Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #201  
Vanha 10.08.2010, 20:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Renkaista


Nostellaampa vanhaa topikkia ylös.

Jimnyyn ois kovasti nyt tarvetta saada vähän karkeampaa kumia alle ja nuo insan saharat on pyöriny mielessä.

Mitenhän 215/75/R15 sopii alle ilman korotuksia ja muutenki vakiona? Tuo 40mm korotus on kans pyöriny mielessä, mutta budjetti syistä sitä ei vielä voi laittaa, mutta renkaat olisi pakko alkaa saamaan pikkuhiljaa alle.
Toinen vaihtoehto vois olla tuo Sahara koossa 205/70R15, jos se sopisi alle, mutta ne jäisi sitten "pieneksi", jos se korotussarjan aikanaan laittaa.

Eli onko toivoa saada noita 215/75R15 Insa turbo Saharoita alle muuten vakio Jimnyyn?
Vastaa lainaten
  #202  
Vanha 10.08.2010, 22:35
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Nippa nappa.


tos meijän suskas on 215/75 R15 ja mahtuu nippa nappa,tai oikeestaan ottaa vähän kiinni edessä. Ja siinhän ei oo muuta epä-alkuperäistä ku dotzin vanteet.
Vastaa lainaten
  #203  
Vanha 11.08.2010, 05:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Renkaista


Sanoit, että vähän ottaa edestä kiinni, mutta ei vissiin niin merkittävästi, että ajoa haittais tosissaan?
Onko sulla tuosta vehkeestä muuten kuvia missään?
Puhuvat paljon, että noissa uusiorenkaissa niin mahottomasti eroja tuossa koossa, mutta voikohan se ero olla niin suurta sitte, että ei olis toivoakaan saada niitä vakion alle? Ja kuinkahan paljon nuo insat ja fedimat heittää keskenään tuossa koossa?
Vastaa lainaten
  #204  
Vanha 11.08.2010, 07:13
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Ainakin Fedima Extremejä koossa 215/75/15" oli liian isot ilman modifikaatioita 40mm korotettuun jimnyyn. Ainakin mun autossa joutu leikkaamaan muoveja edestä. Takaalta mahtu ilman ongelmia.
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #205  
Vanha 11.08.2010, 09:17
jkoiv jkoiv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: La
Viestit: 21
Perusasetus

Minulla alla BFG:n AT:t 215/75/15. Ajoin noilla yhden talven ennen kuin laitoin korotussarjan. Edestä piti leikata vähän muoveja sekä taivuttaa alaosasta vakiopuskurin kiinnikkeitä sentti pari eteenpäin. Sitten menetteli ihan normiajossa mutta joustoissa ottivat kyllä kiinni. Korotussarjan jälkeen ei ongelmia. Nyt kun vaihdoin vielä ARB:in vinssipuskurin keulaan niin voisi mennä isompikin rengas alle.

Pitäisi saada vielä katsastusmies vakuuttuneeksi tämän uuden puskurin tarpeellisuudesta
Vastaa lainaten
  #206  
Vanha 11.08.2010, 10:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

renkaista


Vielä pittää vähän rekisteröimättämänä häiritä.

Onko se sitten tuo vakio etupuskuri mihin ne renkaat ottaa joustoissa kiinni? Sen verran sitä vois muuten vakio autoa uhrata, että ottais tuon etupuskurin pois ja laittas omatekeleen tilalle, jos sillä vaan saa tarpeeksi tilaa noille renkaille.
Vastaa lainaten
  #207  
Vanha 11.08.2010, 10:34
jkoiv jkoiv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: La
Viestit: 21
Perusasetus

Joo ainakin minulla otti puskuriin kiinni sekä niihin lokasuojan muoveihin joita piti vähän leikellä.
Vastaa lainaten
  #208  
Vanha 23.08.2010, 21:16
jimny jimny ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.08.10
Sijainti: Lappi
Viestit: 2
Perusasetus

JX


Morjesta vaan!

Mitenhän tuohon Jimnyyn on porukka laittanu taakkatelineet? Itellä on tuo karvalakkimallin JX ja siinähän ei noita kattokaiteita ole, niinkö ei ole ohjaustehostintakaan. Miltään merkkivalmistajalta (Thule yms) ei tunnu tuohon mallikohtasia taakkatelineitä löytyvän.

Eestähän vois jonku tarviketelineen saaha puristumaan siitä oven yläreunasta, mutta mitenpä sitte takaa. Takalasissahan kyllä on vähän reunaa, mistä jotain vois mahollisesti kiinni saaha, mutta se lasi on aika alhaalla siihen katon reunaan nähen.

