Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.07.2010, 12:36
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

123 sytytys
http://www.automeca.fi/Automeca/Auto...en_huolto.html

Tuolta aikoinaan edellisee Volvoon ostin makso palttiarallaa 3hudee.

Ei kannata harkita mitään muutos kittiä koska alkup jakajassa on luultavasti alip .kellon kalvo rikki jne jne.

Ja mikä parasta kun hankkii 123,sen niin vanha jää varalle.

Nykysessä volvossa on msd blaster2 puola ohjattuna orkkis kärjillä ilman mitään jännitteen alentajia, kipinä on taivaallinen, myös jakajan sisällä, poistuupahan kosteus ja kärkiä saa vaihtaa kuukauden välein.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.07.2010, 14:57
ToHo:n Avatar
ToHo ToHo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.05
Sijainti: Haukipudas, Finland.
Viestit: 100
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=36141
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.09.2010, 17:16
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja.
Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.)
Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo.
Ja runkonumero edelleen hukassa. :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.09.2010, 23:44
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja.
Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.)
Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo.
Ja runkonumero edelleen hukassa. :O
Runkonummero pitäis löytymän vänkärinpuolen ns runkoaisan päästä,hassusti siitä ns luistolevyn yläpäästä,siis edestä suht korkealta..Ja vielä niinkuin pystyssä vasemmassa etureunassa..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.09.2010, 08:53
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja.
Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.)
Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo.
Ja runkonumero edelleen hukassa. :O
Puolaa ruokitaan 24Vlla kuten ennenkin, siihen ei tarvi tehdä mitään muutosta. Etuvastuksen tais pystyä poistamaan jos puolan resistanssi oli tarpeeks iso, lukee siellä ohjeessa. Jos sulla EI ole D-jet ruiskua niin ET tarvi kuin 2 niistä jakajan johdoista: mustan ja punaisen. Punaseen tuot 12V kun virrat on päällä ja mustan viet puolan "-" napaan. Tarkista kuiten värit ohjeesta, tää on muistin varasta tietoa.
Sitte pitää muistaa ruuvata jakajan pohjasta valintakytkin oikeaan kohtaan, TGB tjsp.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2010, 18:04
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Eli puolaa ruokitaan virranjakajan läpi 24v maalla.
Puolan resistanssi oli 4 ohmia....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2010, 07:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Voihan sen tietty noinpäinkin ajatella - tosin sama maa sillä 24V lla ja 12V on

Tuli mileen että se ohjeen puolan minimi resistanssi on tietty 12V järjestelmälle ja ny ku on käytössä 24V niin resistanssi pitää tuplata jotta virta pysyy samana. Mitä siinä ohjeessa lukee puolasta ja etuvastuksesta?

kanOyYBI


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Eli puolaa ruokitaan virranjakajan läpi 24v maalla.
Puolan resistanssi oli 4 ohmia....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.09.2010, 07:18
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

http://www.123ignition.nl/pdf/123B30.pdf

Tuossahan se ohje taas oli.
Eli jos oikein ymmärsin niin puolan vastus ei saa olla pienempi kun 1 ohmi ja etuvastuksen voi poistaa jos vastus pysyy tuon rajan sisällä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty VOLVO c303 sam71 O/M/V Ajoneuvot 14 04.09.2010 08:46
M: Volvo C303 vm.75 Holst O/M/V Ajoneuvot 8 12.10.2007 16:23
v: volvo c303 -78 deadmw O/M/V Ajoneuvot 14 31.07.2007 09:14
M: Volvo C303 Paavo O/M/V Muut 0 06.03.2004 22:55
O: Volvo c303 TomppaV O/M/V Muut 0 01.03.2004 08:49


Sivu luotu: 01:11 (GMT +2).