![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
Selvitinkin itse vian
![]() ![]() |
#52
|
||||
|
||||
![]()
Jeps. Eli tulipas sellanen juttu mieleen/ ollut jo pitempään mietinnässä, eli mitä jos nivaan vaihtaisi jostai toisesta autosta ns: "jäykät/suorat" akselit. esim: suzuki, daihatsun rockky tai joku muu..
ja jos samalla vaihtas tuon moottorin "hieman" voimaakkaampaan mersun 2,3 8v bensa koneeseen + automaattilaatikko. ei loppus voima ja helpottas ehkä ajo ton automaatin kans ![]() Onko joku muukin tehnyt kyseistä hommaa?? tietäisi vähän suunnitella ja saisi vähän kuvaa mikä homma olisi kyseessä.? neuvoa saa.. kuvat ois tietysti kivoja ![]() Suzukin akselit mahtaa olla liian kapiat, mutta mites tämä daihatsun tuote roki..? sitä etenkin olen itse miettinyt. kun eivät kauheita hintoja nuista näytä pyytävän. Eli nivaan tulisi "EHKÄ" se mersun kone +automaatti, rokin akselit, takana kemppilukolla. mersun jouset+ jotkin esim: landcruiserin iskarit. (mielipiteitä/neuvoja!!) Kysymyksiä: EDIT: vastailin itse. 1. Minkälaiset välitykset olisi rokkyn akseleissa?? Edit: rocky välitykset 3.36 jos ei sattunut väärää tietoa,eli huonompaan suuntaan menisi. 2. Löytyskö akseleista/ rokin alusta rakenteesta kuvaa? 3. missä kohin akseleissa perät saisko nivaan käymään melko suoraan?? Edit: Ei saa, perät tai ainakin taka perä hieman enemmän muistaakseni apparin puolella,ja rockyn akselit ei kovin kestävät. 4. vai laitanko ihan jonkun muun akselit tai pidänkö vakiona?? (mielipiteitä!!) Edit: Ennemmin akselit Uazista/gazista. Myös joistain jeepeistä ilmeisesti kävisi? Tai jos vaihtaa jakiksen suzukin tekeleeseen niin patrolli tai Hj olis hyvä vaihtoehto. Tosin vakionakin saa aika eteneväksi. 5. kestääkö nivan jakolaatikko mersun koneen tehoa/vääntöä?? Edit: se on siinä ja tässä, toden näköisesti ei kestä.. 6. kannattaako enää laittaa bensakonetta? Edit: Jos välitykset saa kohilleen niin kyllä. 7. mistä keksin tukivarret akseleille?? Edit: Kaikista paras kun tekee itse. 8. Vaihdanko koko auton suoraan jo johonkin toiseen??!!? Edit: Se mahtaisi olla tietysti kaikkein järkevintä ![]() Viimeksi muokannut Tossavainen : 15.11.2010 10:19 |
#53
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
E:Jahans,eihän tämä taida tiellä liikkua... Viimeksi muokannut Jappi : 08.06.2010 22:10 |
#54
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
listaa kun katelee niin ehdottomasti vaihtoehto 8. tai sitten ihan mikä vaan jos haluaa viettää tallilla PALJON, siis erittäin PALJON aikaa. ja jos pitää nimenomaan säilyä nivan ulkoasu niin siivoat koppaa sen verran ylimääräisestä että saat nostettua sen jonkun valmiille alustalle suoraan, siinäkin riittää työtä sopivasti. ja jos lähdet tekemään jotakin "hullutusta" niin valitse suoraan sellaista tekniikkaa mihin saa järkevästi osia, lukkoja, välityksiä ym. varaosia, oikeat osat maksaa vähän enemmän hankkittaessa mutta pitemmän päälle tulee harrastaminen "halvemmaksi" kun ei tartte vaurioiden synnyttyä vaihtaa koko tekniikkaa uusiksi. |
#55
|
||||
|
||||
![]() ei liiku tiellä eiLainaus:
![]() |
#56
|
||||
|
||||
![]() jeps.Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#57
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä oli ideana laittaa Nivaan Pajeron etuakselirakenne.. Siinähän vissiin olis etumurikka kuskinpuolella. Samaan syssyyn pungettais sitten alle myös Pajeron taka-akseli..
