Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.07.2010, 18:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuplalaatikot bj-40?


Homma on jo valmiiksi suunniteltu, ja helppoa kuin mikä:
Vaihdetaan dynan päälaatikko, siirretään alkuperäinen jakolaatikko taka-akselin takapuolelle, rakennetaan siihen päätylevy(korvaamaan päälaatikon laakerinpito ja käännetään stefa laakerin toiselle puolelle)
koneistetaan akseli jossa liitäntä kardaanille.
ja sitten toinen samanlainen päälaatikon viereen pystyyn, ja kaikki 4+1 kardaania uusiksi ja pikkasen siirtotankoja......

Kannattasko sittenkin välittää sekä jakis ja mahdollisesti perät?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.07.2010, 19:26
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.720
Perusasetus

tästä kun rupeaa selaamaan mieleistä vaihtoehtoa...pari vuotta sitten pääsin livenä käpistelemään tuollaista cruiserin dual-systeemiä, sit koitettiin tilata mutta silloin ei ainakaan onnistunut. ei edes kaiffarin välityksellä joka asuu amebariikassa...

http://www.marlincrawler.com/transfe...s/dual-t/cases
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2010, 21:59
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

bertassa se takakardaani on muutenkin onnettoman lyhyt, niin eipä sinne mitenkään mahduteta enää toista jakista siirtämättä tekniikkaa reilusti eteenpäin. vai oliko kyse 45-sarjalaisesta?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.07.2010, 06:31
sami.k:n Avatar
sami.k sami.k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Kuru
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
bertassa se takakardaani on muutenkin onnettoman lyhyt, niin eipä sinne mitenkään mahduteta enää toista jakista siirtämättä tekniikkaa reilusti eteenpäin. vai oliko kyse 45-sarjalaisesta?
Taitaa muuten olla kyse bj 75:sta...ellei Palde oo vaihtanu autoo...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.07.2010, 15:51
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
bertassa se takakardaani on muutenkin onnettoman lyhyt, niin eipä sinne mitenkään mahduteta enää toista jakista siirtämättä tekniikkaa reilusti eteenpäin. vai oliko kyse 45-sarjalaisesta?
Nythän ollaan siis tekemässä "aavikkolaivaan" uusia välityksiä , eli autona on BJ-75 umpikoppi ...

Joten takakardaanissa mitta piisaa ...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.08.2010, 11:01
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

eikö kukaan ole moista värkännyt ???

Trail gearilla kuulemma joku dual cese -setti ...onko kokemuksia ?


Kummaa ....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.08.2010, 11:26
NORT:n Avatar
NORT NORT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.04
Sijainti: Meri-Pori, .
Viestit: 328
Perusasetus

Laita mielummun kaks vaihdelaatikkoa peräkkäin , on ainakin valinnan varaa välityksissä .
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.08.2010, 19:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kaksi vaiheistoa peräkkäin


Hommahan toimii, mutta tuo jälkimmäinen pitää olla pikkasen jämerämpi, vaikka ymmärtäs ajaa noita laatikoita oikein (nyt se pahin tapaus).
Tuolla em. yhdistelmällä saadaan vääntöä tuolle jälkimmäiselle askille n.2000 rpm konekierroksilla
noin 1kNm, ja se on PALJON! (toki jos abordoidaan se jälkimmäinen aski jostain skaniasta, volvo"truck", tms, ja laatikko kulkee pumppukärryllä....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.08.2010, 21:45
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 608
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NORT Näytä viesti
Laita mielummun kaks vaihdelaatikkoa peräkkäin , on ainakin valinnan varaa välityksissä .
Mikä ettei! Noissa on aina jonkun verran varmuutta laskettu mukaan lujuuksiin.
Ja kyllä sen parisataatuhatta kilometriä voi tinkiä miljoonasta harraste käytössä.
Kytkimen remontti rahat käyttää mielellään kunnollisiin välityksiin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tupla viestit? LaaLaa Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 1 29.08.2008 18:46
hj tupla päävaihteisto Jani E Tekniikka & Jutustelu 0 08.07.2008 12:34
Tupla postaukset Pörö Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 4 09.06.2008 21:29
Tupla beadlockit swamber Tekniikka & Jutustelu 14 08.02.2008 00:53
tupla kässäri? mikkot Tekniikka & Jutustelu 11 17.02.2005 22:18


Sivu luotu: 12:41 (GMT +2).