![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Jos oikeesti haluutte antaa naapurille takas...Lohkaiskaa siitä pläntistä metrin verran ympäriinsä esim. "rajapinta" nimiseks tilaks jonkun bulvaanin nimiin. Lain kirjain täyttyy ja naapuriluvat voi kysyä itteltään ja näyttää kansainvälistä naapureille...Tietty sen lisäks että ne ennen tehdyt lumityöt tampataan kunnon kalustolla metrin korkuiseksi ikiroudaksi niiden liittymän kohdalle. Kaivoslaki on sitten ihan oma lukunsa ja sieltä vasta helmet löytyy tälläsiin tilanteisiin...
|
|
#2
|
|||
|
|||
Idea tuokin.Viikon verran on tullut googletettua asiaan liittyvää ja vähän vierestäkin. Tietoa löytyy, mutta osan tulkitseminen on tuottanut vaikeuksia. Tämä meidän hanke kun ei vastaa kovinkaan paljoa Suomen muita moottoriratoja. Oikeuden päätöksiä ja ministeriön yhteenvetoja moottoriradoille myönnetyistä luvista ja niiden ympäristövaikutuksista. Jo on ollut iltalukemista. ![]() AKK:n nettisivut on myös tulleet tutuiksi. Se, pitäisikö tämä sitoa täysin AKK:n alaisuuteen, "talutusnuoraan", on myös pähkinä purtavaksi. Ehkä yritetään ensin täysin omin avuin ja rukoillaan apua vasta sitten kun oma älli ei enää riitä. Mulla on jo nyt tulostettuna melkoinen pinkka paperia liitettäväksi lupahakemukseemme. Tuolla kaupungin päättävissä elimissä kun eivät juurikaan tästä off roadista mitään tiedä, olen nähnyt aiheelliseksi informoida heitä sen asian suhteen. Ei sitten ainakaan tiedon puute vaivaa, kun kokouksessaan luvan myöntämisestä päättävät. Keskiviikkona on aika sovittuna ympäristösihteerin pakeille. Kysyn vielä muutaman kysymyksen ja yritän neuvotella desibelirajoista. Se 60 db on kyllä ihan yleinen Vaasan hallinto-oikeuden vahvistama maksimi melumäärä moottoriradoille. KHO ei ole tätä päätöstä kumonnut kertaakaan. Mittaustapa tapahtuu ilmeisesti melualueen vaikutuspiirissä olevan rakennuksen julkisivun vierestä. Meidän tapauksessa lähin asuinrakennus on nippa nappa 100 metrin päässä radasta. Jos maksimi db suoraan pakoputken päästä AKK:n sääntöjen mukaan mitattuna saa olla max 110 db niin mitä se mittari näyttää tämän lähimmän naapuritalon kuistin pielessä? Ei saa näyttää kuin hetkellisesti maksimissaan 60 db. Tämä on ihan faktaa, ei fiktiota. Luin tänään riittävän laillista ministeriön laatimaa tekstiä. Mutta me voimme vedota radan erittäin vähäiseen käyttöön ja määrätä myös kellonajat sopiviksi ja yrittää sen ansiosta saada unlimited rajat. (Haemme käyttölupaa viidelle päivälle vuodessa joista osa on kilpailuja ja osa muita teemapäiviä. Vuoden muina päivinä radalla ei ajeta, korkeintaan suoritetaan korjaustöitä ja testiajoja.) Tällaisiakin ympäristölupa päätöksiä Suomesta löytyy useita. Loppuviimeksi kuulemma nämä Suomessa myönnetyt luvat ovat muutenkin hyvin ristiriitaisia. Paikalliset päättäjät voivat tehdä omia ratkaisujaan ja aina niistä ei valiteta. Meiltä vaaditaan muutenkin hieman normaalia enemmän vakuutteluja ja selvityksiä, koska hakijana on yksityinen henkilö omissa nimissään. Normaalisti vastaavat hankkeet ovat yhdistysten, seurojen tai yritysten vetämiä. Näiden viranomaisvalvonta on helpompaa kuin tällaisen yksityisen jonka ei