Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2010, 20:51
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Ei riitä


MRG1988 ei riitä jeeppiin. Ei voi ajaa maastossa "lämpimillä" keleillä ilmastointi päällä. Alkaa kuumenemaan.

MRG1988 - Mr.Gasket Universal Electric Cooling Fan - 16", 2000 CFM, 1900 RPM, 11.4 Amps

Pitää etsiä tehokkaampaa.

__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2010, 20:59
NymiS NymiS ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 01.04.05
Sijainti: ........
Viestit: 784
Perusasetus

Spal on hyvä *piste*
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2010, 21:28
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
MRG1988 ei riitä jeeppiin. Ei voi ajaa maastossa "lämpimillä" keleillä ilmastointi päällä. Alkaa kuumenemaan.

MRG1988 - Mr.Gasket Universal Electric Cooling Fan - 16", 2000 CFM, 1900 RPM, 11.4 Amps

Pitää etsiä tehokkaampaa.
mahtaako muu jäähdytys järjestelmä olla minkälaisessa kunnossa?
mitenkäs ropelli on asennettu?
omiin virityksiin oon käyttänyt noita gasketin puhaltimia ja on jäähdytysteho aina riittänyt täyskaasu ajossakin, mutta ei mulla olekaan ollut ilmastointia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2010, 21:44
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Kannattaa huomioida sellainen seikka ettei syylärin kennosta mene välttämättä tarpeeksi ilmaa läpi tehokkaalla flektillä, eli alkaa kavitoimaan.
Huomasin vaan tuon kun kokeilin Comanchen syylärissä Tauruksen kaksinopeuksista flektiä, hitaammalla nopeudella pyöriessä (2500cfm) ilmavirta oli huomattavasti isompi syylärin etupuolella kuin isommalla 4500cfm nopeudella.

Laitoin sitten takas viskon ja alkuperäisen ropelin ja tunnelin + orkkis sähköflektin koteloon laitetun pikkasen tehokkaamman sähköflektin, tähän asti tuo yhdistelmä on jäähdyttänyt paremmin kuin tuplasähköflektit tai toi tauruksen flekti, vielä jos uuden viskon siihen hommaisi.........
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.08.2010, 21:52
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Onks kukaan koskaan tosissaan miettinyt josko flekti vetäiskin konehuoneesta ulospäin ?

Toinen asia, flekti imee / puhaltaa kuumaa konehuoneeseen, auto vähänkään upoksissa, alkaa ilma poistuminen konehuoneesta olla huonoa, joten kuumaan huoneeseen puhalletaa lisää kuumaa...

Kunnolla pelti raolleen takaa, ainakin helteillä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.08.2010, 22:27
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Onks kukaan koskaan tosissaan miettinyt josko flekti vetäiskin konehuoneesta ulospäin ?
No kaitpa se metässä pelais - tosin sittehän se imee konehuoneen lämmintä ilmaa syylärin läpi, ei jäähdyttäne ihan niin hyvin kuin edestä päin tuleva ilma - mut sit voiki olla jännät paikat jos joskus ajossa tarvii flektillä auttaa :-D

Tossa omassa Läjässähän on ja sähköflekti, ja se käy ilmeisesti kaikin puolin vähän lämpösempänä kuin perinteisesti tuuletetut Läjät ja oon suunnitellu asian niin että kun se mekaaninen kuitenkin kokoajan puhaltaa niin se pitää sitä kokoajan vähän viileämpänä kuin sähköflekti joka pyörii vasta kun lämmöt nousee ylemmä. Saas nähhä millasiin lämpötiloihin ylletään kun talvi tulee.

Jos tolla painelee kesähelteillä satasta ni sitte ei jaksa pitää lämpöjä kurissa, alle 90 vauhdissa menettelee. Vähän isompikin siihen menis mutta olkoon noin, harvemmin noilla huoltoautoilla tarvii satasta ajella :-)
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2010, 09:02
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Motonet


Kävin katsomassa motonetin flektejä. Ainoat speksit on hinta ja halkaisija. Eivät muuta saaneet kaivettua. Ei taida olla kovin laatukamaa. Gasketilla oli kuitenkin kunnon speksit. Teho vain ei riitä.

Tähän asti tehokkaat ovat kaikki olleet liian paksuja. 45cm halkaisijaltaan mahtuisi. 100mm on liian paksu. Jotain max 75mm mahtuu.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.10.2011, 18:44
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Flekti


Olenpa nyt mr gasket flektejä hajottanut 3kpl. Moottorin sisällä olevat muovit sulaa. Ei kestä kun koneen lämpötila on 100 astetta. Noita ei kannata ainakaan Jeeppiin laittaa.

Nyt on tilauksessa spal luettelon tehokkain malli. Mutta ei taida olla spal merkiltään.

Nykyään mahtuu paksumpikin flekti. Tässä ohje. XJ:ssä mekaaninen flekti ei ole liitetty vesipumppuun, joten vesipumppu on paljon litteämpi. Vaihdoin XJ:n vesipumpun wrangleriin ja tilaa löytyy paljon enemmän
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
että tämmöinen tapaus tällä kertaa Rekisteröimätön Chit-Chat 24 07.02.2009 08:31
KUVA KERTOO 1000 KERTAA... -juhani- Tekniikka & Jutustelu 188 02.07.2008 19:58
Menisitkö metsään tällä???? Zamppa Tekniikka & Jutustelu 4 02.02.2005 08:20
Joskus me kaikki olemme ensimmäistä kertaa asialla mikk0 Religion 0 12.02.2003 23:29
Napakymppi tänään viimeistä kertaa KariSalmelainen TV / Series 0 16.03.2002 09:05


Sivu luotu: 01:01 (GMT +2).