Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 25.08.2010, 18:56
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Pajeron perät ,vetarit ja jakis EI MENE RIKKI!!!! mulla on jonkun kaltainen offi kikotin pajeron alustalla mut kone ja vaihteisto on MB ja renkaina on toiminut pitkään 35" kumit m/t ja boggerit.Ainut heikko paikka on apusimpukka ja ohjaus varret ja kyllä pajero pesee asfaltilla hojo/darit ja patrollit mennen tullen.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 26.08.2010, 06:45
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Thumbs up

Mä olen ainakin yhden etuperän offatessa saanu Pajerosta rikki, ja paljon muitakin osia.
Mutta vaihteistosta ei koskaan ole hajonnut mitään. Eikä ne kai muillakaan maastoajossa hajoa, vaan maantiellä ihan ajamalla.
Ohjauslaitteet ne metsäajossa heikoin lenkki taitaa olla.
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 26.08.2010, 06:55
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

ei oo ollu perä eikä napalukko ongelmia,napalukot oon muuttanu kiinteiks.35" isompia kumeja ei tarvi laittaa ku loppuu koneesta paukku (ahdot 1,5 ) kyllä sillä metsässä pääsee ku viittii vähän kattoo mistä ajaa.ongelmanahan on toi olematon etupään ulos jousto.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	green frog 005.JPG‎
Views:	276
Size:	87,0 Kt
ID:	14203  
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 26.08.2010, 13:39
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

O se vaa jännä, että muilla ei oo vaihteistoissa vikoja ollu... -90 luvun alkupuolella tosiaan oli kaks vapari L200 Mitsua vaihteistorempasssa, ja kummallakin oli ajettu himpun yli sen 100tkm. Ja maahantuoja ei meinannu takuuseen enään pistää ku oli ylitte, mutta asiakkaalla oli merkin vaihto mielessä ni sillä sai toisen takuuseen ja toiseen puolet takuuta.
Nykyään tällä on Nissania puolenkymmentä ajossa, ja en oo kuullu et ois ongelmaa ollu... Louhintaliikkeen käytössä, että ei oo pelkkää kylillä ajoo sit.
Mut katotaan, että vaihanko kokonaan merkkiä, vai pistelenkö Pajeron sisuksiin ja alle jotain muuta ku Mitsua tässä tapauksessa. Vaik osina kyllä menee, kun moottori lähti toisesta jo... Ja tästä "viallisestakin" ois moottorille ostaja, vaikka menee koko auto siin samalla. Hyvä vaihtaa tekniikkaa toiseen ku ei oo enään moottoreita hallissa tai tontilla muuta ku Nissanin (TD25) ja vaihtesitokin 256tkm ajettuna, toinen taas +440tkm... Ja eihän niist mee ku pakki joskus.
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 26.08.2010, 15:40
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
heikko paikka on apusimpukka ja ohjaus varret
Joo, mullakin on noi mutkalla. Apusimpukan kerran jo purin, laitoin akselin pillillä punaiseksi, ja oikaisin. En tiedä, olisiko pitänyt koittaa karkaista sitä.

