Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.05.2010, 13:56
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Oliskohan käynyt niin että pinionin laakeri on hajonnut ja kuumentunut,ja sitä kautta öljyt palaneet pilalle.Veden vaikutusta öljyn pikeytymiseen en usko,alkuperäisen vaurion syntymiseen sillä varmaankin on osuutta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.05.2010, 19:37
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Kyllä se vesi siellä temppunsa tekee, eli peräöljy menee IHAN tahnaksi, kun sitä sinne vähän menee...

Oli sen muutaman kerran linja-autoissa peräölpät kaivettava ulos, kun oli murikka ruostunut puhki, ja hitaasti vettä meni öljyn sekaan.

Ja nuo renkaat tekevät myös sen, ettei perä pyöri niin kovasti kuin ennen (ellei ole tiheemmät perävälitykset), jolloin öljy ei kauheesti "kierrä" perässä ja varsinkin pinjonilla, niin alkaa pinjoni kuumenemaan "ylemmästä" laakerista.
Lisäksi isot renkaat aiheuttavat lisää vastusta (momenttia) lautaspyörän hampaisiin, joka tarkoittaa korkeampaa lämpötilaa!

Suosittelisin ajamaan esim Castrol TAF-XJ 75W-140 GL-5 öljyillä (tätä itsekkin käytän, koska normi 80W-90 meni n.1500km ajon jälkeen mustaksi, samoin jakiksessa oli samaa ongelmaa), jonkä jälkeen ajettu n. 4000km ja öljyt olivat aivan puhtaat lukuunottamatta pieniä kokkareita kun tasauspyörästö mureni tuossa vähän aikaa sitten...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.05.2010, 22:52
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Olisko SAF-XJ ollu oikein
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.05.2010, 07:41
Td5:n Avatar
Td5 Td5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.03
Sijainti: Vantaa, Suomi.
Viestit: 470
Perusasetus

Olisiko tietoa mistähän tätä Castrol öljyä mahtaisi voida ostaa?

Perissä ei ole ollut ainakaan vielä öljyjen kanssa ongelmia, mutta jakolaatikon öljy
muuttui aikalailla. Olisko reilun 1000km ollut sisällä ja muuttui semmoseksi tumman-
ruskeaksi ja se peräöljyn ominais haju muuttui vähän palaneeseen vivavhtavaksi.
Teboilin GL-5 öljyä käytin, sitä kun saa 20l pöntöissä suhteellisen edullisesti.
Ainakin aikoinaan oli käsitys että Teboilin öljyt olis ihan OK kamaa.

Mitäs öljyjä käytätte voimansiirrossa ja minkäslaisia kokemuksia on?
__________________
Juha
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.05.2010, 07:52
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Nykyään tulee Comanchessa käytettyä 10w-30 GL-4 maatalousyleisöljyä kaikissa kolmessa lootassa (halpaa öljyä ja kun silti joutuu kohtuu usein ne vaihtamaankin)
perissä Teboil 80w-90 GL-5:sta


GL-5 kuulostaa vähän väärältä öljyltä Land Roverin jakikseen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Automaatin öljyn lämpö tolavi Tekniikka & Jutustelu 4 25.04.2008 12:08
lämpö ongelmia Tekniikka & Jutustelu 5 13.04.2006 21:56
Ford Explorer Lämpö ja pa-mittarit pikkujussi Tekniikka & Jutustelu 0 06.04.2006 12:16
Nissan KC:n lämpö ongelma Samppa Tekniikka & Jutustelu 2 28.07.2005 21:18
laturin/alipainepumpun lämpö? Tekniikka & Jutustelu 1 20.06.2005 10:30


Sivu luotu: 06:52 (GMT +2).