Lukkojen saanti helpottuis, perien kestävyys hyppäis melkoisen harppauksen ja yllätysyllätys, jousitustyyppi ei muuttuis kummassakaan päässä, joten laite olisi lisäksi leimattavissa. Lisäksi, lukkojen saatavuus paranisi vaikka kuinka hyväksi.. Miltäpä kuulostais Niva ARBeilla ja pomminlujilla akseleilla. Tietty, jos koneen ja laatikon repis vaikkapa takaveto Carinasta, jakolaatikon Suzukista ja perät vaikka retkukeula Hilusta, niin päivittyis tekniikkakin samalla, mutta sitten vois jo prosenteissa tulla korville.. Noh, voishan moottorin ja päävaihteiston pitää Ladana ja muuttais pelkän jakolootan ja akselit.. Mutta tuo Pajeron tekniikka vois toimia, eikä asentamisenkaan luulis olevan paha nakki... Ainakaan, jos vertaa tuon mun rojektin peltihommiin, jotka meinaavat jälleen kerran viedä Nalle-paran järjen. |
#58
|
||||
|
||||
![]() ideaa tuossakinLainaus:
![]() Tosin joustot eivät ehkäpä juuri paranisi, joka minulla olisi hieman ideana. peräpäänhän Nivassakin saa joustamaan melko mukavasti, mutta keula on kyllä sitten todella huono. Joustot todella vähäisiä. ![]() vaikka minullakin jo laitettu mersun jouset noin 35cm pitkinä,sisäänjoustokumit heitetty kokonaan pois. ulosjousto kumista noin puolet otettu +yläpallon/kiinnikkeen välissä n: 6cm holkit. Tosin nuo mersun jouset ovat todella jäykät. sekin tietysti vaikuttaa asiaan. Niin ja kallistuksen vakajaahan tässä ei ole ollut sen jälkeen kun se minulle tuli ![]() Mutta Jos laittaisi nyt jonkin vehkeen suorat akselit. + vaikka mersun jouset vois saada vähän joustoakin ![]() ja mersun kone minulla ideana vain oikeastaan sen automaatti laatikon takia. saisi välityksiä vähän paremmaksi "metsä" käyttöä ajatellen. nivaan koneeseen kun ei taida automaattia saada.. Ja itsellä ei ole varaa ruveta laatikoita aivan uudelleen välittämään ![]() Välityksien puolestahan minulla on jo 4.3 perät mutta kyllähän se saisi hiljempaakin mennä ![]() Viimeksi muokannut Tossavainen : 09.06.2010 16:11 |
#59
|
||||
|
||||
![]()
Venäjällä eräs paja tekee Nivaan autom.laatikoita, tosin hinta voi olla jotain ihan muuta... Mites olis Jenkki takaveto Ladoissa ollut TH-180(tarkemmin vissiin thm-180c )Autom.laatikko???
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- Viimeksi muokannut Land Cruiser : 09.06.2010 17:11 |
#60
|
|||
|
|||
![]()
Miksi Suzukin jakoaski? Sehän on kivikautista tekniikkaa verrattuna Ladan jakolootaan... Meinaan lukittava keskitasauspyörästö on yleensäkin harvinaisempaa herkkua maastoautoissa.
Kokeileppas kääntyvyyttä lukko päällä vs. lukko pois. Olis Niva aika rautakanki sillä suikin laatikolla tai pitäisi ajella pelkällä takavedolla... |
#61
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#62
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#63
|
||||
|
||||
![]() jakiksen kiinnityksen vahvistusta juu.
