Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2010, 16:06
Jylppy4x4 Jylppy4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.07
Sijainti: Virrat, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
Asiassa hieman vielä epävarmuutta joten varmaa tietoa odotellaan.. Onko se 35x45 sj 413 suitsaan nuo laakerinsovite prikat?
Moi!
35x45x??? on juurikin oikea mitta. Purin ylimääräisen tasauspyörästön ja tarkistin.

-Jyrki-

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.07.2010, 17:13
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jylppy4x4 Näytä viesti
Moi!
35x45x??? on juurikin oikea mitta. Purin ylimääräisen tasauspyörästön ja tarkistin.

-Jyrki-
kiittää ja kumartaa!!
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.07.2010, 09:44
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Nyt on vaihdettu uudet joudet lukkoon. Kuskinpuolen poskiratas ja se lukon sisempi ratas näytti hieman kuluneelta. Aikaisemmin oli ed. omistajan toimesta laitettu 0.5 shimmi levyt, nyt liaäain molöwmmillw puolille 0.1 lisää eli ei juuri mtn!! Perä taas jälleen kerran kasaan.
pari metriä ehdin ajaa suitsalla eteenpäin niin jo heti kuulu sellainen kovaääninen naksahdus ja kuskin takarenkaasta. Sitten testasin enempi niin paukahtelee tosi voimakkaasti ja nimenomaan kuskintakarenkaan paikkeilta. Sitten kokeilin soratiellä että pitääkö perä niin ainoastaan hanttimiehen puolen rengas löi tyhjää ja tämä kuskinpuoli ja rutisi yli oikein huolella. Saman huomasin myös kun ajoin ympyrää molemmin puolin että kun käänsit kaikki peliin vasemmalle ja ajoit ympyrää niin kuskin takarengas takerteli jotenkin oudosti ja teki sorakolla ihan sellaista suttaus jälkeäkin ja naksahteli ja paukahteli rumasti. sitten ajoin ympyrää ja kaikki pelissä oikealle niin sitten ei oikein jarraillut mikään rengas ja aika normi hiljainen oli peräkin kun nätillä kaasulla ajoi, jos painautti enempi kaasua niin kuskin puolelta kuului taas sellaista ylilyöntiä että sukat pois
Voisko joku kertoa että kuinka nuita välyksiä mitataan tuolta perästä siitä lukosta ja mistä kohtaa niitä sieltä mittaillaan. Olen käyttänyt perän jo pari kertaa auki niin on kuitenkin jotain älyä siitä. Olisko tälle perälle enään mitään tehtavissä vai onko uuden lukon hommaaminen edessä?? Kaikki poorit ja hammasrattaat jne... oli minun mielestä ihan hyvässä kunnossa, ainut että niiden lockrihtin hammasrattaiden hampaat oli ehkä hieman kulunut. Voiskohan tuota saada vielä jotenkin pelaamaan, esim. lisäämällä vaikka lisää noita shimmilevyjä tuonne kuskinpuolen poskirattaan alle ja näin se toisi lähemmäs rattaita. Onko myös vaarana että jos liikaa laittaa noita shimmejä tuohon poskirattaan alle että perästä tulee tönkköperä?? antakaa mulle neuvoja mitä tekisin, tarvii saada auto kuntoon!!!
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.07.2010, 21:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tutki


Lukko huolella, sillä nyt tuntuu että siellä on jotain semmoista, mitä ei ole tarkoitettu.

Ulkomuistista, korjatkaa jotka paremmin tiedätte!!!!

Tuon lukon toimintaperiaatehan on seuraava: vetarin päässä on laipat, "sakarakytkimet", ja keskimmäisiä laippoja "sakarakytkimiä" pakotetaan tasauspyörästön ristitapilla puristukseen vetoakselien laippoja vasten.
tuo ristitapin ja keskimmäisten laippojen sovitus on sellainen, että jos vetoakseli pyrkii pyörimään nopeammin
kun tasauspyörästön kuoret, niin silloin ristitapin kohdalla on tilaa -> sisempi laippa pääsee pakenemaan ristitappia kohti ja sakarakytkin aukeaa.

Nuo mystiset tapit noiden keskimmäisten puolikkaiden välissä pitää huolta siitä, että tuo nopeammin pyörivä laippa ei pääse tuon "-ristitapin kohdalla tilaa-" kohdan yli, vaan sakarakytkimen vinot hampaat kampeavat
tuon hammaskosketuksen auki, siis puristavat nuo keskilautasten välissä olevat jouset n.2 mm? kasaan, jolloin hampaat "hyppää yli"- > kurvatessa ulkopuolen puoleinen pyörä pääsee pyörimään nopeammin.

