![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2
|
||||
|
||||
![]() Tiivisteen vaihto
Taitaa olla dana35 ja krymppirengas. Siinä kiristysmomentti pitää olla sellainen, että pinioni pyörii muistaakseni 5 newtonin voimalla.
Periaate siis on rutistaa rengasta kasaan kunnes tuo esijännitys saadaan kartiolaakereille. Pelkkää tiivisten vaihtoa en ole tehnyt mutta luulisin näin. Mitataan pyörimismomentti, vaihdetaan tiiviste ja kiristetään kunnes sama momentti ssavutetaan. Silloinhan kaikki on kuten ennen. Mutta jos laakerit on kuluneet voisi ehkä kiristää hieman? Tuo 5 newtonia on tosi vähän. Minä käytin sellaista ruuvimeisselin tapaista momenttiväänintä.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep xj kampuran stefan vaihto ? | sako | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 26.05.2010 21:26 |
Stefan vaihto Jeeppiin | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.03.2007 08:18 |
LJ:n etuperän stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.04.2006 12:16 | |
Cherokeen perän stefan vaihto | Jyri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.08.2004 08:29 |
Takakardaanin stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2003 21:22 |