![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#6
|
||||
|
||||
![]()
itellä pysyy sj pystyssä varsin hyvin soallakin, eikä se kaatunu ole vieläkään vaikka laitoin soan lisäksi OMEn korottavat jouset.
Mielestäni soalla saapi lisää joustoa, helmojen ja perän alle kivasti maavaraa, jousipakat pois akselin alta haittaamasta etenemistä. Higsteer tarkoittaa tätä, http://puresuzuki.com/hi_steer_system.htm käytännössä: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...a+panssari.JPG vakiona näyttää tältä, eli varret kiinni jousissa: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...a/PA170004.JPG ensimmäinen versio traction barista: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Uudet/Su...8/PB080080.JPG Nyt on tollanen kotelo malliseks kantattu versio, joka kestää. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...anin+kulma.jpg http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Uudet/Su...onbar+evo2.jpg tässä myös pieni video mihin tuolla tractionbarilla pyritään, eli estämään jousien kiertymistä S mutkalle, ja sitä myötä särki. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Uudet/Su...tractionii.wmv Ja kyllä käsittääkseni asiallisesti tehdyn soan saapi leimaan, takanahan se on helppo tehdä kartaania jatkaa perän puolelta tuollaisella lätkällä, ettei jää lyhyeksi. Ja katsoo perän asennon niin että perästä lähtevä kartaani on oikeassa linjassa, eli vähän yläviistoon. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...ractionbar.jpg Edessä joudutkin tekeen enempi jos oikein vimpan päälle tehet, eli leikkaat akselin päädyt irti ja käännät asennon sellaiseksi että olkatappilinja on pystyssä, tai sitten jätät akselin samaan asentoon ja kärsit kartaanin huonosta kulmasta. Takana toi kemppilukko vielä menee, jos et palalukko laita, taitaa 400€ irrota moinen. Niin SJ410 kuin SJ413. Eteen en laittaisi keula hakee aikalailla joka mäessä, ja vaikeuttaa toki kääntämistä. Välityksinä on itselläni kait calminin 6.5 sarja, ja on todella hyvä. Suosittelen, vaikkakin maksaa sen noin 200€ enempi kuin kotimainen joka sekin on kyllä ihan toimiva. JA TUOSTA AUTOSTA MUIA VAIHTOEHTOJA EI OLE KUIN SUZUKI Täältä näät omia rojekti kuviani: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/ http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Uudet/
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzukista kysymyksiä | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 16.02.2006 10:59 |
suzukista??? | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.10.2005 20:38 | |
Suzukista diisseli. | Timbba | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 07.03.2005 13:40 |
Suzukista avo? | psinis | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.12.2004 01:07 |
suzukista | suzukimiäs | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.07.2004 11:47 |