Jotaki tarttis keksiä ko tuohon tilaihmeeseen ei oikein muuten taia mettäsuksia ja ahkiota saaha sopimaan
Vastaa lainaten
  #209  
Vanha 15.09.2010, 18:30
jimny jimny ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.08.10
Sijainti: Lappi
Viestit: 2
Perusasetus

Renkaista


Noniin, täällä vieläkn pohditaan noita rengasasioita. Tällä hetkellä mennään siinä, että Insan Saharat pitäs alle saaha vakio jimnyyn ja niillä pitäis mahollisesti koittaa koko talvi ajella, ellei sitten aivan mahottoman liukkaat ole.

Koko on nyt rajottunu tuohon 205/70R15 tai sitte vaihtoehtosesti 195/80R15. Muuten kyllä tuo 215/75R15, mutta tuntuu olevan niin risririitasta tietoa, että mahtuuko ne pyörimään vaiko ei. Tuo 205/70 on vakio koko tuohon niin luulis niitten ainaki sopivan sinne joka tilanteessa.

eli kumpikohan noista sitten järkevämpi? Talvella varmaan puolensa tuolla kapeammalla ja korkeammalla, mutta mites sitten yhtään pehmeämmällä? Eihän noilla kyllä loppupeleissä tieten paljoa eroa ole...
Vastaa lainaten
  #210  
Vanha 15.09.2010, 19:55
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.054
Perusasetus

Tota noin, jos arkiajoa meinaat niin lämpimästi nastakumeja talveksi suosittelisin! Vaikkapa edes jotain pinnoitettuja halpiksia...
Vastaa lainaten
  #211  
Vanha 15.09.2010, 20:48
NewJuhani:n Avatar
NewJuhani NewJuhani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.10
Sijainti: Finland
Viestit: 353
Perusasetus

Kitkat on kivat mut jos oikeasti tarvii 24/7 liikkua talvella niin nastat.
__________________
RR L322
EX-RRC
EX-LR 110 HCPU
FF stw
S 580J
JET-A1
Vastaa lainaten
  #212  
Vanha 15.09.2010, 21:13
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.054
Perusasetus

Joo, kevyt ja lyhyt akselivälinen (varsinkin kun takavedolla kierrosherkkä kone tuppaa tarjoamaan ylläreitä) muuttuu yllättäen jäällä/jäisellä baanalla Kiira Korveksi, joskaan parin piruetin jälkeen tuskin yhtä nätti...
Vastaa lainaten
  #213  
Vanha 16.09.2010, 08:27
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jimny Näytä viesti
Noniin, täällä vieläkn pohditaan noita rengasasioita. Tällä hetkellä mennään siinä, että Insan Saharat pitäs alle saaha vakio jimnyyn ja niillä pitäis mahollisesti koittaa koko talvi ajella, ellei sitten aivan mahottoman liukkaat ole.

Koko on nyt rajottunu tuohon 205/70R15 tai sitte vaihtoehtosesti 195/80R15. Muuten kyllä tuo 215/75R15, mutta tuntuu olevan niin risririitasta tietoa, että mahtuuko ne pyörimään vaiko ei. Tuo 205/70 on vakio koko tuohon niin luulis niitten ainaki sopivan sinne joka tilanteessa.

eli kumpikohan noista sitten järkevämpi? Talvella varmaan puolensa tuolla kapeammalla ja korkeammalla, mutta mites sitten yhtään pehmeämmällä? Eihän noilla kyllä loppupeleissä tieten paljoa eroa ole...
Jos meinaat valkata nippanappa mahtuvat renkaat, niin noi pinnatut on usein paljonkin
nimellismittaansaisommat, joten ota oikea koko selville etukäteen, ettei tarvi rälläkällä sovittaa.
Vastaa lainaten
  #214  
Vanha 25.10.2010, 23:47
Lonely Rider Lonely Rider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.09.10
Sijainti: Hämeenlinna, Suomi
Viestit: 124
Perusasetus

Hämmennetääs tätä soppaa vähän...

Mitenkähän se on jimnyn rengaskoon kanssa kun on kahden tuuman korotussatsi alla ja tarttis käyttää takapyörissä ketjuja talvella, ja maksimijoustojakin tarttis olla mahdollisuus hyödyntää? Kyse olis siis ihan normi talvirenkaista, ei pinnoitetuista eikä spesiaali offi renkaista.