Onko mahdollista että sinulla lukko on kasattu väärin? esim keskipuolikkaat eivät ole oikeassa asennossa keskenään, vaan 90 tai 180 astetta puolessa? onhan nuo tapit ja jouset oikeilla paikoillaan?
Tarkista myös että tapit eivät ole liian pitkät, ja että ristitapit ovat kunnossa.

Tarkista irrallaan että nuo keskimmäiset laipat pääsevät kiertymään keskenään oikean määrän:
Itse pistäsin ristitapin noiden laippojen väliin (laippojen välissä jouset ja tapit paikoillaan) ja kiertäsin noita
laippoja eri suuntiin, tappien pitäisi ottaa liike kiinni silloin kun ristitappi on toisen laipan liikeradan päässä ja toisen keskellä. (eli toisessa liikeradan päässä ja toisessa siinä missä ristitappi mahdollistaa laipan liukuvan
"luisto"-asentoon)

Ja tuota shimmaamista kannattais varmaan kokeilla murikkaan ilman noita juosia, silloin lukko pitäisi saada toimimaan käsipelissä, ja näkee mitä tapahtuu. (ehkä pikkasen täytyy meissälillä avittaa)

Tuo lukko pitää simmata ristitapin suhteen: eli kummallakin uloimmalla laipalla voi olla eri vahvuiset shimmit.
kun veto on k.o laipassa päällä, niin silloin ristitapin pitää puristaa lataset tiiviisti/lujasti yhteen, ja kun laippa on keski-"luisto-" asennossa, niin sen pitää päästä "hyppäämään/luistamaan" sakaroiden/hampaiden yli.

Onhan sinulla samanlaiset ja samalla ilmanpaineella olevat renkaat takana?

Ja vielä kerran: ulkomuistista, korjatkaa paremmintietävät, jos virheitä!

P.S se 4wd ajoneuvo, missä tuon tyypin etuakselin lukko on uutena, karsii yleensä jumimisesta, ei paukkumisesta, ja siihen on ratkaisuna uudet jouset ja uudet, kiiltävät, kovat ja päistä hivenen pyöristetyt tapit. (jos tapit hakkautuneet ja teräväreunaiset, niin tapit eivät liuvu kohdatessa toisen laipan, vaan ahdistaa hiukan, jolloin etulukko kamittaa maantienopeuksissa)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.07.2010, 17:01
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

eilen tuli taas jälleen kerran purettua perä ja lisäsin sinne kuskinpuolen poskirattaan alle simmejä 0.7mm ja eikun perä kasaan ja liikenteeseen. Toimi ihan mukavasti eikä paukannu ja löysäs niinkuin pitää kun kaarsi mutkaan. Yhden ainoan reissun se kesti eilen metsässä ja toimi jängässäkin mainiosti. Nyt se taas alkoi paukuttamaan samaan vanhaan tyyliin. Nyt lähtee lockrightin paska pois perästä ja vakio hilut paikoilleen!!! Epäilen että poskirattaat ja lukon rattaat sen verran kuluneet ettei enään toimi kuin hetken aikaa kun lisäilee simmejä sinne.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.07.2010, 17:16
Jyrays:n Avatar
Jyrays Jyrays ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.07
Sijainti: Ranska
Viestit: 64
Perusasetus

Makin vaihdoin lopulta taakse uuden lukon... vanha oli tullut "hampaattomaksi!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.07.2010, 11:54
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyrays Näytä viesti
Makin vaihdoin lopulta taakse uuden lukon... vanha oli tullut "hampaattomaksi!
laitoitko myös uudet poskirattaat?
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.08.2010, 09:20
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
Epäilen että poskirattaat ja lukon rattaat sen verran kuluneet ettei enään toimi kuin hetken aikaa kun lisäilee simmejä sinne.
Onko siellä siis alkuperäset poskirattaat ja sitte niitä vasten lukkohilut? Eikös lock-rihgt:issa pitäs tulla ne lukko-osat sinne poskirattaidenki tilalle, niinku aussie locker:issa. Onko tuo siis sitte joku quick lock, vai mikä se oli... Ettei haukuta väärää puuta tuleville lukijoille. Sori, pikasen kuuklauksen päätteeksi suzukissa lock-right:illaki käytetään vakiorattaita, lukon voi tilata myös uusien kanssa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lj + Lockright Jeeper Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2012 15:00
Myydään BJ taka-akseli + lockright (lockright myyty) PIRSSI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.01.2009 13:35
Dodge 9.1/4" lockright cvy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.10.2007 23:11
M: Suikan LockRight r2ree O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 25 08.04.2007 15:36
LockRight ja hj??? nuppi Tekniikka & Jutustelu 23 25.01.2005 23:36


Sivu luotu: 07:27 (GMT +2).