Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.06.2010, 05:45
Nevalainen.84 Nevalainen.84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.09.09
Sijainti: Polvijärvi
Viestit: 13
Post

Perän "pauke"


Terve. Kato että on perän kiinnitys kunnossa. Mulla paukutti suikissa kardaani, ku oli u-pultit vähän löysällä ja pääs taka-akseli heilumaan ylös alas. Pamahteli välillä kesken ajon ja melkein aina, ku lähti liikkeelle. Sit palo kannen tiiviste, nii ei oo suikilla ajettu sen jälkeen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2010, 08:36
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nevalainen.84 Näytä viesti
Terve. Kato että on perän kiinnitys kunnossa. Mulla paukutti suikissa kardaani, ku oli u-pultit vähän löysällä ja pääs taka-akseli heilumaan ylös alas. Pamahteli välillä kesken ajon ja melkein aina, ku lähti liikkeelle. Sit palo kannen tiiviste, nii ei oo suikilla ajettu sen jälkeen.
Olikos siinä sun suitsassa sit lockright lukko taka-akselilla? Ei tuo mun mielestä ole kardaani joka paukahtelee vaan ihan on se lukko joka vapauttelee itseänsä vähän väliä ja jysähtää oikein kunnolla ja aina vaan tuolta kuskin puoilelta. Ja nyt kun miettii niin tuntuu ihan siltä että se paukuttelu on tihentynyt kun laitoin takasin traction barin, En tiedä voisko tuo siihen vaikuttaa vaan onko silkkaa yhteen sattumaa Eikä se paukuttele edes ihan koko aikaa, Jos pidempääkin matkaa ajaa niin kyl se siitä sit rauhtottuu mut tuossa kun nurkka ajoa ajelee ja joutuu kiihytteleen ja jarrutteleen jne.. niin sillon se tuntuu et paukahtelee vähän väliä ja ikkuna auki kun olen ajanu niin kyllä se ulos asti paukahtaa ihan niin että päitä kääntyy kuin ihmiset katselee että mitä se mies ammuskelee
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.06.2010, 14:08
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Toyotan ohje: http://www.4x4wire.com/toyota/tech/lockright_locker/
Suzukista ei mitään hajua, mutta Toyotassa tuo lukon välys säädetään sinne palojen alle tulevien shimmilevyjen paksuudella


Ite paiskasin tuonne väliin orkkis levyjen lisäksi 0,2mm paksuja laakerin sovitelevyjä (DIN 988) jotta sain tuon väliksen kohdilleen.

Tuntuu että tuo lockrightin pauke taitaa olla kuitenkin enemmän ominaisuus kuin vika. Kaikista parhaiten toimii jos pitää koko ajan vedon tai moottorijarrutuksen päällä. Jos vetoa ei ole kumpaankaan suuntaan niin tuntuu että herkästi paukahtaa.
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan

Viimeksi muokannut Jopo_ : 29.06.2010 14:16
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.06.2010, 19:20
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Ei se ristitappi varmaan viallinen ole. Veikkaan että ne pienen tappien jouset on kuoleentuneet. Ei jaksa pitää niitä "lukko hammastuslevyjä" tarpeeksi lähellä toisiaan, et lukko pitää. Ja uusia jousia on ollut vaikea saaha suomesta.
Voihan sinne jousen alle vaikka laittaa 0,5mm prikasta "korotuspalat".

Tossa linkkiä
http://www.richmondgear.com/0002pdfs/1000702MIA.pdf
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.06.2010, 13:26
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Tuntuu että tuo lockrightin pauke taitaa olla kuitenkin enemmän ominaisuus kuin vika. Kaikista parhaiten toimii jos pitää koko ajan vedon tai moottorijarrutuksen päällä. Jos vetoa ei ole kumpaankaan suuntaan niin tuntuu että herkästi paukahtaa.[/QUOTE]