Pajeron ohjaustehostin ei myöskään ole mikään kauhean tehokas. Tuntuu että ajopäivien loppupuolella on raskaampi vääntää pyöriä kiven kolossa.
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 27.08.2010, 18:24
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ja taas kuulin, että on viallista vaihteistoa ja tää pätkässä... On se vaa kumma, että ei mee rikki ja silti niist kuulee kylillä...
Pitää mennä kauppaan ja hakee iso jakari tai sit kaks isoo listalenkkiä et saa mutteiin auki.. Saa kopan aukastua ja katottua et mitä siellä on menehtymässä ku paukkuu ja rutisee... ihan ku ois joku hammas kulunu ja ketjut mennee yli... Ihan kuten mun maastofillarissa ku oli takahampaat kulunu ja ketju veteli kovasti polkiessa ylitte...
Ja ÄLKÄÄ kehuko Pajeroiten vaihtesitoja, tai moottoreita... Kestää sen mitä kestää ja sit poks... Kuten muissakin, mutta näissä herkkästi palaa €:ja sopivasti ku poksahtaa....
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 30.08.2010, 20:10
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Ja taas kuulin, että on viallista vaihteistoa ja tää pätkässä... On se vaa kumma, että ei mee rikki ja silti niist kuulee kylillä...
Pitää mennä kauppaan ja hakee iso jakari tai sit kaks isoo listalenkkiä et saa mutteiin auki.. Saa kopan aukastua ja katottua et mitä siellä on menehtymässä ku paukkuu ja rutisee... ihan ku ois joku hammas kulunu ja ketjut mennee yli... Ihan kuten mun maastofillarissa ku oli takahampaat kulunu ja ketju veteli kovasti polkiessa ylitte...
Ja ÄLKÄÄ kehuko Pajeroiten vaihtesitoja, tai moottoreita... Kestää sen mitä kestää ja sit poks... Kuten muissakin, mutta näissä herkkästi palaa €:ja sopivasti ku poksahtaa....
Äläkä kehu nissanien moottoreita,itse tiedän yhden tapauksen jossa vapari patrollista katkesi kampura ihan ilman mitään varoitusta. Kaverilla porsi kinkäpistä laatikko ihan normaalissa ajossa ja yhdelle kaverille tuli 4x4 kinkäppi osiksi pihalle josta oli vaihteisto hajonnut ajossa. Kaiken saa rikki kun käsittelee kuten rautakankea,kaikki 80luvun maasturit on todellakin samanlaisia paskoja,välillä löytyy sitten näitä poikkeuksia jotka kestää taikka ei kestä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Mersun myllyt taas ois omalukunsa, jos oikkeen tehoja haluaa ottaa ja käytellä... 2,5D ja pyöriltä n.450hepoo...
Tähän taas voidaan todeta että sylinterien määrä muuttaa tilannetta jo hyvin paljon,sekä moottorin suunnittelu. Otappa tuohon 123 tuttu 240moottori joka edustaa samaa aikakautta tuon pajeron koneen kanssa niin tuo 450hv työn takana,ja kyllä,pajeron moottori on todella vanhaa teknologiaa josta johtuu mm:ei läpivirtaava kansi.
Tosin tämähän taas ei liity millään tavalla keskusteluun että saako pajeron vaiko nissanin moottorista enemmän voimaa.
Oletko koskaan edes kokeillut ottaa Mitsun 2,5TD:stä voimaa vai puhutko vain näitä "enon veljen työkaverin tutulla oli sellainen ja siitä meni sejasejase" juttuja?

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 30.08.2010 20:34
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 31.08.2010, 13:48
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Mites sit selität sen, että Mitsun n. 540tkm ajetussa lohkossa on sylinteriputkissa kulumisen takia pykälät? Ja Nissanin 640tkm ajetussa EI niitä oo? Ja toi Nissanin kone on turbollinen malli vastaavilla kilsoilla ku Mitsun on. Ja Nissanin moottori on alkujaan VAPARI, eli EI oo tehtaalta saatu turbollisa mallia ollenkaan. Ja kyseinen yksilö on turbotettu v. -95 ku auto on v. m- -90... Ja täs Nissanissa tehtaan jäliltä huikeet 75 pollee löytynyt ja kampuralta... Ja ku se penkitetty v. -08 laitttomuuden takia ni pyöriltä n. 115hepoo 0,7bar ahoilla... Ja mittarissa tällöin n. 630tkm taivalta.
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 31.08.2010, 17:29
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Kysytäänpä nyt täällä vaikkei pajero olekkaan, muttei viitti tehä uutta topikkia.

Eli autona tommonen neliveto l200 vm -91 ja kun ajaa nelivedolla niin heti kun vähänkin kääntää niin rupee oikeelta edestä paukkumaan. Niin vikahan on ilmeisesti vetoakselilla, mutta esim. vetarin suojakumi on ehjä.

