![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kettingit ja vaijerit aiheuttivat muistaakseni viime vuonna Ahvenistolla ongelmia. Muistan ainakin jossain vaiheessa tilanteen jossa proto auto kipusi peräkärryn päälle. Kynnykseksi oli laitettu isoja renkaita jotka oli sidottu vaijerilla. Se vaijeri oli jossain vaiheessa aika ikävästi proton takarenkaan ympärillä. Siitä oli muistaakseni kuvia netissä. Eli kaikki vaijerit ja kettingit voivat myös aiheuttaa ei toivottuja tilanteita. Toi sun ajatus pystyssä olevan rengasrivin sitomisesta riimulla sisäpuolelta käsin hyödyntäen vanteelilisia renkaita päissä olisi varmaan toimiva. Tällä hetkellä ne on osaksi upotettu saveen ja vannereijistä on työnnetty sähkötolppia. Ihme kyllä rivistöt eivät liikahtaneetkaan kun Ossi yritti kivuta Pajerolla niiden päältä. Sitten vaan kun niiden yli on ajanut moni muukin omalla tyylillään, voi olla että alkaa ongelmia ilmeneen. Pistetään mieleen ehdotuksesi, sitä voidaan tarvita.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kestäiskö betoniraudoitusverkko vahvistettuna mihin ne renkulat olis sidottu kiinni.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Googletin betoniverkon hintoja. 6 mm verkko maksoi jollakin firmalla veroineen 40,90 kpl. 8 mm verkolle en hintaa äkkiseltään löytänyt, mutta tietenkin kalliimpaa.Jos radan pituus vaatisi vaikka 6 verkkoa= 245,40. Ei kohtuuton mutta rikkoo periaatetta kaiken käytöstä poistetun suosimisesta. Nythän joutuisimme ostamaan UUTTA!![]() Privana sain ehdotuksen käyttää tolppa/lankkuristikkoa johon kansipulteilla pultataan renkaat kiinni ja sen jälkeen täytetään hiekalla. Me ollaan tähän mennessä selvitty aika pienellä budjetilla. Joten toi betoniverkon hinta voitaisiin kärsiä. Mitä tulee sähkötolppiin, niissä hinta ja saatavuus tulee olemaan ongelma. Ilmeisesti keväällä saamme ostaa kohtuu hinnalla tolppia. Saatavuuden on tehnyt hankalaksi se, että sähkö- ja puhelinlaitokset ovat velvollisia hävittämään laillisia teitä pitkin käytöstä poistetut tolpat. Jos nämä laitokset myyvät ne eteenpäin ns. hyötykäyttöön, se on rikos. Sen vuoksi olen aika vaitonainen tämän alustavan kauppasopimuksen suhteen. Sen voin vain sanoa, että ihan läheltä emme niitä saa mutta kauppa on kokonaisuutena meille sopiva.Talvella metsäosuuden puitten kaadosta saadaan vähän tukkia jotka voi sahauttaa paikallisella sahalla lankuiksi. Se on nyt kuitenkin selvää, että rengasrata tehdään. Toteutustapa päätetään myöhemmin. Ossi vaan harmitteli että nämä meidän renkaat ovat liian pieniä! Sille on tullut joku päähänpinttymä voima-autoista. Hän on kässännyt väärin noi google videot: niistä pitäisi katsoa radan mallia, ei saada virikkeitä voima-autoihin.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mites olis jos lappeellaan olevan renkaan alle tekis vanteen kokosen noin metrin syvysen montun ja reippaasti vaan täyttäs betonilla?
Ei pitäs liikahtaa ihan ittekseen, eikä vaatis ees hirveesti töitä jos sattus säiliöauto tuomaan betonit...
Viimeksi muokannut TommiH : 29.09.2010 19:30 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ne on kuitenkin helppo korjata. Eli mitään pysyviä rakennelmia ei suosita niiden vaikean korjaamisen vuoksi. ![]() Tarkoitus on joka vuosi hieman muuttaa rataa, jotta siitä ei tulisi tylsä. Sen vuoksi esteet pitäisi olla helposti muokattavissa. Myös betoniauton tilaaminen on viime vuosina vaikeutunut. Tässä lähialueella ei ole enää ainuttakaan betonifirmaa joka toimittaisi betonia paikanpäälle. Maaseutu autioituu. Tämän hankkeen kannalta mielestäni tuo autioituminen on hyvä.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Postilaatikosta löytyi tänään pullea kirje Huittisten kaupungilta. Ossi ei sitä uskaltanut avata joten raatelin sisällön pöydälle ja jonkinaikaa papereita selaillessani alkoi "kevyt" tuskanhiki valumaan kehosta läpi.
