Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.07.2010, 20:40
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Ihan orkkis laakerit siinä on edessä. Fordin E-Cat sotkee ton ja vanhemman laakerit keskenään ja tarjoo väärää osaa jos etsiii runkonumerolla. Jos sinne joku jotain on muuttanut sen jälkeen kun se Turun Automaasta myytiin eteenpäin, niin sitten ei ole tietoa.

Jos ongelma on vielä akuutti, niin laita sähköpostia........
petri.henttula@automaa.fi
.......niin katotaan mikä sinne kuuluu.
Rangeri oli uudesta Takkulan Saulilla....takajouset muokattu Vuolan jousipajalla, etupäätä kiristetty itse. Pakoputki on Marteliuksen. Jotain kuvia ja alkuperäinen huolto/korjaushistoria Automaassa löytyy pyydettäessä.

Hyvä, että tämä on vielä hengissä. Jossain vaiheessa kuulin huhuja, et olis menny nurin tai jotain.

BTW: jos joskus joudut hakemaan takavalolyhtyjä, niin ne on Mazdan ei Fordin.


Viimeksi muokannut Rambleristi : 21.07.2010 20:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.07.2010, 22:40
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.065
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rambleristi Näytä viesti
Hyvä, että tämä on vielä hengissä. Jossain vaiheessa kuulin huhuja, et olis menny nurin tai jotain.
Eiks se oo toi oranssi mikä on käyny nutullaan ja menny lunastukseen? Sen tilalle sitten toi musta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.07.2010, 23:31
Suiza410:n Avatar
Suiza410 Suiza410 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Nousiainen
Viestit: 160
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eiks se oo toi oranssi mikä on käyny nutullaan ja menny lunastukseen? Sen tilalle sitten toi musta.
Mun muistaakseni just toisinpäin, eli musta nutulleen ja oranssi tilalle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.07.2010, 11:17
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Juuri näin. Musta kaatui johonkin isoon ojaan tai vastaavaan, kun penkka oli kuulemma pettänyt. Oli hetken myös AVK:n sivuilla ja meni muistaakseni aika nopeasti. Sitten tuli tuo oranssi.


Jaa niin... se piti vielä sanoa, että ei juuri ole eroa tuon vanhan ja uuden mallin korotuksella, koska rakenne on lähes sama molemmissa. Eli yhtä vaikea/helppo on molempia korottaa. Itselläkin on nyt tuollainen -09 rangeri käytössä kun tuo musta noissa kuvissa. Vielä en ole alkanut korottaa, mutta jos jossain vaiheessa. Sen verran olen tutkinut asiaa, että korin nosto on samanlainen operaatio kun vanhassa, mutta etupuskurin muutos on hieman tarkempi tehdä että saa hyvin istumaan. Vanhassa oli etupuskurissakin tehtaan jäljiltä niin suuret raot lokareihin ja muihin, ettei ollut kovin tarkka sovittaa.

Vanhassa rangerissa oli huomattavasti mukavampi välitys 33" renkaita ajatellen. Jaksoi 31" renkailla risteyksistäkin lähteä hyvin 2. vaihteella, mutta uudessa on selvästi pidempi välitys, liiankin pitkä.

Viimeksi muokannut gikseri : 24.07.2010 11:22
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.07.2010, 21:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Näitä kaikki rangeria koskevia korotusjuttuja kannattanee katsoa myös Mazdan puolelta, koska autohan on hyvin pitkälti Mazda.

Uudesta apurungosta eteen, miten on, salliiko suomenlaki sellaisen? Vai oliko niin, että sen pitää olla E-hyväksytty tai tehdasvalmisteinen vai miten se menee?

Tuohan on tyypillinen tapa maailmalla vähän pudottaa etuakselia erillisjousitetuissa, jotta isommat renkaat mahtuu, ilman että maavara keskeltä huononee.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2010, 21:55
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

No ainakin yhden rangerin olen nähnyt jossa on etupään vääntösauvoja kiristämällä nostettu etupäätä ja vastaavasti etuperää laskettu että vetarit olisivat suorassa. Katsastusjutuista en tiedä, mutta ainakin rangerin kohdalla melko yksinkertainen juttu, jos yhtään on metallimiehen vikaa...

Mazda BT-50 on sama auto kun tämä uusi ranger. Suomessa tosin tuo BT-50 on todella harvinainen näky liikenteessä.

Australian sivuilla olis kovasti näistäkin juttua, mutta itsellä ainakin on pienoinen kielimuuri esteenä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.01.2011, 17:13
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Rangerin välitykset


On muuten saatavilla lyhyemmät välitykset 07-09 Rangereihin, taisivat huomata Mazdallakin, että ykkönen ja kakkonen turhan pitkiä työkäyttöön.
Tuli vain esille, kun uuden Rangerin CO2-päästöt kasvoi 244g -> 255g, syynä välitysmuutos.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.08.2011, 09:34
Kylmit Kylmit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.01.11
Sijainti: Muurame
Viestit: 175
Perusasetus

Korotussarja Saksasta


Pitää laittaa tännekin, kun tässä kuolan keskellä sellaiseen törmäsin Saksan päässä..

http://www.delta4x4.com/

Yritys tarjoaa korinkorotussarjaa nykytuotannon Rangeriin, menee vaan meidän insinöörien mielikuvituksen yli, eli +100mm.

Vapaasti Saksassa 1710,63€ sis. alv 19%.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Ranger Wildtrak 100mm.jpg‎
Views:	814
Size:	38,2 Kt
ID:	20964  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rangerin rakentelua gikseri Tekniikka & Jutustelu 24 27.09.2007 09:55
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
M: Ford Rangerin lavakaari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.01.2006 23:14
Myydään Ford Rangerin lavakaari O/M/V Muut 0 08.11.2005 10:26
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22


Sivu luotu: 23:06 (GMT +2).