Niin voisko olla esim. murros rikki tai kenties napalukossa häikkää(itse en napalukoista mitään tiedä), napalukot on ihan manuaaliset

Nii ja ääni kuuluu olipa vauhtia ihan vähän tai vähän enemmän, hidas tai nopea puoli päällä.
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 31.08.2010, 18:35
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Mites sit selität sen, että Mitsun n. 540tkm ajetussa lohkossa on sylinteriputkissa kulumisen takia pykälät? Ja Nissanin 640tkm ajetussa EI niitä oo? Ja toi Nissanin kone on turbollinen malli vastaavilla kilsoilla ku Mitsun on. Ja Nissanin moottori on alkujaan VAPARI, eli EI oo tehtaalta saatu turbollisa mallia ollenkaan. Ja kyseinen yksilö on turbotettu v. -95 ku auto on v. m- -90... Ja täs Nissanissa tehtaan jäliltä huikeet 75 pollee löytynyt ja kampuralta... Ja ku se penkitetty v. -08 laitttomuuden takia ni pyöriltä n. 115hepoo 0,7bar ahoilla... Ja mittarissa tällöin n. 630tkm taivalta.
Mitsun koneessa on pehmeämmät sylinterit. Ei sitä sen vaikeampi ole selittää. Mutta usko jo,ei se nissanin moottori ole mikään huippu viritys kohde kuten ei tuo mitsunkaan kone.
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 31.08.2010, 18:39
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veikkaaja Näytä viesti
Kysytäänpä nyt täällä vaikkei pajero olekkaan, muttei viitti tehä uutta topikkia.

Eli autona tommonen neliveto l200 vm -91 ja kun ajaa nelivedolla niin heti kun vähänkin kääntää niin rupee oikeelta edestä paukkumaan. Niin vikahan on ilmeisesti vetoakselilla, mutta esim. vetarin suojakumi on ehjä.

Niin voisko olla esim. murros rikki tai kenties napalukossa häikkää(itse en napalukoista mitään tiedä), napalukot on ihan manuaaliset

Nii ja ääni kuuluu olipa vauhtia ihan vähän tai vähän enemmän, hidas tai nopea puoli päällä.
Itselläkin kuuluu pientä pauketta edestä mutta kuuluu vaikkei olisi edes neliveto päällä,enempi noiden pajeroiden kanssa pelannut kaveri on sanonut ettei kannata huolestua. Mutta voi olla että napalukko hirttää päälle,kuuluuko pauke jos ottaa napalukot pois päältä?
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 31.08.2010, 18:51
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Itselläkin kuuluu pientä pauketta edestä mutta kuuluu vaikkei olisi edes neliveto päällä,enempi noiden pajeroiden kanssa pelannut kaveri on sanonut ettei kannata huolestua. Mutta voi olla että napalukko hirttää päälle,kuuluuko pauke jos ottaa napalukot pois päältä?
Ei kuulu pauketta kun napalukot on pois päältä. Tarttee huomenna töitten jälkeen kokeilla varmaan et jos on jotaa väljyyttä tossa vetoakselissa.. Niin ja jos tuolta ny on jotaa rikki, ni mistäs tähän mahtaa osia saada? Ainakaan motoneteistä ym. ei tunnu oikee mitään löytävän ja marmoritiskillä hinnatkin on varmaa suht pilvissä.
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 31.08.2010, 19:29
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

multa löytyy ainaski huolletuja ja tarkastettuja napalukkoja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: 2.5 TD pitkä Pajero vm.88 600€ WD O/M/V Ajoneuvot 3 11.06.2007 10:36
M: pitkä Pajero 2.8TD GLS AD -99 oleg9 O/M/V Ajoneuvot 0 28.02.2007 02:05
m:pajero 89 ic pitkä O/M/V Ajoneuvot 0 23.10.2006 15:14
Pajero 2.5 TD ic -90 pitkä juza Tekniikka & Jutustelu 5 24.07.2005 16:29
m:pajero 88 2.5 td pitkä O/M/V Muut 8 28.03.2005 18:27


Sivu luotu: 02:02 (GMT +2).