välttämättä tarvitse kuulua minkään kattojärjestön alaisuuteen. Loppuviikon illat menevätkin mukavasti vastineita laatiessa. Niin ja pari naapuria on nähnyt paljon vaivaa yrittäessään saada tätä kaiken huolestuneinta ison muistuksen tehnyttä perhettä tulemaan hieman vastaan. Nyt ei kuulemma tämä meidän hanke ole enää niin iso mörkö. Me emme olisi välittäneet tällaisesta avusta mutta se on nyt myöhäistä. Me haluamme mieluummin edetä heidän suhteensa virallisia teitä, kun kerran tällainen vahinko on jo kerran päässyt tapahtumaan. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Moottori radoilla on sit näitä ns melupäivä millon siel voi oikeesti niinkun kisoja pitää. Motoparkissa oli kesällä viikon sessiot millon ne vissiin yötäpäivää ajo kun oli niitä päiviä jääny jemmaa vanhaa lupaa ja uusihan tappaa koko radan käytännössä. Kesällä pitää monta viikkoo olla meluttomia päiviä kun kisakausi menossa. En sit tiedä voiko tuota moottorirataan rinnastaa tai tietty riippuu ihan radasta. En tiedä millasia lupia sit näillä missä jokkista sun muuta ajetaan. Niitäkin loppunut kun ei oo lupia herunut.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Tuota koittaisin välttää viimoseen asti, hauskanpito loppuu lyhyeen kun kaikkeen tulee hirmu säännöt, ei tarvii kertoa moisen turvariskeistä.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Älkää j**alauta menkö vaan autourheilun alasajoliittoo mitenkään sotkemaan projektiinne. Sieltä suunnasta ei saa kuin p**kaa isolla lapiolla niskaansa. Itse olen joutunut olemaan tekemisissä lasipalatsin pellejen kanssa ja tuli todettua, että siellä kyllä saadaan helpotkin asiat solmuun ja kukaan niistä kellokukantien "isoista herroista" ei tiedä perustason autourheilusta v*ttujakaan, rahaa niitten kyllä pitäisi saada lisää että pääsevät lentelemään hulinakopterilla. Ja kerran jos saat sukset ristiin niitten kanssa niin varmasti tulee niin paljon p*skaa niskaan, että ettei enää tee mieli olla autourheilun kanssa missään tekemisisä.
|
|
#6
|
|||
|
|||
Paha trauma kirjoittajallaLainaus:
AKK on kaikesta huolimatta ylin organisaatio autourheilun puolella Suomessa ja halusimmepa taikka ei niin viranomaiset onneksi kuuntelevat sen mielipiteitä ja päätöksissään katsovat AKK:n/FIA:n säännöistä nämä nykyisin tapetillaolevat meluarvotkin. Ei niistä valitettavasti enää päästä eroon vaikka kuinka haluttaisikin. Jos pelkästään ympäristöviranomaisten taulukkoja jouduttaisi noudattamaan niin nuo melumääräykset olisivat vielä huomattavan paljon tiukemmat. Parempi vain ottaa järki käteen ja pyrkiä noudattamaan nykyisiä KV/Euro-sääntöjä offissakin niin on toivoa että tätäkin lajia vielä huomennakin saadaan ihan virallisestikin harrastaa. Epäviralliset tapahtumathan ovat sitten täysin oma lukunsa ja niihinhän ei mitkään säännöt tai määräykset aiemminkaan ole vaikuttaneet. Tosin ne ovat kyllä heikentäneet ja osin kiristäneetkin yhteiskunnan suhtautumista autourheiluun! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
En ole puolesta enkä vastaan. Mutta hyvä että mielipiteitä tulee. Moni tänne kirjoitettu kommentti ja mielipide on tässäkin projektissa vaikuttanut asioiden kulkuun.
