![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tamgearsin murros. Pipari halki ja vetarin boorit paskaks. Onneksi oli apparin puoli ettei pitkäboorinen menny. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eli ei kannata tamgearsiakaan laittaa. Onneksi on vielä 8 orkkista ihan vähän käytettyä jemmassa...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
No ryökäle, pitääkö sitä orkkiksilla ronksotella kunnes on varaa ostaa parempia
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jaa jos ostais vaan Longfieldin sarjan sit...
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Orkkis tai halpa tarvike, malja halkeaa, -> nopea vaihtaa ja halpa uusia.
Kallis "kestävä", malja kestää, a) akselitumppi vinosti poikki -> napalukko paskaksi. b) tähti/pipari palasiksi -> vetarista boorit. -> isompi remontti, kalliimman nivelen lisäksi menee muutakin, murrosta arvokkaampaa osaa. Luetun, kuullun ja nähdyn perusteella luotu oma mielipide, olkaa vapaasti erimieltä. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Oliko tuo samaa mallia mitä ne myy tällä hetkellä?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ainaki kaks niitä tamgearssin GI-techejä hajonnu juuri noin, en jaksa edes laittaa enää takuuseen. Molemmat pitkäboorisen vetarin puolelta ja molemmilla kerroilla sai viilata vetarin booritusta että sai vielä jonkunlaisen kalun siitä. Jenkkilästä ois tarkotus tilata nyt chromotikut ja murrokset, kokeillaan kestääkö edes ne loppuunajettuja 37" pyöriä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Samaltahan tuo näyttää. Ja niinkuin tuolla lukee että "GI-TECH:in seinämävahvuus kuulauran pohjalta on 6,6mm, mikä on 1,6mm enemmän kuin suomen yleisimmän tarvikenivelen "X":n vahvuus."
Mutta vastaavasti pipari on sitten ohuempi. Ps. Näköjään kuva risasta nivelestä poistunut imageshackista. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Noniii, nyt on tilattu etuakseliin osaa 900 eurolla. Vielä pitää öljyt ja vaseliinit hakea... Mukavan kallista. :-)
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onko oikein longfiel kamaa tulossa
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Otin Tamgearsilta murroksetkin, vaikkei niitä nyt kehuttu ole. Tilailin laakerit, tiivisteet ja jäihän tossa silti mm. perämurikasta palikat vaihtamatta, sen verran vähän ajettu nelikolla kunnosta päätellen kun vertaa välystä takapäähän...
Jätetään noi Longfieldit ja muut sitten ensi kertaan, enemmän harkinnut portaaleja tohon! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Välitykset yms
Etuakseli makaa edelleen palasina, josko keskiviikkona osat kompuraan ja sais riittävästi paineilmaa työkaluille taas.
Välityksille pitäis varmaan kans tehdä jotain. Mietin eka perävälityksiä, mutta taidanpa skipata ja säästää nekin rahat jakolootan välityksiin. Paineilmaa tarvii myös saada autoon, pääsääntöisesti renkaiden täyttöön ja mahdollisesti työkalujen käyttöön sekä lukkoihin. Kaipa tonne konesaliin saa mahtumaan jonkun kompuran mallia traktori tms. ja veto hihnalla suoraan koneelta. Näin pitäis tuotto piisata ilman säiliöitä, joskin eipä sellanenkaan pahaksi ole. Ainakin akut voisi siirtää taakse. ![]() Onko ehotuksia millanen vehje tuottamaan paineilmaa? Tällä hetkellä löytyy vanha kompuranraato josta saa kyllä askarreltua, kooltaan vaan turhan suuri. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Hienosti tunkattu.
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Itse laitoin Hj:hin 4,88 perävälitykset sekä jotain 3,05 jakolaatikon välitys setin suoraan, ei pitäis olla väleistä kiinn enääi. Tosin se välitys jakiksen välitys sai pienestä asennus virheestä siipeensä niin se on korjattavana.
Ite aattelin että ilmaa saa parhaiten sähkö kompuralla kun laittaa sille oman akun ja laturin. Onnkohan se nyt 480 Viar ja 30litranen säiliö auton takaosassa.
__________________
PäHäMa MMC Slck Viimeksi muokannut _kekkula_ : 22.11.2010 22:58 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ne on kaikki second hand kamaa mut kyl ne jotain tonneja makso
![]()
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#17
|
||||
|
||||
![]() Jösses!
Jotain tapahtuukin taas, akseli kohta kasassa. Taisi olla joku motivaatiopuuteväsymys koko talven, raasu sai maata rauhassa.
Tilailin tossa uudet etu- ja takavilkuttimet, josko kohta leimalle toi ja sen jälkeen liimailemaan palkkia helmoihin, jotka nekin on suurinpiirtein oiottu toiselta puolelta. ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Sehän on liikenteessä!
Ollut jo hetken aikaa.
Seuraavaksi palkkihelmat, korottavaa alustaa, snorkkelia... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
40 vuotta keskioluen vaputumisesta | toyota4x4 | Chit-Chat | 1 | 05.03.2009 22:40 |
hyvää uutta vuotta | boozer | Chit-Chat | 7 | 01.01.2009 13:30 |
Karpiolan sorvi 50 vuotta | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 18.02.2007 15:47 |
Ihan SIKANA musiikkia | Lars | Music | 0 | 13.03.2002 23:13 |