Nivan pomminvarmaa jakista ei kannata vaihtaa mutta sen kiinnitystä on syytä parantaa koska se on alumperin hutera.[/QUOTE]
Huomattu on ![]() ![]() ![]() |
#64
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lisäksi Suzukin jakolootaan on saatavissa jos jonkinmoista välityssatsia, että oksat pois. Mutta meikän Niva tulee olemaan omalla tekniikalla niin orggiksena, kun se vain Nallen pajassa rävitylle värkille on mahdollista. |
#65
|
||||
|
||||
![]()
Nivaan pitäisi saada vinssi jostain. Mistä olette omanne hommanneet?? pitäs olla halpa... kun näin työttömänä eteinpäin mennään. Ja toinen henkilöauto rojekti tahtoo myös viedä hieman aikaa ja rahaa.. Joku kiinan vinssi kävis mielestäni aivan mainiosti kun nyt jostain löytäisi järkihintaisen:O mutta mistä??
Jos joltain löytyy käytettyä 12v vinssiä halvalla niin tarjotkaa! |
#66
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
LADA Niva 1989 (In Memoriam) Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam) Toyota HJ60 1983 (In Memoriam) Lada Niva 1978 (In Memoriam) Suzuki SJ410 1984 (In Memoriam) Toyota Hilux 1989 |
#67
|
||||
|
||||
![]() vinsejä
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69449 <<<<tuollakin olis
![]() |
#68
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kostenloser versand ois sitte että ei postikuluja mut sellasia vinssejä ei satu mun silmään ainakaan tossa hintaluokassa.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#69
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() http://cgi.ebay.de/ELEKTRISCHE-MARKE...item5adaa18be0
__________________
LADA Niva 1989 (In Memoriam) Mitsubishi Pajero 1991(In Memoriam) Toyota HJ60 1983 (In Memoriam) Lada Niva 1978 (In Memoriam) Suzuki SJ410 1984 (In Memoriam) Toyota Hilux 1989 |
#70
|
||||
|
||||
![]()
Kumpi nyt sitten on parempi, Kestävä ja monikäyttöinen käsitalja vai halpa vinssi joka on pillunpäreinä parin varvin jälkeen? Halvalla ei saa jne jne.....
Preheatillahan oli edullinen vinssi mutta on senkin hinta satasia |
#71
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ei se käsitalja silleen huono ole mutta yhtään vaativampaan käyttöön luvattoman hankala ja hidas. |
#72
|
||||
|
||||
![]()
Joo me oltiin ja kerran yhessä erikoistilanteessa missä sitte avattii uus talja paketistaan ekaa kertaa ja kun todettiin että että taljan 'toimintapituus' oli 4 tonnilla noin 80 senttiä ja 2 tonnilla noin 1.5 metriä ni unohettii koko homma ja tehtiin jotain muuta. Sen jälkeen en oo taljaa edes kulettanu autossa.
Mut se kai siitä. Tästä tuleekin mieleeni kysyä että kuuluuko Nivan keskilukko pysyä päällä myös peruutettaessa? Kun mainittuun erikoistilanteeseen jäätiin ~99% todennäkösyydellä sen takia et omassa ei pysyny lukko peruuttaessa päällä kun pienen hetken enkä sitten koheltaessani huomannu ettei se oo enää päällä, ihmettelin vaan kun ei meinannu päässä oikein mihinkään.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#73
|
|||
|
|||
![]()
Jos lukko on kunnossa niin se kestää päällä niin pitkään ennenkuin se kytketään pois päältä. Myös peruuttaessa.
|
#74
|
||||
|
||||
![]() vinssistäLainaus:
![]() ![]() |
#75
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lada nivan jakolaatikko ? | Artzi_ip | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 07.11.2020 20:56 |
Ostetaan Lada nivan jakkis | La tuskaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 31.08.2008 20:41 |
Ostettu o/ lada nivan perän | gtkossu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 04.05.2008 18:40 |
Ostettu o/ 5j-15 lada nivan vanteet | gtkossu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 04.02.2007 18:26 |
LADA NIVAN LEVIKESARJA | sakari65 | O/M/V Muut | 1 | 24.11.2005 07:07 |