Tänään ympäristösihteerin juttusilla "keskustelut" onnistuivat hyvin. Hän oli mielissään kun olin ottanut asioista selvää ja nähnyt paljon vaivaa lisäselvityksen ja vastineiden laatimisessa. Mieltä askarruttavat kysymykset käytiin läpi. Kerroin että tässä vaiheessa hanketta vedetään omin voimin. Kattojärjestöltä ainoastaan pyydetään neuvoja. Siinä kohtaa y-sihteeri kysyi minkälaisilla säännöillä aiotte tapahtumat, eritoten kilpailut viedä läpi. Säännöt kun pitäisi olla ja mielellään sellaiset että valvova viranomainen voi pitää niitä katu-uskottavina. Vastasin näin: AKK-Motorsport Ry:n off roadille laatimat säännöt ohjaavat toimintaamme. Vastaus oli mieleinen.![]() Kun otin esiin desibelit ja kerroin haluavani käsitellä ne tässä ja nyt avoimen suoraan. Hän totesi että kai näissä maastureissa jonkinlaiset äänenvaimentimet ovat? Kai näiltä ajoneuvoilta jotain vaaditaan? Vastasin näin: AKK on laatinut selvät tekniset säännöt tällekkin lajille. Ne säännöt ohjaavat toimintaamme. Vastaus oli mieleinen. ![]() Sama tilanne itse kilpailunjärjestämisen säännöistä. Vastaus miellytti kun sanoin jälleen kerran tuon saman lauseen. ![]() Voimme tietenkin laatia täysin omat sääntökirjat. Laittaa viranomaiset lukemaan ja hyväksymään ne. Aikamoinen työ. Ja meneekö sittenkään läpi. AKK:n säännöt ovat hyvä peruslähtökohta. Myös se että kuuluu johonkin AKK:n alaiseen moottoriurheiluseuraan helpottaa neuvojen saantia. Näyttää vahvasti siltä että mahdolliset tulevaisuuden kisat tullaan järjestämään ns. kerhojen välisinä kisoina ja säännöt noudattelevat niitä mihin tässä tapauksessa porukka on jo tottunutkin. Käsittääkseni AKK hyväksyy nämä kerhojen väliset kisat kunhan niistä ilmoittaa 7 päivää ennen tapahtumaa. Ja säännötkin ovat silloin hieman joustavammat. Säännöt kun joka tapauksessa tulee olla. Tämän radan tarkoitus on myös tuoda off roadia tutuksi niin täällä päin kuin tulevaisuudessa netin kautta koko maahan. Positiivisen kuvan saaminen ns. normi-ihmisten mieliin ei onnistu jos täällä puuhaillaan itse laadituilla joka pojan säännöillä ja kerrotaan yleisölle käsiohjelmassa että suositeltavaa on olla silmät takaraivossakin ja nopeat refleksit. ![]() Eli tällä haluan tutulla lyhyellä tyylilläni kertoa, että nykypäivänä viranoimaisten kanssa asiat onnistuvat paremmin kun edes mainitsee olevansa jonkinlaisessa suhteessa kattojärjestöön. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Voimia teille taistelussa lupien puolesta
![]() Ja muistakaa kaivella kunnollisia kuoppia metsään http://www.youtube.com/watch?v=4s8qI...eature=related |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Seuramme järjestämissä kisoissa syksyllä 2009 meni kilpa-auto penkan yli traileriparkkiin ja osui kolmeen kärryyn (kahdesta lähti vähän maalia ja yhdestä taittui lavan reuna). Vakuutuspaperit täytettiin välittömästi ja laitettiin menemään vakuutusyhtiölle sekä lasipalatsiin. Alkuvuodesta yksi kärryn omistaja otti meihin yhteyttä ja kysyi, että millä mallin asiat ovat kun ei ole kuulunut mitään. Seuramme edustaja otti sitten yhteyttä vakuutusyhtiöön ja sieltä sanottiin, että käsittelyä ei ole voitu aloittaa kun akk:sta ei ole tullut kaikkia tarvittavia papereita. Sitten yhteys kellokukantielle ja sieltä luvattiin laittaa paperit välittömästi eteenpäin. Meni kuukausi ja edustajamme kysyi vakuutusyhtiöstä, että joko asia on hoidossa, vaan ei kuulemma ollut tullut papereita akk:sta. Eikun soitto lasipalatsiin ja pyyntö, että josko ne paperit voisi laittaa eteenpäin. Tätä kyselyä ja patistelua jatkui tämän vuoden elokuulle saakka, ruvettiin anomaan akk:n lupaa kisoille ja tuli tieto, että sitä ei voida myöntää koska vakuutusasia on kesken. Edustajamme otti yhteyttä vakuutusyhtiöön ja kysyi, että milloin asia ratkeaa ja sieltä oli vastattu, että kunhan tulee tarvittavat paperit akk:sta. Yhteys lasipalatsiin ja selvisi, että niiltä herroilta oli kaikki paperit kyseisestä vahingosta joutuneet hukkaan. Kysyttiin sitten, että käykö, että seuramme maksaa korvaukset ihan selvällä rahalla suoraan kärryjen omistajille kun ei siellä espoossa hommat kerran suju. Sekään ei kuulemma onnistu, eikä vaikuta luvan saamiseen. Lähetettiin uudet paperit kellokukantielle ja ukaasi perään, että viikossa pitää olla vakuutusyhtiöllä tai me henkilökohtaisesti tulemme käymään espoossa ja toimitamme paperit kellokukantieltä vakuutusyhtiöön. Saivat ne sentään lähetettyä paperit vakuutusyhtiöön ja kisallekin saatiin lupa kaksi viikkoa ennen kisapäivää. Vakuutusyhtiöstä tuli pari päivää ennen kisaa ilmoitus omavastuun suuruudesta mutta mitään muuta tietoa ei tullut ja akk:n herrat eivät ota vastaan seuramme jäsenten puheluita eivätkä vastaa sähköposteihin, toimitsijalisenssitkin on muutamalta henkilöltä luvattu ottaa pois. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Kaikki aineisto on jätetty ympäristösihteerin pöydälle. Eli laajamittainen lisäselvitys alkuperäiseen ympäristölupahakemukseen liitettäväksi sekä kaikkiin neljään huomautukseen erikseen laaditut vastineet. Eli niille jotka eivät tiedä mitä vastine on, homma menee näin. Neljä naapuria teki huomatutuksen. Huomautukset sisältivät väittämiä jotka meidän piti vastineen muodossa kumota. Nämä huomautukset sisältivät yhteensä 24 väittämää. Tämän pisimmän huomautuksen väittämä määrä oli 16 kpl ja vastineista muodostui peräti neljä täyttä A4 arkkia täynnä tiivistä tekstiä. Muihin riitti sitten jo yksi A4.
![]() Hyvä systeemi että tällä tavalla oli mahdollista vielä täydentää alkuperäisen ympäristölupahakemuksen sisältöä. Sieltähän sitten näyttikin puuttuvan vaikka mitä. Jos olisimme saaneet päätöksen niiden alkuperäisten tietojen perusteella, siitä olisi todennäköisesti tullut aivan liian suppea ja riittämätön. Idea kuitenkin on että kaikki pitää saada kirjatuksi lupaan. Jos jotain sieltä ei löydy, siihen ei luonnollisesti ole myöskään lupaa. Joten aika tarkkaan piti vielä miettiä kaikki mahdolliset jutut ja kirjata ne paperille. Niin ja eriseen vielä pyytäää että nämä lisätiedot kirjataan lupahakemuksen liitteeksi. Mutta y-sihteeri oli sitä mieltä, että nyt näyttäisi kaikki olevan huomioitu ja seuraavaksi pitää lähettää huomautuksen tehneille naapureille postissa vastineet. Tämä ei ole yleinen käytäntö, mutta näin toimitaan hakijan omasta toiveesta. Sitten seuraa paikan katselmus. Naapurit ja hakija itse saa jonain päivänä kirjeen, jossa kerrotaan päivämäärä ja kellonaika jolloin katselmus on. Huittisista tulee linja-autokuormallinen lautakunnan jäseniä katselmuksen suorittamaan. Myös tietenkin kaikki naapurit ovat toivottuja paikalle tulemaan.![]() ![]() ![]() Ossin ilme oli tämä kun ilouutisen hänelle kerroin. Toki selvää oli että joku kaupungin puolesta tulee, mutta että koko lautakunta. Ossi on ihan hermona. Syyn varmaan arvaattekin. Nyt jos koskaan ne rakennusmateriaalit saa joko tuomion tai hyväksynnän.![]() En yhtään ihmettelisi, jos pimeän laskeuduttua Volvo pyöräkuormaajalla suoritetaan joitain järjestelyjä radalla. Todennäköisesti myös lautakunnan saapuessa radalla saavutetaan yleisöennätys. Sellaista ihmismäärää on jatkossa turha odottaa näitä ajoja katsomaan. ![]() Tämän katselmuksen jälkeen lautakunta palaa kaupungintalolle pitämään kokouksensa. Normaalisti on ollut tapana kuvata kaikki oleellinen, mutta taidan jättää väliin. Parempi kulkea koko ajan Ossin vieressä tyyliin kummelisketsi: pääministerin kyselytunnit. Heti kun avustaja oli poissa pääministeri latoi ikävältä kuuluvia totuuksia toimittajille. Tässä tapauksessa tyyliin Picu se sitten veti ässän hihasta ja keksi....
