![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ahdinta mäkin epäilen, mutta kumma jos noilla kilometreillä on entinen...No shit happens, onneks ostin liikkeestä että ei ainakaan ihan kokonaan joudu maksumieheks!!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
hyvä kun on liikkeestä hommattu auto! Ole kovana että saat vaatimuksesi läpi, onnea matkaan!
Ilmoittele mitä koneelle kuuluu!! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
kUN ON TARPEEKSI HUOHOTTAVA KONE NIIN SE RIITTÄÄ SYYKSI ETTÄ KÄY TOLLANEN NS KIINA-ILMIÖ.Moottoriöljykin palaa kun lämmin ja huohottava pata,vaikka sammuttaa virta avaimesta ja heittää ojaan niin silti käy kunnes räjähtää.Todellakin paras ensiapu on kytkimellä sammuttaminen,kun öljyä huohottaa niin se käy kunnes leipoo jostain,virta avaimesta on jo lopetettu polttoaineen anto niin silloin öljy se palava materiaali...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Veikkaisin suutinvuotoa ja öljyt on lisääntynyt muutamalla litralla polttoainetta.
Selviää parhaiten kun katsoo mittatikusta. TD5 koneessa on ruiskusuuttimet venttiilikopan alla öljytilassa. Sitä en tiedä miten nopeasti suutin(tiiviste)vuoto lykkää polttoainetta öljyn sekaan,mutta öljyn määrän lisääntyminen mittatikussa kielii tästä ongelmasta. Mutta aika harva päivittäin seuraa öljyn määrää mittatikusta? Viimeksi muokannut Racingrabbit : 16.11.2010 19:59 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo kyllä se kone on rynnännyt! Katoin mittatikkua tapahtuman jälkeen ja kyllä koneessa vielä oljyä oli jäljellä..toivotaan että olis käyny niin hyvä tuuri että sammunut itestään ilman moottorin kiinnileikkaamista! mutta taitaa olla toiveajattelua...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
juu toi hullujen ottaminen onkin metka ilmiö, ja automaatissa vielä jännempi, täysillä huutavalta koneelta täytyis saada nenä tukkoon jotta sammuu...
jos siellä koneessa on "öljyä" tapahtuman älkeenkin, se ei liene ihan parasta mahdollista enää, eli on käynyt sillä "ylimääräisellä" ja sammunu kun taso on palannut suht normaaliks... ja mitä se on - moottoriöljyä - dieseliä - jotain sotkua ? pyöriikö se kone vielä vai onko ihan jumissa ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]() Milloin viimeksi tarkistit öljytason
Td5 kone on pumppusuutin kone ja polttoainekanavat menevät kannessa. Suutin on tiivistetty kannen polttoainekanaviin O-renkailla. On hyvin yleistä, että nuo O-renkaat pitää vaihtaa noilla kilometreillä. Ongelmaa ei synny, jos muistaa tarkistaa öljytason ainakin kerran kuussa. Öljy saa nimittäin laimentua aikalailla ennenkuin kone ottaa hullut.
Mitään muuta syytä ei Td5 moottorin hulluille ole kun tuo öljyjen laimentuminen. Suosittelen uutta konetta, koska naftalla laimennettu öljy ei ole paras voiteluaine ja on saattanut aiheuttaa vaurioita kaikkiin laakeripintoihin. Todennäköisesti löydät koneesta pari sulanutta mäntää.
__________________
Vain maine kulkee edellä... Viimeksi muokannut landy : 17.11.2010 08:44 Perustelu: Lisää tuskaa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiace konerikko | snööri | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.05.2007 18:42 |
M; Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2006 16:31 | |
M:Defender 90 Tdi -97 | O/M/V Muut | 0 | 01.11.2005 21:30 | |
Kuka tarvii paria konerikko Pajeroa? | Eskimo | O/M/V Muut | 0 | 14.09.2005 06:53 |
Defender? | paapu | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2003 10:09 |