![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() kolome kysymystä päivässä: 1) onks tuo Fluid E nyt varmasti tarpeeks vanhanaikainen ögli Geen lodjuun, ettei olis liian liukas 2) paljonko on öljyn lämmöt silloin kun oirehtii, onks(han) mittaria ? 3) onko öljyn määrä MILLILLEEN oikein laatikossa, on ÄLYttömän tarkka oikeasta määrästä ![]() ![]() p.s. en tiedä vaikuttaisko tuo maksimipaineet tyhjäkäynnillä jotenkin asiaan, saattaispa sorapihamekaanikon mielestä liittyä löyhästi asiaan...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 20.09.2010 21:37 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juurikin muuntimen luisto, ns. stall -tilanne kuumentaa öljyt tehokkaasti, jolloin muuntimesta katoaa veto.
Ei ilmeisesti ilmene luistoa vaihtaessa? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei ilmene.
mitäs tälle on tehtävissä?
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#5
|
|||
|
|||
![]() Tuo fluid E mietityttää
Ulkomuistista: aikoinaan minulla oli vm-81 300 td, ja siinä oli öljyvaatimuksena jokin mb:n oma öljy,
joskin jopa merkkihuolto käytti mobilin 210? 220? 230? ja muistaakseni se oli nimenomaan dexron II öljy. Tuo uudempi w 124 automaatti käyttää muistaakseni sekin tota II luokan litkua. Ja tuo 2 ja 3 eroaa toisistaan aikalailla, eniten kitka ja viskositeetti-ominaisuuksiltaan. Ja nyt sitten mennään mitä suuremmalta osin MUTU-osastolle: Olisko mahdollista että turbiini repis ilmaa tuossa "jumitilassa"? nimittäin silloinhan siellä turbiinissa on suht`mielenkiintoinen tilanne: sekä ohjaussiivet (ne mitkä on sillä uloimmalla spoorilla) että ulostuloalselin siivet ovat paikallaan, ja turbiinin mukana pyörivät siivet tietysti pyörii: Voisko vetää ilmaa öljypumpun tai sen stefan kautta ilmaa turbiiniin? silloinhan se alkas toimia "suuruusluokkaa pakokaasuahtimena", ja ei taatusti vedä! Kun tuo tilanne seuraavan kerran iskee päälle (vaikka tallin pihalla lavastettuna), niin kokeileppa käyttää vapaalla esim tunti, ja iskeekö veto sen jälkeen päälle normaalisti? Toinen vaihtoehto k.o käyttämiselle on jakis vapaalla, ja normaalisti esim pakkokakkosella (ykköstähän siinä ei ole?) käyttäen kierroksia noin 2000 rpm. vaikka noin 15 min. Mutta tarkista tuo öljyn tyyppi ensimmäiseksi, ja jos se on väärä, niin pelkkä vaihto vaihtaa vain osan öljystä? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Minkä värisä öljy on? Varmaan oli punaista kun täytit mutta entä nyt?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuo öljy on suht punaista, vaihdan siihen nyt uudet öljyt fluid s:t ja laitan labraan tutkimuksiin onko öljyt palaneet.
Niin ja tuon turbiinin olen kans tyhjentänyt propusta joka kerta. Fluid d täyttää nuo mesen pykälät niinkuin e ja s:kin, parhaat kuumankestot on nimen omaan tuossa järjestyksessä. Itse epäilen tuota mutu teoriaa tai jotain sinne päin. Pakko 1 on olemassa sähköllä ohjattuna. mutta joka tapauksessa on visainen probleema. Auto lähtee kuitenkin toimimaan jonkun ajan 5-10min jälkeen luistosta. Mut jos on munia myöten suossa niin ei huvita jäädä lintuja pongaamaan sinne lutakkoon. Jakolaatikon välitys auttaisi varmaan asiassa kun välitykset pienenisivät kun alla on 37" pyörät. -axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Vaihda nyt ihan ensimmäisenä Dextron II Öljyt sinne ja suodatin uusiks kun öljyt on käyny kuumana.
Voisko toi alipaineen puutos tehdä sen että lämpenee liikaa paikallaan seistessä??? Täydet paineet pakalle siis vaikka veto ei ole päällä. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mittee tarkoitat ohjaimella? Hyvä minä. perällä olevaan kelloon menevä putki tukittu. (Venakopan päällä jakaja) jos alipaineesta kysymys.
Sähköllä ohjataan startin alla olevaa kelaa. (kuva profiilissa) No samalla katotaan miten öljy on muuttunut ja kestänyt tällaisessa käytössä. Öljy on tummempaa muttei haise palaneelle "kahville" kun viimeksi vaihdoin öljyt. Lauantaina oon viisaampi mitä sieltä nyt tulee, kun otan öljypohjan auki. -axo No sen verran kiinnosti otin pohjan auki ja tältä näytti! Öljyä pullosssa verrokkina uutta oikean puoleisessa Hieman mustaa töhnää pohjassa, helmiä oiskohan kosteutta.
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" Viimeksi muokannut axo : 23.09.2010 19:51 Perustelu: kuvien lisäys |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MMC huomio | -MAKE- | Tapahtumat | 5 | 06.01.2007 21:01 |
HJ omistajat huomio! | Vihavainen | Chit-Chat | 1 | 31.05.2006 20:24 |
Gaz 66 Tietäjät huomio. | Mikki10 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.04.2006 19:47 |
Huomio, tietokonemaisterit! | Tapahtumat | 1 | 30.05.2005 18:57 | |
HUOMIO!!! | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.02.2005 21:49 |