|
|
#11
|
|||
|
|||
Tyyli tuokinLainaus:
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Noita kaikenmaailman tekstejä lukiessa on myös tullut pelko siitä, että mahdollinen lupa myönnetään vain määräaikaiseksi. Muutamaksi vuodeksi. Ilmeisesti näin toimitaan silloin kun hanke on poikkeava tai sen todellisista vaikutuksista ei voida olla varmoja. Sitten kun vanha lupa vanhenee ja joudut hakemaan uutta, viranomaiset saavat tietoonsa onko lähialue kokenut hankkeen hyväksi vai onko vuosien saatossa kertynyt jotain hampaankoloon.
Tekstejä lukiessa myös osui silmään sellainen kohta, jossa Suomikin on sitoutunut vähentämään melusaasteen määrää siinä kuin muitakin ympäristöhaittoja. Eli uusien lupien saanti tulee varmasti jatkossa vaikeutumaan entisestään. Myös sellainen osui silmään, että kunnat ovat velvollisia järjestämään tai tukemaan riittävän monipuolista ja innostavaa urheilutoimintaa alueelleen. Myös autourheilu luokitellaan urheiluksi. Tästä keksin ihan tasan tarkkaan jotain porkkanaa kaupungin päättäjille. Tällä osiolla joku sanoi joskus että kyllä tällainen off road harrastus mahdollisuus olisi nuorille parempi kuin kaduille syljeskely. Tällä radalla voitaisiin tuoda off roadia yhtänä urheilulajina tutuksi jonkinmoisten teemapäivien muodossa. Sen vuoksi ajopäiviä haetaan tällaistenkin tapahtumien varalle.
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No nyt puhut vähän mutta asijaa!! ![]() Tämmösiä erilaisiin "urheilulajeihin" tutustumista toivoisi nykyaikaiseen koulujärjestelmään enemmänkin! Vaikken ennee vuoskausiin kouluu ole käynykkään, niin siitä huolimatta nykyajan nuorisolle olis hyvä teemapäivillä esmimerkiksi näyttää mitä tämäkin Ofroutinki pitää sisällään ja muutenki "pennut poekkeen huonoilta kujilta" niinku tuttu sannoo ![]() Hjuva hjuva... ja pijettään peukkuja että onnistutta!! Oishan tämäkii suur harppaus etteenpäin tässä urheilulajissa!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
kostoidea kun naapurit on näköjään jo päättäny itte aloittaa tuon suosituimmuuskilpailun. Ainahan sitä voi kehitellä ajatusta myös pakolaisten vastaanottokeskuksesta tai päihderiippuvaisten tukiasuntolasta tms. millä kulmkunnan kiinteistöjen hinta sadaan kohdalleen... |
|
#15
|
|||
|
|||
|
Katselmus ja kuulemistilaisuus takana. Eli tällainen kirje tipahti yksi päivä postiluukkuun.
