![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Elikkäs nyt tarvis taas viisampien neuvoja. Tuli uus komia virranjakaja 123 ignition ja on ihan kaupasta ostettu jännitteen alennin 20A asti. (tarkoitus käyttää radioo ja muuta sitä kautta kans.) Ihan vain tarkempaa kytkentäkavaa kuinka olette toteuttanut kiinnostaisi. Pudotetaanko puolankin jännite vai mihin väliin ne johdot aletaan tökkimään. On siinä ohjeet ja kaikki mukana, mutta alkoi askarruttamaan ettei vahingossakaan menisi kallis värkki rikki ennen koeajoo. Ja runkonumero edelleen hukassa. :O
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitte pitää muistaa ruuvata jakajan pohjasta valintakytkin oikeaan kohtaan, TGB tjsp. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eli puolaa ruokitaan virranjakajan läpi 24v maalla.
Puolan resistanssi oli 4 ohmia.... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Voihan sen tietty noinpäinkin ajatella - tosin sama maa sillä 24V lla ja 12V on
![]() Tuli mileen että se ohjeen puolan minimi resistanssi on tietty 12V järjestelmälle ja ny ku on käytössä 24V niin resistanssi pitää tuplata jotta virta pysyy samana. Mitä siinä ohjeessa lukee puolasta ja etuvastuksesta? kanOyYBI |
#6
|
||||
|
||||
![]()
http://www.123ignition.nl/pdf/123B30.pdf
Tuossahan se ohje taas oli. Eli jos oikein ymmärsin niin puolan vastus ei saa olla pienempi kun 1 ohmi ja etuvastuksen voi poistaa jos vastus pysyy tuon rajan sisällä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Oikein ymmärretty
Ja jos syötät puolaa 24V jännitteellä niin tuo 1 Ohm pitää tuplata -> min 2 Ohm jotta virta pysyy samana kuin 12V tapauksessa. Jos sun puola oli 4 Ohm niin etuvastus vain kuikkaan ja baanalle.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on kytketty ja pelittää.
Puolan + navalta otettu herätevirta releelle, mikä kytkee jännitteenalentimen päälle, minkä perässä on virranjakajan punainen johto. Musta johto jakajalta menee puolan - napaan. Samalla radio toimii nyt kun on virrat päällä, muuten sammuu. Sitten onkin ihmettelyä ajoituksen kanssa ![]() Hyvin pyörii, mutta kierroksia ottaessa rasituksella hieman nikeltelee. Nyt kun säädin lampulla ajoitusta tuntui että parhaiten kävi 25 asteen ennakolla vaikka ohjekirjassa käsketään 10 astetta. Rikkooko tuo liika ennakko jotain? UAZ:issa 60 asteen ennakko rikko ainakin tulppia ![]() Lisää hämmennystä herätti alipainesäädin. oli se kiinni tai ei aina kävi samallalailla ja tuntui muuttavan ajoitusta kierrosten mukaan??? Pitäis uskaltaa Volvolla parituhatta kilsaa ajella melkein putkeen niin olis kiva jos kauheesti ei tarvis remppaa tehdä matkalla... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty VOLVO c303 | sam71 | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 04.09.2010 08:46 |
M: Volvo C303 vm.75 | Holst | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 12.10.2007 16:23 |
v: volvo c303 -78 | deadmw | O/M/V Ajoneuvot | 14 | 31.07.2007 09:14 |
M: Volvo C303 | Paavo | O/M/V Muut | 0 | 06.03.2004 22:55 |
O: Volvo c303 | TomppaV | O/M/V Muut | 0 | 01.03.2004 08:49 |