Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2010, 20:34
Juuso_L Juuso_L ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Onkos kuluneen vuoden aikana kokemuksia karttunu, kannattaako elää hapankorpuilla ja hankkia ARB vai hommata TML jotta saa margariinia korppujen päälle?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2010, 22:36
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Juuso_L Näytä viesti
Onkos kuluneen vuoden aikana kokemuksia karttunu, kannattaako elää hapankorpuilla ja hankkia ARB vai hommata TML jotta saa margariinia korppujen päälle?
No kaiken ton edellä mainitun lisäks, ilman läpivientiholkki on liian kapee, eli akselilla oleva ilmareikä syö O-renkaat liki välittömästi asennuksen jälkeen kun akseli rupeaa pyörimään -> ilmat vuotaa pihallle eikä lukko mee päälle.
Sikakopan ongelmia sivusta seuranneena olen itselleni vannonut pysyväni ARB lukoissa vaikka pari sataa enemmän maksavatkin.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2010, 02:41
j j ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: pori
Viestit: 56
Perusasetus

ehdottomasti arbit. tml ei kestä suolla eikä venäjän safareilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2010, 07:42
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

edelleenkään ei voi valittaa, muistaakseni yli 2-vuotta olen hiluxin etuperässä timo-arpilla ajanut. tähän mennessä on osoittautunut varsin toimivaksi. kyllä se varmaan joskus menee rikki mutta en voi moittia.

on mulla oikea arppikin asennettuna yhteen 4,88 murikkaan, sitä olen koeajanut sorvin takana orthexin muoviämpärissä ja hyvin on toistaiseksi sekin kestänyt. ainakin kaksi vuotta olen arpillakin ajanut mainituissa olosuhteissa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.12.2012, 23:48
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lukko maalle ja metsään?


Onko valmistajaa joka tekisi kitka ja mekaanisen lukon yhdistelmää ja olisiko tuollaisessa mitään järkeä?

Kuinka suuria nopeuksia tuollainen arb lukko kestää kiinni ollessaan jos leikkimään innostuu eli renkaan nopeus reilu 60 Kmh lukko kiinni?

Toyotan mekaaninen ei ainakaan suosittele yli 8 Kmh nopeuksia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.12.2012, 23:57
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

No eikös sen tojotan lukon käyttöohjeissa mainita myös lukkojen olevan vain jumiutuneen ajoneuvon irroittamiseen.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.12.2012, 00:21
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
No eikös sen tojotan lukon käyttöohjeissa mainita myös lukkojen olevan vain jumiutuneen ajoneuvon irroittamiseen.

Niimpä, mutta olisi niin kivaa kun voisi vaikka jäällä luistella lujempaa tai läheisellä raviradalla kokeilla kuin maasturi nelipyörä luistossa kulkisi

Kun ei ole rahaa niin ei voi laittaa sellaista laitetta joka neliluistossa menisi kesälläkin ihan vaan oikealla jalalla käskemällä
Suomessa kuulemma on yksi "hieman" rakennettu dually alustainen jenkki pick-up jolla nelipyörä luisto irtoaa komentamalla asfaltillakin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.12.2012, 01:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Noista Alkuperäisistä toyotan lukoista...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Onko valmistajaa joka tekisi kitka ja mekaanisen lukon yhdistelmää ja olisiko tuollaisessa mitään järkeä?

Kuinka suuria nopeuksia tuollainen arb lukko kestää kiinni ollessaan jos leikkimään innostuu eli renkaan nopeus reilu 60 Kmh lukko kiinni?

Toyotan mekaaninen ei ainakaan suosittele yli 8 Kmh nopeuksia
Joskus taannoin hj-61:llä tuli haettua rajoja lukot kiinni;
Huomattavan vaikea ajaa jäisellä moottoritien ramppilla, mutta kun sai urien ulkopuolelta sopivasti pitoa, niin tuo ramppi meni "nätisti" pikkasen säädettynä hj-61 kirmasi lyhyellä rampilla saman reilun 100km/h, mitä kesällä!

Ja noita hdj-80:n lukkoja on kanssa tullut testailtua mm. ohituksissa, mutta niistä vois vielä joutua pöydän ääreen, missä ei ole leipää, ja vasaramies jakaa tuomioita! -> siis esim ei voi sanoa, että "nuorisoa" voimakkailla autoilla, jotka junnaa rekan perässä 89kmh, ohitetaan heittämällä 2500kg massalla, ilman yhtään rajoja....

No, aina olen varmistunut (mikäli mahdollista) että lukot on kiinni, ja yhtään lukkoa en ole rikkonut! toki tuo Offroad Oulun osallistuminen on jäänyt vähälle.

Mutta viikko sitten tuli demottua/hinattua yhtä pakua.

Ja tuo "hj-61":n lukko kestää kiinniollessa rakenteensa puolesta vaikka 300 km/h, tuo hallittavuus on varmaan se, miksi nuo lukot on rajoitettu "kiinnijuuttuneen auton irroittamiseen"

Ja tuon toyotan alkuperäisen lukon ("hj-61") voi rikkoa helposti, jos lukko ei ole kunnolla kiinni!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.12.2012, 02:00
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Eli vaijerilukolliset akselit taidan hommailla itelle jos toyota tulee olemaan choise of ride vai onko suosituksia?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 16:06 (GMT +2).