli ketjut yhdelle akselille.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.11.2010, 23:52
NewJuhani:n Avatar
NewJuhani NewJuhani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.10
Sijainti: Finland
Viestit: 353
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lonely Rider Näytä viesti
Tilasin yhden paketin, eli ketjut yhdelle akselille.

Eiks olis parempi laittaa joka tassuun jos on 4x4?
__________________
RR L322
EX-RRC
EX-LR 110 HCPU
FF stw
S 580J
JET-A1
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2010, 00:27
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Olis varmaan niin mutta tuo riittänee mulle kun en meinaa puuhun kiivetä autolla Saahan noita lisää jos siltä tuntuu (paitsi että toiset sais olla mun tapauksessa sitten jotkut halpis ketjut kun ei noi Königit ihan ilmaset ollu).

4x4 autosta mulla ei oo ketjuilla vielä kokemusta mutta ihan normi kaksvetoonkin ne tuo kyllä reippaasti lisää etenemiskykyä hangessa. Sillä voi tietty spekuloida että 4x4:ssa etu- ja takapyörille tulee eri halkaisijat kun vaan toisessa päässä on ketjut, ja silloin esim. etupyöriä osittain lykätään eteenpäin jos takapäässä on ketingit. Mun tapauksessa se ei kuitenkaan haitanne kun tarvin niitä lähinnä syvässä hangessa tai sit vaan lyhyen pätkän kun oon ajanu auton johonkin juntturaan.

Suzuki Jimnyn manuskassa opastetaan käyttämään ketjuja vain takarenkaissa, mutta ei selitetä miksi. Etupäässä tarttis tietty ainakin vähän tarkemmin katella että niille on tilaa kun ratista kääntelee ja/tai käyttää maxi joustoja, ettei lähde kaikki etupään hilut irti. Noi ketjut mitä tilasin oli 16 mm "clearance:lla" / "Kettengliederstärke:llä", eli lenkin halkaisija on ilmeisesti sen 16 mm. König:in henkilöautonketjuissa sama luku näkyi olevan 9 mm:stä 12 mm:iin. Eli ne tilaamani ketjut pitäis olla paksuhkot.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2010, 20:25
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Joo, ketjut tuli hyvin perille. Olivat vieneet postiin kun eivät tavoittaneet kotoa. Ja ne on aika jämäkän oloset suzukin mikkihiirirenkaisiin, 3,4 kg ketjua per rengas. Koeponnistus viimeistään viikonloppuna kun pitäis vetää soutuvenettä kipakkaan ylämäkeen lumisella tiellä

Viimeksi muokannut Lonely Rider : 01.12.2010 23:54
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2010, 22:12
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Perusasetus

Taitaa se Jimpan ketju suositus vain taakse, olla juurikin tuosta tilan puutteesta vakiossa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lumiketjuista! Nippan Tekniikka & Jutustelu 10 27.10.2008 19:32
Lumiketjuista käden vääntöä L-200 Tekniikka & Jutustelu 19 16.12.2004 22:00
Lumiketjuista L-200 Tekniikka & Jutustelu 0 13.08.2004 13:01


Sivu luotu: 17:19 (GMT +2).