Parin päivän ajan siivosimme nurkkia sillä meidän piti pystyä tarjoamaan katto pään päälle kuulemistilaisuutta varten. Paras ratkaisu oli Ossin maalaamohalli. Tilaa ja lämpöä missä seisoskella. Se vaan että tällainen pitkälti raskaankaluston automaalaamo miljöö ei välttämättä ole sitä kivointa tarjottavaa ympäristölautakunnan katseltavaksi. Eniten jännitti nimenomaan kaikki muut tarjolla olevat näkymät paitsi tuo varsinainen rata. ![]() Naapureita valui paikalle kaksi, molemmat radan innokkaita "kannattajia". Lautakuntien ihmiset sekä kaupungin edustajat tekivät yhteensä 15. Aluksi seisoskelimme hallilla ja jouduimme tentattavaksi. Eli piti kertoa yleisesti hankkeesta ja vastata niihin muutamaan epämääräiseen kysymykseen. Ulosanti ei ole parasta A-luokkaa meillä kummallakaan ja kun kuulijat eivät edes tiedä millainen maastoauto on, siinä tuli väkisinkin epätoivo. Naamat punaisina yritimme puhua jotain, ja senkin vähän puhuimme ristiin! Noloa mutta ei voi mitään.Tässä vaiheessa muutama lautakunnan jäsenistä innostui jo miettimään miten tällaista voitaisiin mainostaa ja kummalle kunnalle kunnia kuuluu. Vampula kun yhdistyi Huittisiin tässä taannoin. Sitten siirryimme radan reunaan. Kaikkihan tietenkin sinkahti Ossin autokatokseen jossa oli nähtävänä kolme maastoautoa. Monelle nämä olivat ihan ensimmäiset laatuaan ja yksikin ihmetteli miksi tuon keulalla lukee Mitsubishi. Tässä kohtaa pitäää sanoa, että naisia oli porukasta puolet, ja tämäkin taisi tulla naisen suusta. Yleensäkin naiset olivat innostuneempia! ![]() Radan katselmus oli erittäin suppea. Olisin toivonut että kierrettäisiin kunnolla ja olisimme voineet havainnollistaa asioita paremmin. Lautakunnan kokous alkoi katselmuksen jälkeen ja siksi heidän aikataulu oli erittäin tiukka. Heille riitti se mitä siitä kohtaa näkivät, ja näkihän siitä liki kaiken. Siitä kohtaa näki myös rakennusmateriaaleja. Kukaan ei puuttunut näkemäänsä. Eräs kaupunginhallituksen edustaja varasi makkaran ja lettujen paiston ja myynnin itselleen. Hän vetää paikallista marttojen yhdistystä. Siinä kohtaa olin helpottunut. Yksi murhe vähemmän.Ympäristösihteeri kysyi vielä muutaman käytännön kysymyksen samalla kun porukka ravasi kohti autoja. Sitten lautakuntien jäsenet ja kaupungin edustajat lähtivät kovalla kiireellä kokoukseensa, jonka yhtenä asiana on ympäristöluvastamme päättäminen. Näiden parin naapurin kanssa jäimme vielä toviksi ihmettelemään että tässäkö tämä sitten oli.
|
|
#16
|
||||
|
||||
|
Olihan hienon positiivista!!!!!!!!!!!! Loistavaa nähdä, että tässä maassa vielä sentään kannustetaan moottoriurheilua ja sen parissa puuhaamista. HYVÄ HYVÄ!!
|
|
#17
|
|||
|
|||
Marraskuussa vastaLainaus:
Kanndee vaan rauhallisesti ootella, kyllä se päätös sieltä aikanaan tulee, hyvällä säkällä sopivasti oikeaksi joululahjaksi. |
|
#18
|
|||
|
|||
Katsos vaan. Eihän päätöstä voi tehdä ennen kuin esilläoloaika päättyy. Menin taas asioiden edelle.![]() Harmittaa vieläkin kun paperilla saatiin kaikki näyttämään hyvin valmistellulta, rata-alue siivottiin ja rakennusmateriaalitkin oli selkeäsiti siisteissä kasoissa... mutta sitten kun piti itse esittäytyä ja kertoa suullisesti hankkeesta... siitä ei meinannut tulla yhtään mitään. Mitenkä sitä voikin mennä tönkkö tönköksi kun 17 ihmistä tuijottaa ja odottaa kuulevansa selkeää sujuvaa puhetta livenä. Sitten kun päästiin vauhtiin, porukalle tuli kiire sinne perhanan kokoukseensa.
|
|
#19
|
|||
|
|||
Hyvin se meni, olkaa huoletiLainaus:
tai oikeammin ramppikuume![]() Parempi kuitenkin ettette tarjonneet kahveja, olisi voitu tulkita lahjontayritykseksi Siihen kun tänäpänä ollaan kovinkin herkkiä kiinnittämään huomiota.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
| Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
| Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
| Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
| Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |