![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Jep, Ei kannata säästää tunkin hinnassa.... kun saattaa olla oma henki sen varassa. Just viikolla sen itsekin huomasin, piti kiinanhallitunkilla laskea traktorin perää 1cm alaspäin että saa renkaan paikoilleen...... se tipahtikin sitten samantien kokonaan alas kun vähän kahvaa kääns...... ja toinen käsi jäi samalla kyynärpäätä myöten renkaan ja lokasuojan väliin, Onneks tuosta selvisi tällä kertaa mustelmilla....vaikka aika reilusti oli painoa käden päällä jonkinaikaa ennenkuin sain tunkattua perän takas ylös. Mulla n. 10v vanha Hi-Lift edelleen käytössä, Kovia se on jo kokenut..... mutta edelleen se toimii todella hyvin.
|
|
||||
|
||||
![]() Mikä tekee käytännössä kiinantunkista huonon?
Mulla ei ole jatkuvassa rahapulassa eläneenä kokemusta kuin kiinan maastotunkista, mutta osaako joku kiinanihmettä sekä oikeaa Hi-Liftiä käyttänyt sanoa, että miten ton Hi-liftin kopioiminen on noissa kiinalaisissa sitten ryssitty? Eli mikä tekee kiinalaisista versioista niin toivottoman huonoja tai vaarallisempia? Nämähän nyt on kuitenkin pirun yksinkertaisia laitteita.
Mulla ainakin tollanen farmijaakko on toiminut ihan riittävällä varmuudella ainakin kun ei ole kokemuksia paremmasta / alkuperäisestä Hi-liftistä... Tosin aika harvoin on ylipäätään tarvinnut koko värkkiä vielä käytellä ja laite on pyritty pitämään puhtaana ja rasvattuna. Niin ja kun noita kiinanihmeitä saa alkuperäisen Hi-Liftin hinnalla melkein 3 niin onko toimivuudessa tosiaan niiiiiiin suuri ero? H*lvetin varovainenhan kummankin laitteen kanssa saa kuitenkin aina olla, ettei kampi lipeä päähän tai näpeille, tulkki uppoa maahan tai muuten vaan käy joku lipsahdus kun välillä suurikin paino on tollaisen kapean metallivarren varassa keikkumassa. |
|
||||
|
||||
![]() tml
miul on sellane tml kiinan 60" tunkki. koneisto pelittää ihan hyvi ku muistaa rasvata.
jokseenkin lerppu varsi siin on ku pulla uazia tunkattii keulasta sen verra et saatii keula pois urista (talvella) ni väänty banaaniks. seuraava tunkki on aito high lifti
|
|||
|
|||
![]()
Löytyy myös sellainen halpa farmi-jaakko. Pikkuisen on mennyt banaaniksi ja vipuvarsi irtosi hitsauksista. Kyllä sillä vielä suikkia nostelee mutta ei sitä uskalla isomman auton alle laittaa. Seuraavaksi ostan hi-liftin.
Olikos Rytarilla joskus kuva hajonneesta kiinan tunkista? Oli vissiin hieman vaarallinen tilanne kun tunkki petti.
|
|||
|
|||
![]()
Tuolta etsimällä löytyy kuva farmi-jaakosta. http://forums.offipalsta.com/showthr...t=maastotunkki
|
|||
|
|||
![]()
No , mulla on ainakin haljennut tuollanen " Farmi-jaakko " ...
