![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mites olis jos lappeellaan olevan renkaan alle tekis vanteen kokosen noin metrin syvysen montun ja reippaasti vaan täyttäs betonilla? ![]()
Viimeksi muokannut TommiH : 29.09.2010 19:30 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tarkoitus on joka vuosi hieman muuttaa rataa, jotta siitä ei tulisi tylsä. Sen vuoksi esteet pitäisi olla helposti muokattavissa. Myös betoniauton tilaaminen on viime vuosina vaikeutunut. Tässä lähialueella ei ole enää ainuttakaan betonifirmaa joka toimittaisi betonia paikanpäälle. Maaseutu autioituu. Tämän hankkeen kannalta mielestäni tuo autioituminen on hyvä. ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Postilaatikosta löytyi tänään pullea kirje Huittisten kaupungilta. Ossi ei sitä uskaltanut avata joten raatelin sisällön pöydälle ja jonkinaikaa papereita selaillessani alkoi "kevyt" tuskanhiki valumaan kehosta läpi.
Annettuun määräaikaan mennessä hakemukseemme on jätetty NELJÄ muistutusta. ![]() Ossi haki kaikki hanskansa nurkista ja löi ne tiskiin olan takaa. ![]() Soitin ympäristösihteerille ja tiedustelin hänen kantaansa asiaan. Olemmekö lyömässä päätämme seinään vai onko mahdollisuus asianmukaisilla kirjallisilla vastineilla saada asiat rullaamaan eteenpäin. Hän totesi rauhallisesti, että päällimmäinen huoli näissä muistutuksissa on se ettei lupahakemuksessa esitettyihin asioihin uskota. Myös lisätiedon tarve tuntuu olevan monen huolen aihe. Esimerkkejä: ei uskota että kaikki toiminta rajoittuu kertomiini 3-5 kertaan vuodessa. Huoli jatkuvasta jokaviikkoisesta meluhaitasta sekä pahimmillaan öiseen aikaan tapahtuvasta meluhaitasta painaa mieltä. Tärinähaitat askarruttavat. Mahdolliset vauriot kivijalkoihin ja ikkunoihin. Tämä johtuu varmaankin siitä, että en lupahakemuksessani kertonut riittävän tarkkaan minkälaisilla ajoneuvoilla radalla tullaan ajamaan. Ajoneuvot joille rataa rakennetaan aiheuttavat pienempää tärinää kuin ympärillä olevien peltojen muokkaamisessa käytettävät maatalouskoneet. Tämä alue on kuulemma kulttuurihistoriallinen alue, joka on tähän asti ollut erittäin hiljainen. Sadanmetrin päässä on käytöstä poistettu kalkkiavolouhos. Mitenköhän se aikoinaan sai luvat. Siellähän räjäyteltiin harva se viikko, raskailla ajoneuvoilla ajettiin päivittäin ja se louhos ja vieressä oleva jätemaa jätti pysyvän näköhaitan maalaismaisemaamme! Parin sadan metrin päässä on mylly/saha. Kesäaikaan lähes päivittäin sahalla sahataan tukkeja laudoiksi. Meluhaitta tuntuva ja useita tunteja kestävä! Huoli siitä että yleisöksi tulevat ja radan käyttäjät parkkeeravat autojaan heidän pihoihinsa. Entä tien kunto, se tulee kärsimään. Tuosta väärästä parkkeerauksesta tuskin tulee ongelma. Asianmukaiset merkinnät on tähänkin asti maastoautoharrastajien keskuudessa osattu lukea. Mitä tulee tien kuntoon, Ossi yksinään on vastannut tien kunnossapidosta. Se mihin kunnan avustus ei riitä, hän laittaa loput omasta rahapussistaan. Se on kummasti kelvannut tien lukuisille käyttäjille joista osa on nyt muistutuksen jättänyt! Mahdolliset öljyjen valumiset rataan rajouttuviin ojiin. Desibelit! Mikäli saamme luvan, desibeliraja tulee olemaan 60 db. Järjestys on se, että seuraavaksi ryyppään koko viikonlopun lieventääkseni v....tusta! Sitten maanantaina otan järjen takaisin sinne mihin se kuuluukin ja alan laatimaan kirjallisia vastineita. Jättöpäivä on 20.10 joten eiköhän illat riitä tarinointiin. Onneksi kirjallinen ulosantini ei ole koskaan tuottanut ongelmia. Tässä kohtaa sitä lahjaa tarvitaan enemmän kuin koskaan olisi voinut uskoakkaan. Ja kyse ei ole tarinoiden sepittämisestä, sillä joudumme seisomaan jokaisen tarinassa esiintyvän sanan takana kuin peruskallio. Muussa tapauksessa menetämme luvan, joka varmasti saadaan. Tuo desibeliraja askarruttaa. Pitää varmaankin selvittää joltain kattojärjestöltä mikä se saisi tälläisessa tapauksessa olla. Tuo naapurin heittämä 60 db on niin vähän, että siihen on tavallisen käyttöautonkin vaikea päästä. Jos onnistun kirjallisissa vastineissani, saa Ossi kerätä hanskat tiskiltä ja viedä ne sinne mistä ottikin. Jos ja kun lupa saadaan, sen noudattamista tullaan varmaankin suurennuslasilla seuraamaan. Eli vähintäänkin Ahvenistolla tutuksi tulleet säännöt, ohjeet ja rajoitukset tulevat koskemaan tätäkin rataa! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suomalainen naapuri on suomalaiselle susi!
Tsemppiä vastineen laatimiseen! Toi 60dB ei voi olla raja, johan naapurin kissa pierasee kovempaa.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mites noi melurajat oikeasti menee? 60 db on vähemmän kuin kännisten keskustelu. Paljonko oli matkaa naapuriin? Radoilla tai esimerkiksi konserttialueilla on joku db-raja, vaikka se 110, että alueen ulkopuolella toteutuisi joku kohtuullisempi arvo esim 80 portilla. Naapurin ulko oven kohdalta mitattuna ei varmaan saakaan olla 80 db.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eläinsuojien ympäristöluvissa on usein seuraava määräys:
Liikenteestä aiheutuva melu ei saa ylittää lähimmissä melulle alttiissa kohteissa päivällä klo 7-22 ekvivalenttimelutasoa 55 dB (LAeq) eikä yöllä kello 22-7 ekvivalenttimelutasoa 50 dB. Ymmärtääkseni esim. traktorityöllä ei ylitetä noita tasoja. Melutasot perustuvat valtioneuvoston päätöksen numero 993/1992 ohjearvoihin asumiseen käytettävillä alueilla.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex Viimeksi muokannut JES : 01.10.2010 13:47 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Voi olla että joudutte tekemään melu mittaukset ja se on aikas kallis. Täällä ampumarata hankkeessa se tehty. Tietty siinä se pakollinenkin lupaa haettaessa. Mutta Valituksia Jättää sellasetkin jotka ei edes asu lähellä, kuten täällä Ideaparkista jätti sodankylässä asuva ihminen valituksen sen aiheuttamasta liikennemalusta. Nämä lupa-asiat on ihan perseestä Suomessa. Teitä siitä rankaistaan kun ette omin päin siellä touhua vaan koitatte mennä kirjaimen mukaan. Ja tuo 60 db lähtee jo kun tuuli heiluttaa lehtiä. Motoparkissa tais olla sama meluraja niinä päivinä kun ei ei saa ajaa. Eli jos joku siel pierasee niin menee jo raja rikki. Mut toivottavasti selvitykset auttaa tässä ja homma pääsee etenemään. Ja tuossa ampumaradassa kesti valituskierre 5 vuotta ja sit homma jäi kesken kun maanvuokraaja sano sopimuksen irti ja nyt menossa sama ruljanssi uudestaan uuteen paikkaan.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Työpäivä suoritettu, vaikutti kummasti loppupäivän työmotivaatioon.
Olen saanut privana aika pätevää faktaa taholta joka tietää näistä aikalailla enemmän kuin allekirjoittanut itse. Varmaankin yksi syy voimakkaaseen reagointiimme oli se, että muistutuksen jättäneet ovat omia naapureita! Mutta sitä saa mitä tilaa. Meillä ei kuulemma ole hankkeemme kanssa mitään hätää, pitää vain olla valmis uhraamaan aikaa asioiden selvittämiseen ja vastineiden laatimiseen. Ihan historiikkina voisin sellaista teille valaista, että Ossi on vuodesta 1989 asti harrastanut tällä tontilla enemmän ja vähemmän äänekästä ja tapahtumarikasta toimintaa. Siihen on totuttu ja häneen on jopa suhtauduttu myötämielisesti uhrautuvaisen ja innokkaan auttamishalunsa ja yhteistyökykynsä johdosta. Tyyliin naapurin eläkeläiset tykkää kun toinen auraa lumet aina pihasta asti. Kukaan ei ole koskaan puuttunut siihen että tuossa samaisella pellolla on ajettu hullua mitä äänekkäämmillä autoilla ja välillä niitä kaikenmaailman romuja on ollut näköhaitaksi asti tontin reunoilla. Oletimme ja varmaan olisimme olleet oikeassakin, että jos olisimme tehneet radan vain omaan käyttöön ja ajelleet siinä arkipäivisin, kellään ei olisi ollut mitään sitä vastaan. Mutta kun nälkä kasvoi syödessä ja virallisesti olemme lupaa hakemassa moottoriajoneuvoille tarkoitetulle radalle ääni kellossa muuttui. Syystäkin, nyt naapurit luulee että tähän on tulossa joku mahdoton rata systeemi tyyliin Alastaron moottorirata. Kyllähän minäkin valittaisin. Informaation puute ja naapureiden luulo siitä että tässä aletaan harrastamaan kannattavaa liiketoimintaa heidän kotirauhan kustannuksella on ilmeisesti syynä noihin neljään huomautukseen. Moni täällä on ihmetellyt miksi yleensä lupaa haemme, ikäänkuin olisimme oikein kerjänneet vastalauseita. Niinpä. Aika moni naapuri asuu sadan - parin sadan metrin päässä radasta. Se miten desibelit mitataan, auton vierestä vai sieltä naapurin kuistilta, en tiedä. Se selviää kun hieman otan asioista selvää. Ne naapurit jotka asuvat lähimpänä rataa eivät tehneet muistutusta! Näitä asioita voimme miettiä viikonvaihteen yli ja palata arkeen maanantaina. Vampula hiljenee tällä erää ja toteaa: HASTA LA VISTA BEIBET JA SKOOOOOOL....................... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |