Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2010, 17:16
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja.
Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.)
Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo.
Ja runkonumero edelleen hukassa. :O

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.09.2010, 23:44
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja.
Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.)
Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo.
Ja runkonumero edelleen hukassa. :O
Runkonummero pitäis löytymän vänkärinpuolen ns runkoaisan päästä,hassusti siitä ns luistolevyn yläpäästä,siis edestä suht korkealta..Ja vielä niinkuin pystyssä vasemmassa etureunassa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.09.2010, 08:53
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja.
Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.)
Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo.
Ja runkonumero edelleen hukassa. :O
Puolaa ruokitaan 24Vlla kuten ennenkin, siihen ei tarvi tehdä mitään muutosta. Etuvastuksen tais pystyä poistamaan jos puolan resistanssi oli tarpeeks iso, lukee siellä ohjeessa. Jos sulla EI ole D-jet ruiskua niin ET tarvi kuin 2 niistä jakajan johdoista: mustan ja punaisen. Punaseen tuot 12V kun virrat on päällä ja mustan viet puolan "-" napaan. Tarkista kuiten värit ohjeesta, tää on muistin varasta tietoa.
Sitte pitää muistaa ruuvata jakajan pohjasta valintakytkin oikeaan kohtaan, TGB tjsp.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2010, 18:04
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Eli puolaa ruokitaan virranjakajan läpi 24v maalla.
Puolan resistanssi oli 4 ohmia....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.09.2010, 07:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Voihan sen tietty noinpäinkin ajatella - tosin sama maa sillä 24V lla ja 12V on

Tuli mileen että se ohjeen puolan minimi resistanssi on tietty 12V järjestelmälle ja ny ku on käytössä 24V niin resistanssi pitää tuplata jotta virta pysyy samana. Mitä siinä ohjeessa lukee puolasta ja etuvastuksesta?

kanOyYBI


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Eli puolaa ruokitaan virranjakajan läpi 24v maalla.
Puolan resistanssi oli 4 ohmia....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.09.2010, 07:18
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

http://www.123ignition.nl/pdf/123B30.pdf

Tuossahan se ohje taas oli.
Eli jos oikein ymmärsin niin puolan vastus ei saa olla pienempi kun 1 ohmi ja etuvastuksen voi poistaa jos vastus pysyy tuon rajan sisällä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.09.2010, 12:20
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Oikein ymmärretty


Ja jos syötät puolaa 24V jännitteellä niin tuo 1 Ohm pitää tuplata -> min 2 Ohm jotta virta pysyy samana kuin 12V tapauksessa. Jos sun puola oli 4 Ohm niin etuvastus vain kuikkaan ja baanalle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.09.2010, 19:14
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Nyt on kytketty ja pelittää.
Puolan + navalta otettu herätevirta releelle, mikä kytkee jännitteenalentimen päälle, minkä perässä on virranjakajan punainen johto. Musta johto jakajalta menee puolan - napaan.

Samalla radio toimii nyt kun on virrat päällä, muuten sammuu.

Sitten onkin ihmettelyä ajoituksen kanssa
Hyvin pyörii, mutta kierroksia ottaessa rasituksella hieman nikeltelee. Nyt kun säädin lampulla ajoitusta tuntui että parhaiten kävi 25 asteen ennakolla vaikka ohjekirjassa käsketään 10 astetta. Rikkooko tuo liika ennakko jotain?
UAZ:issa 60 asteen ennakko rikko ainakin tulppia tosin se sai soppaakin 1l/1km
Lisää hämmennystä herätti alipainesäädin. oli se kiinni tai ei aina kävi samallalailla ja tuntui muuttavan ajoitusta kierrosten mukaan???

Pitäis uskaltaa Volvolla parituhatta kilsaa ajella melkein putkeen niin olis kiva jos kauheesti ei tarvis remppaa tehdä matkalla...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty VOLVO c303 sam71 O/M/V Ajoneuvot 14 04.09.2010 08:46
M: Volvo C303 vm.75 Holst O/M/V Ajoneuvot 8 12.10.2007 16:23
v: volvo c303 -78 deadmw O/M/V Ajoneuvot 14 31.07.2007 09:14
M: Volvo C303 Paavo O/M/V Muut 0 06.03.2004 22:55
O: Volvo c303 TomppaV O/M/V Muut 0 01.03.2004 08:49


Sivu luotu: 12:41 (GMT +2).