Onneksi tuli laitettua irrotettu pyörä helman alle , ei tullu 75:n kokonaan niskaan !!! Farmi-Jaakko kyllä kesti hyvin siihen asti suoraa nostoa , mutta tässä kohtaa tunkkiin kohdistui lievää sivuttaista vääntöä ... POKS ! tunkkihalki ja auto "Free ride" alas ...onneksi sen renkaan varaan . Oli pirummoinen onni että olin takaloosterilla hakemassa varaosia , eikä kukaan ollut pyöränkotelossa päällään !!! Toki koskaan ei saa mennä pelkästään tunkin varassa olevan auton alle ...EIHÄN ? Piru kun en ottanu kuvaa siitä tunkista ...ja itse Jaakkokin tuli survottua siihen läheiseen suo-ojaan ...aattelin noita tulevia arkkeologeja , saavat tuhannen vuoden päästä ihmetellä että mikähän tääkin alkukantainen työkalu oikeen on ...ja vielä paskanakin nöyttää olevan ![]() Seuraavaksi ostan aidon Hailiftin ....maksakoon vaikka tuhansia Eurolla ei saa tonnin tavaraa ... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
toisesta katkes nokka bj:n takapäätä tunkatessa (hiekkaharjulla, pinjoni poikki ja ilman takapyöriä ja toisessa nokka jäi vinssaushommissa keulaa kevennettäessä puskuriputkien väliin ja ajoin blazen etupyörällä varresta ylitse kun en tiennyt sen tunkin siellä olevan, varren sai oiottua prässillä, nokkaa en kummastakaan ole raaskinnut yrittää korjata.) kiinalainen oli aina vähän epävarma vaikka oli kuinka rasvassa,yhtään ei sietänyt esim kaataa maahan kun pienikin määrä likaa ja se ei enää nostanut jossei itte toisella kädellä tökkinyt tappeja vuorotellen pohjaan. alaslasku blazen painoisella autolla ei väliin toiminut ollenkaan, tapit ei vaan suostuneet liikkumaan ilman jotain työkalua, ja jos se sattui toimimaan niin kesken kaiken yleensä rojahti yhtäkkiä vapaasti alas asti. hi-lifti toimii vielä jotenkin, vaikka se olsi vähä hiekassa tai turpeessa kunhan senkin on mustanut rasvata |
|
|||
|
|||
![]() Tunkkien turvallisuudesta
Katselin hiukka ja kuulostaa siltä, että olisi Tukesilla aihetta puuttua tohon asiaan. Tuollaisia tapauksia ei saa tapahtua sellaisille tuotteille, joiden väitetään täyttävän turvallisuusvaatimukset. Kyllä noista maahantuojan ainakin saa vastuuseen. Jos kukaan ei noihin puutu, niin kiinanpaskatauti leviää joka paikkaan, eikä mikään enää toimi.
![]() Tukesin mukaan varmin nostoväline on niin sanottu hallitunkki, josta löytyy standardimerkintä SFS-EN 1494. Mä voisin hiukka kysellä tuota juttua ja laittaa taas vastauksen tänne ![]() Tosta lähtee prosessi liikkeelle tarvittaessa: http://tukes.fi/fi/Kuluttajille/Vaar...ara---palvelu/
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 17.06.2012 12:47 |
|
||||
|
||||
![]() tukes ja tukes...
mulla on kokemuksia noista tml tunkeista ja minusta ovat toimineet hyvin noissa talli/safari hommissa. on mulla tuossa kisaraaserissa kyllä aito lifti 8v toiminu moitteitta. kaikkihan hajuaa aikanaan tai kun tarpeeksi väärinkäyttää..
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiinasta saa toki myös laatua, mutta se maksaa. Esim. jos tämä kopiotunkki valmistettaisiin Kiinassa, mutta ulkoa tuodusta materiaalista olisi kestävyys aivan toinen ja myös hinta. |
|
||||
|
||||
![]()
Ite onnistuin vääntämään kiinantunkin 90 asteen kulmaan
![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä nestepää? | Wille87 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.01.2010 16:13 |
Mistä pakkasproppuja? | Aku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 25.08.2008 09:52 |
Mistä nopeusanturi (VSS)? | FinnDRZ | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.03.2007 19:02 |
Mistä murtosokkaniveliä? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.07.2005 20:59 |
mistä johtuu???????????? | Chit-Chat | 3 | 24.12.2004 13:58 |