Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #18  
Vanha 07.11.2010, 20:41
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Kaikenlaisia Ohjeita pukkaa...

Kaasuläpältä kannattaa säätää läppää auki senverran, mitä vivusto ja vaijeri antaa myöten.
Kaasupoljin ylhäällä pitää läpän päästä palautumaan ihan sinne perusasennolle (tyhjäkäynnille).

Sammuttimen vivustolta säädetään syöttöjä.
Jos haluaa, että kone myös kestää jatkossakin, niin ei kannata ruuvata ihan ulos asti sitä säätöruuvia.
Ruuvia n. 5mm aukipäin ja sit kokeilemaan. Ei siitä ylettömästä savutuksesta ole kuin hallaa koneelle.

Pumpun päädyssä olevasta säätöruuvista säädetään lopuksi ne pumpun antamat huippukierrokset (keskipakosäätäjä).
Jos sen ruuvin pyörittää sormivoimalla ihan niin ulos kuin se tulee (siellä on sisäinen toppari vastassa),
niin silloin kierroksia alkaa löytymään yli 5500rpm, jopa 6000rpm...
Sopiva turbo koneen kylkeen (siivet 55...60mm), niin ainakin marssivauhti on kohdallaan 38" renkailla...


Turbotettu kone kannattaa varustaa ahtopaineen mukaan säätyvällä syötön säädöllä (alkup. turbollisen pumppu).
Tavallisellakin tietysti pärjää kohtalaisesti, mutta kun se persdyno kaipais aina lisää Potkua...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Datsuni on mun ratsuni... Taitaa sitä joutua runkoakin paikkaamaan... Tourinki Maasturiprojektit 33 14.03.2009 20:20


Sivu luotu: 10:03 (GMT +2).