Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 12.11.2003, 11:16
anttir:n Avatar
anttir anttir ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 16.07.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 866
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Kaveri väitti että ensimmäiset HJ-60:set olisi ollut saatavilla 4-sylinterisellä koneella,samalla mikä on BJ:ssä. Eli silloinhan se olisi BJ-60? Pitääkö paikkansa vai puhuiko kaveri omiaan?

Onko HJ:ta saanu suomessa automaattilaatikolla?
http://www.toyotalandcruiser.dk/mode...=BJ60&serie=J6

Minun tietääkseni ei ole suomeen tuotu em. eikä myöskään automaatilla. Automaatti taitaa löytyä ainakin FJ-62 mallista.
Mikko
PS:Tästä voit jatkaa Antti...
Ahem... Kiitos, Mikko. (kohentaa paperinippuaan)

Jep, varsinkin Kanadassa on BJ-60 käsittääkseni yleisempi kuin HJ-60. BJ-60:sessä on 3B (3.5l 4-syl esikammiodiesel), eli sama kone kuin BJ-42:sessa ja BJ-45:sessa. BJ-40:sessä on B, joka on vähän alitehoinen jopa 40:selle. Suomeen yhtään BJ-60:stä ei ole eksynyt. 3B ja 2H ovat olleet saatavilla samaan aikaan, -81 - -89, eli ensimmäiset 60:set eivät olleet dieseleitä, vaan vuonna -80 saataville tullut FJ-60 (bensakutosella siis).

Automaatteja... Hmm, kyllä HJ-60:stä ja HJ-61:stä on saanut tomaattilaatikolla (A440F). Harvinaisia luultavasti lähinnä siksi miksi automaatit olivat muutenkin harvinaisia 80-luvulla; siihen aikaan huomattavasti kalliimpia kuin manuaalit, ja ei varmaan ole pidetty maasturissa niin tarpeellisena/luonteeseen sopivana. Toisaalta voi olla että niitä on saanut vain erikoistilauksesta (vammaisille?).

A440F oli ilmeisesti saatavilla vuosina -85 - -89, jonka jälkeen sen korvasi elektronisesti ohjattu A442F. Voisi tarkastaa Toyotan varaosaohjelmalla (EPC), mutten ole vielä saanut asennettua sitä tuolle viereiselle XP-testikoneelle...

--
Antti R.
1978 HJ-45LP
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
OT: Miten niin autovarkaita Ex_inkkari Chit-Chat 10 23.08.2005 07:45
Renkaat: no niin... anttir Tekniikka & Jutustelu 50 05.04.2005 11:32
sori ei tää niin helppoo oo lisko70 O/M/V Muut 9 03.01.2005 23:58
niin Tekniikka & Jutustelu 1 02.10.2004 20:20
kun ei ,niin ei jeeppi-eki Tekniikka & Jutustelu 12 13.09.2004 09:23


Sivu luotu: 05:15 (GMT +2).