En usko että tuon lukon omisaisuus ihan tälläinen kuuluu olla niinkuin se on nyt tuossa minun suitsassa. Eilisen ajon jälkeen alkoi entistä enempi paukahtelemaan ja aika kovastikkin. ihan kaikilla nopeuksilla paukkaa ja ääni tulee melko 100% varmuudella kuskin takarenkaan tuntumasta. Ainut miten pystyi ajeleen kotiin asti oli se että laittoi nelivedon päälle niin pauke pieneni puolella jos ei jopa enemmänkin(paukkui kuitenkin 4-vedollakin) jos alkaa nuita jousia vaihteleen tai laitteleen rikkoja niiden alle niin tarviiko tehdä nämä kauheat välyksien mittaukset heittokelloin vai mitenkä toi operaatio menisi kaikista yksinkertaisimmin?? Ja onko toi vaikea paketti olemassaan (murikka sisuskaluineen)
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.06.2010, 18:08
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

jos vaihtaa noihin tappeihin uudet joudet niin tarviiko tehdä taas tarkat välyksien mittaukset vai onnistuuko pelkästään vain niin että vanhat joudet pois ja uudet tilalle ja kasaa samassa järjestyksessä takaisin.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.06.2010, 21:01
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ne pikkujouset painaa lukituslevyjä poskirattaita vasten ja sekin suurinpiirtein siksi ettei romut helise perässä.

Ne välykset mittaukseen ihan ensimmäiseksi, ite jouduin muistaakseni shimmaamaan kun läjäsin, se taitaa jo asennusohjeessa lukea että välykset pitää mitata asentaessa...

Shimmejä saa laakerikaupoista eikä jää niiden hinnasta homma varmasti kiinni.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.07.2010, 20:25
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jopo_ Näytä viesti
Toyotan ohje: http://www.4x4wire.com/toyota/tech/lockright_locker/
Suzukista ei mitään hajua, mutta Toyotassa tuo lukon välys säädetään sinne palojen alle tulevien shimmilevyjen paksuudella


Ite paiskasin tuonne väliin orkkis levyjen lisäksi 0,2mm paksuja laakerin sovitelevyjä (DIN 988) jotta sain tuon väliksen kohdilleen.

Tuntuu että tuo lockrightin pauke taitaa olla kuitenkin enemmän ominaisuus kuin vika. Kaikista parhaiten toimii jos pitää koko ajan vedon tai moottorijarrutuksen päällä. Jos vetoa ei ole kumpaankaan suuntaan niin tuntuu että herkästi paukahtaa.
Tietäiskö joku kertoa et millä numero koodilla saisin tuohon suitsaan ostettua nuita laakerinsovite levyjä poskirattaisiin?? Perän ehdin jo kasata niin ei kehtais sen takia nyt heti purkaa sitä.. niitähän saa varmaan eripaksuisina?? mutta tarvis tietää se keskireiän koko ja ja koko halkaisija tai sitten jos joku tietää suoraan jonkun koodin millä tulee oikeat.http://www.essve.com/upload/ESSVE%20...pdf/din988.pdf tuossa linkissä on erivaihtoehtoja nuille soviteprikoille mut mikäs se suitsaan sopiva prikka on??
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux

Viimeksi muokannut korbimotors : 04.07.2010 20:33
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.07.2010, 21:13
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

piru ku en älynny mitata sen poskirattaan akselin paksuutta Mut ajatus olis et olis 25x35 tai seuraava taulukossa oleva 30x42 olis aika lähellä sitä todellista mittaa?? Jos jollaiki varma tieto niin antaapi kuulua niin saa hommattua noita prikkoja ennenkuin hajottaa tuon perän taas atomeiksi!! Niin ja sen verran vielä lisäystä et kyseessä on sitten Sj413 jos sattuu et 410 on vaikka ohuempi toi poskirattaan akseli??!!
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux

Viimeksi muokannut korbimotors : 04.07.2010 21:21 Perustelu: tietoja lisätty
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.07.2010, 22:59
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Eikö tosiaan kellän ollut tietoa että minkä kokoiset nuo soviterenkaat on tuohon sj 413 suitsaan, lähtö lähenee niin tarvisi tiedon että voisi reissusta ostaa näitä shimmi levyjä tuohon kun alkaa tekeen tuota takaperä remppaa..
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.07.2010, 06:32
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

On koittanu mietiskellä onko mulla irtolevyjä mistä mitata mutta ei voi muistaa..

Keskiviikkona saan selvyyttä asiaan kun käyn romuja penkomassa, niin näkee oliko mulla yhtään purettua tasauspyörästöä.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lj + Lockright Jeeper Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2012 15:00
Myydään BJ taka-akseli + lockright (lockright myyty) PIRSSI O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.01.2009 13:35
Dodge 9.1/4" lockright cvy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.10.2007 23:11
M: Suikan LockRight r2ree O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 25 08.04.2007 15:36
LockRight ja hj??? nuppi Tekniikka & Jutustelu 23 25.01.2005 23:36


Sivu luotu: 11:19 (GMT +2).