Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 20.05.2010, 21:13
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Tiivisteen vaihto


Taitaa olla dana35 ja krymppirengas. Siinä kiristysmomentti pitää olla sellainen, että pinioni pyörii muistaakseni 5 newtonin voimalla.

Periaate siis on rutistaa rengasta kasaan kunnes tuo esijännitys saadaan kartiolaakereille. Pelkkää tiivisten vaihtoa en ole tehnyt mutta luulisin näin. Mitataan pyörimismomentti, vaihdetaan tiiviste ja kiristetään kunnes sama momentti ssavutetaan. Silloinhan kaikki on kuten ennen.

Mutta jos laakerit on kuluneet voisi ehkä kiristää hieman?

Tuo 5 newtonia on tosi vähän. Minä käytin sellaista ruuvimeisselin tapaista momenttiväänintä.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep xj kampuran stefan vaihto ? sako Tekniikka & Jutustelu 15 26.05.2010 21:26
Stefan vaihto Jeeppiin sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 0 10.03.2007 08:18
LJ:n etuperän stefan vaihto Tekniikka & Jutustelu 8 27.04.2006 12:16
Cherokeen perän stefan vaihto Jyri Tekniikka & Jutustelu 4 17.08.2004 08:29
Takakardaanin stefan vaihto Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2003 21:22


Sivu luotu: 01:24 (GMT +2).