Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.06.2010, 17:26
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

Volvo kulkee Range kyydissä tasaisella 105, eli ei enää vedä ihan kiekkamittarin punarajalle. Nousee isommatkin mäet kohtuu hyvin, paremmin kuin trailerilla (veturina 3.9 matalapuristeinen katalysaattori range, hemmetin iso ja painava 2-akselinen kärry, sama hyötykuorma).

Näitä FL-nelosia on harrastajapiireihin tulossa näille nurkille ehkä toinenkin, joka myyjän mukaan kulkee vaan 90 (ei tietoa kuormasta), joten coolerin etsinnän teho saattaa tuplaantua.

Se syöttöruuvi pitää etsiä kans, ainakin sitten kun tulee vetokuula laitettua, nyt ei pukkaa savua lainkaan täyskaasulla. Pitää vaan lava tehdä uusiksi ennen sitä, nykyinen taipuilee hieman auton alla. Samalla vois tehdä vähän pidemmän ja leveämmän, nyt ei mahdu laidat olemaan paikoillaan kun kyydissä on range pokkereilla. Jotain laatikkoja vois nikkaroida lavalle (tai sen alle) kans, että mahtuu paremmin erilaista romua kyytiin.

Kulutus tyhjänä 14l/100km, suskan kanssa 16 ja rangen kera 18, eli kuskausten polttoainekulut pieneivär huomattavasti, trailerikyydillä bensaa meni 22-25l/100km, marssivauhtihan näillä on aika sama. Ison ja leveän trailerin kanssa vaan paljon hankalampaa, kuorkilla on lysti raksutella pidemmätkin pätkät, ja tankillisella (90-100l?) ajelee tuplasti niin pitkälle kuin trailerilla (rangen tankki 70-80l).

-Paavo

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.06.2010, 09:29
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,

Volvo kulkee Range kyydissä tasaisella 105, eli ei enää vedä ihan kiekkamittarin punarajalle. Nousee isommatkin mäet kohtuu hyvin, paremmin kuin trailerilla (veturina 3.9 matalapuristeinen katalysaattori range, hemmetin iso ja painava 2-akselinen kärry, sama hyötykuorma).

Näitä FL-nelosia on harrastajapiireihin tulossa näille nurkille ehkä toinenkin, joka myyjän mukaan kulkee vaan 90 (ei tietoa kuormasta), joten coolerin etsinnän teho saattaa tuplaantua.

Se syöttöruuvi pitää etsiä kans, ainakin sitten kun tulee vetokuula laitettua, nyt ei pukkaa savua lainkaan täyskaasulla. Pitää vaan lava tehdä uusiksi ennen sitä, nykyinen taipuilee hieman auton alla. Samalla vois tehdä vähän pidemmän ja leveämmän, nyt ei mahdu laidat olemaan paikoillaan kun kyydissä on range pokkereilla. Jotain laatikkoja vois nikkaroida lavalle (tai sen alle) kans, että mahtuu paremmin erilaista romua kyytiin.

Kulutus tyhjänä 14l/100km, suskan kanssa 16 ja rangen kera 18, eli kuskausten polttoainekulut pieneivär huomattavasti, trailerikyydillä bensaa meni 22-25l/100km, marssivauhtihan näillä on aika sama. Ison ja leveän trailerin kanssa vaan paljon hankalampaa, kuorkilla on lysti raksutella pidemmätkin pätkät, ja tankillisella (90-100l?) ajelee tuplasti niin pitkälle kuin trailerilla (rangen tankki 70-80l).

-Paavo
Ostiko uuden vai käytetyn jäähdyttimen? Vai onko jonkun muun mallin vai mittojen mukaan tehty?
Moottorissa on kyllä potentiaalia. Ei muuta kuin syötöt oikealle tasolle.
Jos näiden operaatioiden jälkeen kyyti riittää niin itse en kajoaisi turboon jottei pakopaineet pääse nousemaan.
Kuinka paljon sulla on ahtopaineita? Jos olet nostanut niin
Pysyykö lämmöt salituissa lukemissa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2010, 13:43
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Ostiko uuden vai käytetyn jäähdyttimen? Vai onko jonkun muun mallin vai mittojen mukaan tehty?
Moottorissa on kyllä potentiaalia. Ei muuta kuin syötöt oikealle tasolle.
Jos näiden operaatioiden jälkeen kyyti riittää niin itse en kajoaisi turboon jottei pakopaineet pääse nousemaan.
Kuinka paljon sulla on ahtopaineita? Jos olet nostanut niin
Pysyykö lämmöt salituissa lukemissa?
En ole vielä tehnyt mitään hankintoja tai asenuksia, sunnitteluvaihe ja tiedonhankinta siis vasta menossa.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.07.2010, 18:07
HCK:n Avatar
HCK HCK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 295
Perusasetus

Ei tullut mulle vollee kun ei päässyt kaupoille, mut tämmönen löyty etelästä. Vai oisko iskenyt vaan kateus ja pitänyt saada pikkusen isompi.
Mistä hommasit ne rampit jotka oli mukana tappikoskella?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0782.jpg‎
Views:	431
Size:	91,3 Kt
ID:	13547  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.07.2010, 08:41
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Täältä bongasin rampit alunperin pienen vinkin avulla:

http://www.nettikone.com/clm/alumiinirampit/535183

Otin loppujenlopuksi kahdet, pienemmät (11kg/kpl, 2500kg) Rangen katolle, ja isommat (21kg/kpl, 4400kg) Volvon lavalle. Pienemmät tais olla hieman reilun 2 metriä, isommat jotain kaks ja puoli. Satasen hintaero muistaakseni.

-Paavo
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo FH12 kuorma-auto. 454SS O/M/V Ajoneuvot 3 21.11.2009 00:11
Pienet renkaat Paavo Tekniikka & Jutustelu 13 03.06.2009 19:08
Myydään M: Volvo FL408 doublecab -87 PIRSSI O/M/V Ajoneuvot 24 25.08.2008 07:32
Pienet takavalot, mistä ?? ttimonen Tekniikka & Jutustelu 12 13.07.2006 17:20
Pienet offi gumit Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 19 14.11.2004 23:34


Sivu luotu: 09:08 (GMT +2).