![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Perän "pauke"Terve. Kato että on perän kiinnitys kunnossa. Mulla paukutti suikissa kardaani, ku oli u-pultit vähän löysällä ja pääs taka-akseli heilumaan ylös alas. Pamahteli välillä kesken ajon ja melkein aina, ku lähti liikkeelle. ![]() ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Toyotan ohje: http://www.4x4wire.com/toyota/tech/lockright_locker/
Suzukista ei mitään hajua, mutta Toyotassa tuo lukon välys säädetään sinne palojen alle tulevien shimmilevyjen paksuudella ![]() Ite paiskasin tuonne väliin orkkis levyjen lisäksi 0,2mm paksuja laakerin sovitelevyjä (DIN 988) jotta sain tuon väliksen kohdilleen. Tuntuu että tuo lockrightin pauke taitaa olla kuitenkin enemmän ominaisuus kuin vika. Kaikista parhaiten toimii jos pitää koko ajan vedon tai moottorijarrutuksen päällä. Jos vetoa ei ole kumpaankaan suuntaan niin tuntuu että herkästi paukahtaa.
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan Viimeksi muokannut Jopo_ : 29.06.2010 14:16 |
|
||||
|
||||
![]()
Ei se ristitappi varmaan viallinen ole. Veikkaan että ne pienen tappien jouset on kuoleentuneet. Ei jaksa pitää niitä "lukko hammastuslevyjä" tarpeeksi lähellä toisiaan, et lukko pitää. Ja uusia jousia on ollut vaikea saaha suomesta.
Voihan sinne jousen alle vaikka laittaa 0,5mm prikasta "korotuspalat". Tossa linkkiä http://www.richmondgear.com/0002pdfs/1000702MIA.pdf
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
||||
|
||||
![]()
Tuntuu että tuo lockrightin pauke taitaa olla kuitenkin enemmän ominaisuus kuin vika. Kaikista parhaiten toimii jos pitää koko ajan vedon tai moottorijarrutuksen päällä. Jos vetoa ei ole kumpaankaan suuntaan niin tuntuu että herkästi paukahtaa.[/QUOTE]
En usko että tuon lukon omisaisuus ihan tälläinen kuuluu olla niinkuin se on nyt tuossa minun suitsassa. Eilisen ajon jälkeen alkoi entistä enempi paukahtelemaan ja aika kovastikkin. ihan kaikilla nopeuksilla paukkaa ja ääni tulee melko 100% varmuudella kuskin takarenkaan tuntumasta. Ainut miten pystyi ajeleen kotiin asti oli se että laittoi nelivedon päälle niin pauke pieneni puolella jos ei jopa enemmänkin(paukkui kuitenkin 4-vedollakin) jos alkaa nuita jousia vaihteleen tai laitteleen rikkoja niiden alle niin tarviiko tehdä nämä kauheat välyksien mittaukset heittokelloin vai mitenkä toi operaatio menisi kaikista yksinkertaisimmin?? Ja onko toi vaikea paketti olemassaan (murikka sisuskaluineen)
|
||||
|
||||
![]()
jos vaihtaa noihin tappeihin uudet joudet niin tarviiko tehdä taas tarkat välyksien mittaukset vai onnistuuko pelkästään vain niin että vanhat joudet pois ja uudet tilalle ja kasaa samassa järjestyksessä takaisin.
|
|||
|
|||
![]()
Ne pikkujouset painaa lukituslevyjä poskirattaita vasten ja sekin suurinpiirtein siksi ettei romut helise perässä.
Ne välykset mittaukseen ihan ensimmäiseksi, ite jouduin muistaakseni shimmaamaan kun läjäsin, se taitaa jo asennusohjeessa lukea että välykset pitää mitata asentaessa... Shimmejä saa laakerikaupoista eikä jää niiden hinnasta homma varmasti kiinni.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux Viimeksi muokannut korbimotors : 04.07.2010 20:33 |
|
||||
|
||||
![]()
piru ku en älynny mitata sen poskirattaan akselin paksuutta
![]()
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux Viimeksi muokannut korbimotors : 04.07.2010 21:21 Perustelu: tietoja lisätty |
|
||||
|
||||
![]()
Eikö tosiaan kellän ollut tietoa että minkä kokoiset nuo soviterenkaat on tuohon sj 413 suitsaan, lähtö lähenee niin tarvisi tiedon että voisi reissusta ostaa näitä shimmi levyjä tuohon kun alkaa tekeen tuota takaperä remppaa..
|
|||
|
|||
![]()
On koittanu mietiskellä onko mulla irtolevyjä mistä mitata mutta ei voi muistaa..
Keskiviikkona saan selvyyttä asiaan kun käyn romuja penkomassa, niin näkee oliko mulla yhtään purettua tasauspyörästöä.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj + Lockright | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2012 15:00 |
Myydään BJ taka-akseli + lockright (lockright myyty) | PIRSSI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.01.2009 13:35 |
Dodge 9.1/4" lockright | cvy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.10.2007 23:11 |
M: Suikan LockRight | r2ree | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 25 | 08.04.2007 15:36 |
LockRight ja hj??? | nuppi | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 25.01.2005 23:36 |