![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Oliskohan käynyt niin että pinionin laakeri on hajonnut ja kuumentunut,ja sitä kautta öljyt palaneet pilalle.Veden vaikutusta öljyn pikeytymiseen en usko,alkuperäisen vaurion syntymiseen sillä varmaankin on osuutta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se vesi siellä temppunsa tekee, eli peräöljy menee IHAN tahnaksi, kun sitä sinne vähän menee...
Oli sen muutaman kerran linja-autoissa peräölpät kaivettava ulos, kun oli murikka ruostunut puhki, ja hitaasti vettä meni öljyn sekaan. Ja nuo renkaat tekevät myös sen, ettei perä pyöri niin kovasti kuin ennen (ellei ole tiheemmät perävälitykset), jolloin öljy ei kauheesti "kierrä" perässä ja varsinkin pinjonilla, niin alkaa pinjoni kuumenemaan "ylemmästä" laakerista. Lisäksi isot renkaat aiheuttavat lisää vastusta (momenttia) lautaspyörän hampaisiin, joka tarkoittaa korkeampaa lämpötilaa! Suosittelisin ajamaan esim Castrol TAF-XJ 75W-140 GL-5 öljyillä (tätä itsekkin käytän, koska normi 80W-90 meni n.1500km ajon jälkeen mustaksi, samoin jakiksessa oli samaa ongelmaa), jonkä jälkeen ajettu n. 4000km ja öljyt olivat aivan puhtaat lukuunottamatta pieniä kokkareita kun tasauspyörästö mureni tuossa vähän aikaa sitten...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Olisko SAF-XJ ollu oikein
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Olisiko tietoa mistähän tätä Castrol öljyä mahtaisi voida ostaa?
Perissä ei ole ollut ainakaan vielä öljyjen kanssa ongelmia, mutta jakolaatikon öljy muuttui aikalailla. Olisko reilun 1000km ollut sisällä ja muuttui semmoseksi tumman- ruskeaksi ja se peräöljyn ominais haju muuttui vähän palaneeseen vivavhtavaksi. Teboilin GL-5 öljyä käytin, sitä kun saa 20l pöntöissä suhteellisen edullisesti. Ainakin aikoinaan oli käsitys että Teboilin öljyt olis ihan OK kamaa. Mitäs öljyjä käytätte voimansiirrossa ja minkäslaisia kokemuksia on?
__________________
Juha |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nykyään tulee Comanchessa käytettyä 10w-30 GL-4 maatalousyleisöljyä kaikissa kolmessa lootassa (halpaa öljyä ja kun silti joutuu kohtuu usein ne vaihtamaankin)
perissä Teboil 80w-90 GL-5:sta GL-5 kuulostaa vähän väärältä öljyltä Land Roverin jakikseen? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Automaatin öljyn lämpö | tolavi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.04.2008 12:08 |
lämpö ongelmia | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.04.2006 21:56 | |
Ford Explorer Lämpö ja pa-mittarit | pikkujussi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.04.2006 12:16 |
Nissan KC:n lämpö ongelma | Samppa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.07.2005 21:18 |
laturin/alipainepumpun lämpö? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.06.2005 10:30 |