Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Tupla jakolaatikko BJ-75:een (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74096)

Palde 25.07.2010 17:26

Tupla jakolaatikko BJ-75:een
 
Tere !

No nyt kun on tuo käyttis saatu vaihdettua toivottavasti varmempaan kulkuneuvoon , niin jää aikaa myös harrastuksella ...

Tuossa kun mallasin panssaria paikoilleen ...niin käväisi mielessä josko laittais toisen jakolaatikon hidastamaan välejä ?

Koska taaskin olen laiska ja en viitsi itse yrittää voittaa kaikkia vaikeuksia ...niin onkoos kellään kokemusta vastaavasta projektista ?

Nii ja tulooko heti mieleen notta ei maksa vaivaa ...?

Ei vissiin tarvittais enään romppehia kun välilevy jakolootien väliin ja asennusoluet ???

Laittakaan infoa , jos jollakin tuplaloota on paikoillaan ja testit on ajettuna ...:)

Kiitoksia vaan etukäteen ...

BJ-40/76 25.07.2010 18:10

Tuplalaatikot bj-40?
 
Homma on jo valmiiksi suunniteltu, ja helppoa kuin mikä:
Vaihdetaan dynan päälaatikko, siirretään alkuperäinen jakolaatikko taka-akselin takapuolelle, rakennetaan siihen päätylevy(korvaamaan päälaatikon laakerinpito ja käännetään stefa laakerin toiselle puolelle)
koneistetaan akseli jossa liitäntä kardaanille.
ja sitten toinen samanlainen päälaatikon viereen pystyyn, ja kaikki 4+1 kardaania uusiksi ja pikkasen siirtotankoja......

Kannattasko sittenkin välittää sekä jakis ja mahdollisesti perät?

lepoantti 25.07.2010 19:26

tästä kun rupeaa selaamaan mieleistä vaihtoehtoa...pari vuotta sitten pääsin livenä käpistelemään tuollaista cruiserin dual-systeemiä, sit koitettiin tilata mutta silloin ei ainakaan onnistunut. ei edes kaiffarin välityksellä joka asuu amebariikassa...

http://www.marlincrawler.com/transfe...s/dual-t/cases

Viipo 25.07.2010 21:59

bertassa se takakardaani on muutenkin onnettoman lyhyt, niin eipä sinne mitenkään mahduteta enää toista jakista siirtämättä tekniikkaa reilusti eteenpäin. vai oliko kyse 45-sarjalaisesta?

sami.k 26.07.2010 06:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 684236)
bertassa se takakardaani on muutenkin onnettoman lyhyt, niin eipä sinne mitenkään mahduteta enää toista jakista siirtämättä tekniikkaa reilusti eteenpäin. vai oliko kyse 45-sarjalaisesta?

Taitaa muuten olla kyse bj 75:sta...ellei Palde oo vaihtanu autoo...

Palde 26.07.2010 15:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 684236)
bertassa se takakardaani on muutenkin onnettoman lyhyt, niin eipä sinne mitenkään mahduteta enää toista jakista siirtämättä tekniikkaa reilusti eteenpäin. vai oliko kyse 45-sarjalaisesta?

Nythän ollaan siis tekemässä "aavikkolaivaan" uusia välityksiä , eli autona on BJ-75 umpikoppi ...

Joten takakardaanissa mitta piisaa ...

Palde 19.08.2010 11:01

eikö kukaan ole moista värkännyt ???

Trail gearilla kuulemma joku dual cese -setti ...onko kokemuksia ?


Kummaa ....

NORT 19.08.2010 11:26

Laita mielummun kaks vaihdelaatikkoa peräkkäin , on ainakin valinnan varaa välityksissä .

BJ-40/76 19.08.2010 19:49

Kaksi vaiheistoa peräkkäin
 
Hommahan toimii, mutta tuo jälkimmäinen pitää olla pikkasen jämerämpi, vaikka ymmärtäs ajaa noita laatikoita oikein (nyt se pahin tapaus).
Tuolla em. yhdistelmällä saadaan vääntöä tuolle jälkimmäiselle askille n.2000 rpm konekierroksilla
noin 1kNm, ja se on PALJON! (toki jos abordoidaan se jälkimmäinen aski jostain skaniasta, volvo"truck", tms, ja laatikko kulkee pumppukärryllä....

Fruehauf-CJ 19.08.2010 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja NORT (Viesti 689235)
Laita mielummun kaks vaihdelaatikkoa peräkkäin , on ainakin valinnan varaa välityksissä .

Mikä ettei! Noissa on aina jonkun verran varmuutta laskettu mukaan lujuuksiin.
Ja kyllä sen parisataatuhatta kilometriä voi tinkiä miljoonasta harraste käytössä.
Kytkimen remontti rahat käyttää mielellään kunnollisiin välityksiin :)

Palde 22.08.2010 13:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 689373)
Hommahan toimii, mutta tuo jälkimmäinen pitää olla pikkasen jämerämpi, vaikka ymmärtäs ajaa noita laatikoita oikein (nyt se pahin tapaus).
Tuolla em. yhdistelmällä saadaan vääntöä tuolle jälkimmäiselle askille n.2000 rpm konekierroksilla
noin 1kNm, ja se on PALJON! (toki jos abordoidaan se jälkimmäinen aski jostain skaniasta, volvo"truck", tms, ja laatikko kulkee pumppukärryllä....

Joo , hieman epäselvästi ilmaisin itseäni ...

Mutta otetaan uusiksi , eli alkupeäinen vaihdeloota ja jakis LISÄKSI näiden perään 4x4 Sisusta hidas/nopea .
Aivan helevetin iso tuo Sisun käikäle , mutta tilaa kyllä on ...ja painoakin on jo valmiiksi .

Tuo tuplalaatikko ei tule kestämään juurikin ed.mainituista syistä ...tämä on jo testattu aikaisemmassa projektissa.

No kaikkia sitä voi tuumailla ...


Sivu luotu: 09:35 (GMT +2).