Joku mainitsi että 215/75/15 mahtuu hyvin taakse. Onko kukaan kokeillu niitä ketjujen kanssa? Vai onko paree pysytellä originaali 205/70/15:ssa? Ketjut tietty lisää sekä korkeutta että leveyttä.

Ja mikähän se on se "viimeinen sana" 215/75/15 renkaiden sopimisesta eteen 2 tuuman korotuksella? Riippuu ilmeisesti vähän renkaista, joten onko kellään kokemusta ettei tarttis leikkailla ja taivutella mitään (ainakaan mitään oleellista / näkyvää), ja mikähän rengas on silloin kyseesä? Tää kysymys olis nyt ihan yleinen eikä pelkille talvirenkuloille

Jimnyn lyhyt akseli- ja raideväli ym. ketteryys tuntuu meikäläisen ajossa hyvin korvaavan sitä ettei maavara ole ihan mahoton, mutta joustot on kyllä tärkeet. Niistä en viittis tinkiä milliäkään isompien pyörien takia.
Vastaa lainaten
  #215  
Vanha 19.09.2012, 08:52
antton077 antton077 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.08
Sijainti: TEUVA
Viestit: 95
Perusasetus

jimnyn jakolaatikko


mistähän löytäisi jimnyyn välitetyn jakolaatikon?
Ilmeisesti jonkun muunkin suzukin sopii pienillä muutoksilla?
Vastaa lainaten
  #216  
Vanha 19.09.2012, 11:50
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.274
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja antton077 Näytä viesti
mistähän löytäisi jimnyyn välitetyn jakolaatikon?
Ilmeisesti jonkun muunkin suzukin sopii pienillä muutoksilla?
Sj:n tai samurain aski, ja siihen mieluisat välitykset. Laatikon kiinnikkeet joutuu tekemään itse, ja nopeusmittarin anturi vaatii adapterin takakardaanin lähtöön. Välikardaani täytyy myös modailla tai vaihtaa samurain vastaava tilalle, sekä takakardaaniksi täytyy laittaa sj:n tai samurain etukardaani, tai vastaava omavalmiste.

Tai sitten jimnyn omaan lootaan välitykset, mutta niitä ei saa kovinkaan tiheänä...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #217  
Vanha 25.09.2012, 20:11
antton077 antton077 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.08
Sijainti: TEUVA
Viestit: 95
Perusasetus

Jimny rakentelua?


Terve!

Kuinkas ootta noita lokaria leikelly? Ootko tehny sen ns; taitoksen sisäänpäin, missä on sisä lokari kiinni? saako taitettua kuumailmapuhaltimen kans?
Onko sielä muovin takana pelti mistä kans pitää leikata?

Olis 31 renkaat valmiina oottaas kun vain tietäis kuinka toteuttais avarruksen!
2" korotus ja jus mahtuu 225/70 kääntymään eikä ota joustoissa kiinni!
Välitystä kyllä pitää saada pienemmäksi kun meinaa voima loppua jo tuolla rengas koolla!

Mitäs mieltä Noista välityksistä? Maantie ajoakin aikas paljon että nopea puoli ei tarvis muuta kuin vähän keventyä!
Vastaa lainaten
  #218  
Vanha 26.09.2012, 08:08
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.274
Perusasetus

Ite leikkasin levikkeitten reunasta sen suoran osuuden pois. Etulevikkeet kun irroittaa, niin alla on lähes samanlaiset pullistukset myös pellissä, joten niistä täytyy ottaa vähän pois myöskin, sekä todennäköisesti täytyy leikata/vasaroida vielä jalkatilan puoleisia nurkkia jotta mahtuu kunnolla renkaat kääntyilemään. Takalevikkeiden alla on sielläkin peltiset kaaret, mutta ne on korissa vain pistehitseillä kiinni, joten varovasti laikkaamalla hitsien kohdalta peltiä ohuemmaksi ne saa revittyä kokonaan irti, joten itse korille ei tarvitse mitään tehdä(tosin kaarien reunasta saa vielä senkin jälkeen pari senttiä helposti pois jos tarve vaatii, mutta ei ainakaan mulla kolmen tuuman korotusen ja kolmekolmosten kanssa ollut vielä tarvetta...)
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jimnystä OFFI-kone raw Linkit 0 08.09.2007 18:24
M:Hj-60 kilvetön offipeli jampeli O/M/V Ajoneuvot 10 01.04.2007 19:22
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 0 15.05.2006 23:50
Tosimiesten offipeli Linkit 1 15.11.2005 19:32
Kokemuksia Suzuki Jimnystä Tapsa Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2004 10:16


Sivu luotu: 15:10 (GMT +2).