Annettuun määräaikaan mennessä hakemukseemme on jätetty NELJÄ muistutusta. ![]() Ossi haki kaikki hanskansa nurkista ja löi ne tiskiin olan takaa. (kuvannoillisesti)Soitin ympäristösihteerille ja tiedustelin hänen kantaansa asiaan. Olemmekö lyömässä päätämme seinään vai onko mahdollisuus asianmukaisilla kirjallisilla vastineilla saada asiat rullaamaan eteenpäin. Hän totesi rauhallisesti, että päällimmäinen huoli näissä muistutuksissa on se ettei lupahakemuksessa esitettyihin asioihin uskota. Myös lisätiedon tarve tuntuu olevan monen huolen aihe. Esimerkkejä: ei uskota että kaikki toiminta rajoittuu kertomiini 3-5 kertaan vuodessa. Huoli jatkuvasta jokaviikkoisesta meluhaitasta sekä pahimmillaan öiseen aikaan tapahtuvasta meluhaitasta painaa mieltä. Tärinähaitat askarruttavat. Mahdolliset vauriot kivijalkoihin ja ikkunoihin. Tämä johtuu varmaankin siitä, että en lupahakemuksessani kertonut riittävän tarkkaan minkälaisilla ajoneuvoilla radalla tullaan ajamaan. Ajoneuvot joille rataa rakennetaan aiheuttavat pienempää tärinää kuin ympärillä olevien peltojen muokkaamisessa käytettävät maatalouskoneet. Tämä alue on kuulemma kulttuurihistoriallinen alue, joka on tähän asti ollut erittäin hiljainen. Sadanmetrin päässä on käytöstä poistettu kalkkiavolouhos. Mitenköhän se aikoinaan sai luvat. Siellähän räjäyteltiin harva se viikko, raskailla ajoneuvoilla ajettiin päivittäin ja se louhos ja vieressä oleva jätemaa jätti pysyvän näköhaitan maalaismaisemaamme! Parin sadan metrin päässä on mylly/saha. Kesäaikaan lähes päivittäin sahalla sahataan tukkeja laudoiksi. Meluhaitta tuntuva ja useita tunteja kestävä! Huoli siitä että yleisöksi tulevat ja radan käyttäjät parkkeeravat autojaan heidän pihoihinsa. Entä tien kunto, se tulee kärsimään. Tuosta väärästä parkkeerauksesta tuskin tulee ongelma. Asianmukaiset merkinnät on tähänkin asti maastoautoharrastajien keskuudessa osattu lukea. Mitä tulee tien kuntoon, Ossi yksinään on vastannut tien kunnossapidosta. Se mihin kunnan avustus ei riitä, hän laittaa loput omasta rahapussistaan. Se on kummasti kelvannut tien lukuisille käyttäjille joista osa on nyt muistutuksen jättänyt! Mahdolliset öljyjen valumiset rataan rajouttuviin ojiin. Desibelit! Mikäli saamme luvan, desibeliraja tulee olemaan 60 db. Järjestys on se, että seuraavaksi ryyppään koko viikonlopun lieventääkseni v....tusta! Sitten maanantaina otan järjen takaisin sinne mihin se kuuluukin ja alan laatimaan kirjallisia vastineita. Jättöpäivä on 20.10 joten eiköhän illat riitä tarinointiin. Onneksi kirjallinen ulosantini ei ole koskaan tuottanut ongelmia. Tässä kohtaa sitä lahjaa tarvitaan enemmän kuin koskaan olisi voinut uskoakkaan. Ja kyse ei ole tarinoiden sepittämisestä, sillä joudumme seisomaan jokaisen tarinassa esiintyvän sanan takana kuin peruskallio. Muussa tapauksessa menetämme luvan, joka varmasti saadaan. Tuo desibeliraja askarruttaa. Pitää varmaankin selvittää joltain kattojärjestöltä mikä se saisi tälläisessa tapauksessa olla. Tuo naapurin heittämä 60 db on niin vähän, että siihen on tavallisen käyttöautonkin vaikea päästä. Jos onnistun kirjallisissa vastineissani, saa Ossi kerätä hanskat tiskiltä ja viedä ne sinne mistä ottikin. Jos ja kun lupa saadaan, sen noudattamista tullaan varmaankin suurennuslasilla seuraamaan. Eli vähintäänkin Ahvenistolla tutuksi tulleet säännöt, ohjeet ja rajoitukset tulevat koskemaan tätäkin rataa! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Suomalainen naapuri on suomalaiselle susi!
Tsemppiä vastineen laatimiseen! Toi 60dB ei voi olla raja, johan naapurin kissa pierasee kovempaa.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
| Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
| Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
| Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
| Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |